Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Det brukes vel bare i formelle brev, gjør det ikke? Anonymous poster hash: 8e863...7dc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Fordi det er en like standardisert forkortelse som F.eks., ev., osv. ol. Anonymous poster hash: 40daa...9ee
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Ja, og hva med de som skriver osv eller f.eks. Shit, vi må revurdere alle forkortelser. Shiiiiit. Seriøst. Det er stor forskjell på at noen dør og at noen sier mvh. Anonymous poster hash: e1099...cf4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Jeg bruker mvh i formelle brev og eposter, fordi det er en høflighetsfrase. Alle vet at den ikke er veldig dypfølt. Hvis jeg derimot skriver et personlig brev ville jeg aldri ha brukt forkortelsen (og antakelig heller ikke "med vennlig hilsen", men heller det enn forkortelsen). Anonymous poster hash: 8e863...7dc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Man ikke gidder? Får du mange personlige brev/meldinger hvor folk slike Mvh? Anonymous poster hash: aca30...7ce
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Det er bare for å myke opp et ellers "hardt" brev... Anonymous poster hash: 964d1...b2e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 OMG!!! spot on!! Anonymous poster hash: 4dcd0...896
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Mvh. er egentlig ikke en offisiell forkortelse. Det er en sammenslåing av vh. (vennlig hilsen) og mh. (med hilsen) som har blitt populær selv om den egentlig er "feil". Akkurat som evt. er en populær forkortelse for eventuelt, men den offisielle forkortelsen er egentlig ev. Anonymous poster hash: 6ab22...028
Giss Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Jeg bruker den på tekstmeldinger i litt halv-formelle settinger. F eks en beskjed som sendes ut til hele foreldregruppen eller slikt. "Hei. Husk å ta med egen drikke på grillturen i morgen. Mvh Anne" og lignende. På offisielle brev skriver jeg det uforkortet. På mer personlige meldinger/kort/hilsener skriver jeg andre varianter.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Mvh. er egentlig ikke en offisiell forkortelse. Det er en sammenslåing av vh. (vennlig hilsen) og mh. (med hilsen) som har blitt populær selv om den egentlig er "feil". Akkurat som evt. er en populær forkortelse for eventuelt, men den offisielle forkortelsen er egentlig ev. Anonymous poster hash: 6ab22...028 Hvor finner man de offesielle forkortelsene? Anonymous poster hash: 577a1...bb7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Poenget var at det virker ikke særlig vennlig å ikke gidde å skrive hele setningen. Den er ikke spesielt lang heller. Med vennlig hilsen HI. Anonymous poster hash: e1093...c37
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Mvh. er egentlig ikke en offisiell forkortelse. Det er en sammenslåing av vh. (vennlig hilsen) og mh. (med hilsen) som har blitt populær selv om den egentlig er "feil". Akkurat som evt. er en populær forkortelse for eventuelt, men den offisielle forkortelsen er egentlig ev. Anonymous poster hash: 6ab22...028 Hvor finner man de offesielle forkortelsene? Anonymous poster hash: 577a1...bb7 Ja, nå spør du godt. Norsk ordbok tror jeg? Anonymous poster hash: 6ab22...028
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Mvh. er egentlig ikke en offisiell forkortelse. Det er en sammenslåing av vh. (vennlig hilsen) og mh. (med hilsen) som har blitt populær selv om den egentlig er "feil". Akkurat som evt. er en populær forkortelse for eventuelt, men den offisielle forkortelsen er egentlig ev. Anonymous poster hash: 6ab22...028 Hvor finner man de offesielle forkortelsene? Anonymous poster hash: 577a1...bb7 Ja, nå spør du godt. Norsk ordbok tror jeg? Anonymous poster hash: 6ab22...028 Tror dette er denne ordboka som er den offisielle norske ordboka. Nå står ikke mh og vh. som forkortelser heller så jeg, men jeg er ganske sikker på at de har vært det, og at det er der mvh. kommer fra. Men det er altså ikke en offisiell forkortelse Anonymous poster hash: 6ab22...028
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Altså forkortelsen for "med vennlig hilsen." Jeg føler ikke at det er en så vennlig hilsen når man ikke engang gidder å skrive hele uttrykket... Bare noe å tenke på. Anonymous poster hash: e1093...c37 Mvh. er egentlig ikke en offisiell forkortelse. Det er en sammenslåing av vh. (vennlig hilsen) og mh. (med hilsen) som har blitt populær selv om den egentlig er "feil". Akkurat som evt. er en populær forkortelse for eventuelt, men den offisielle forkortelsen er egentlig ev. Anonymous poster hash: 6ab22...028 Hvor finner man de offesielle forkortelsene? Anonymous poster hash: 577a1...bb7 Ja, nå spør du godt. Norsk ordbok tror jeg? Anonymous poster hash: 6ab22...028 Tror dette er denne ordboka som er den offisielle norske ordboka. Nå står ikke mh og vh. som forkortelser heller så jeg, men jeg er ganske sikker på at de har vært det, og at det er der mvh. kommer fra. Men det er altså ikke en offisiell forkortelse Anonymous poster hash: 6ab22...028 Glemte å legge ved link: http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Ev.&begge=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 6ab22...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå