Gå til innhold

Har jeg tvillinger?

Agirl89&Gutter08&10

Anbefalte innlegg

Hei! Alltid hatt på følelsen at jeg venter tvilinger, vet ikke hvorfor.

Magen er blitt stor og rund i uke 16, dette er nr 3.

Jeg har hørt puls to steder for to uker siden. nå er jeg 16 uker på vei og pulsen er innmari lett å finne, hører alltid pulsen på venstre side med doppler, mn igår ville jg sjekke høyre side, det var babypuls der å.

Vært innmari mye kvalm og svimmel denne gangen, vært veldig dårlig helt til nå, og kaster fortsatt opp en gang om morningen, begynt å kjenne bevegelser i massevis på venstre side men ikke utvendig ennå da.

Dere som har tvillinger, hvordan kan dere hjelpe meg?

Har oul 4 desember, mn det føles sååå innmari langt:(

Fortsetter under...

Nei det er jammen ikke godt å si :-)  Jeg fikk større og fortere mage denne gang når jeg har tvillinger enn ved enlingsvangerskap, men regner med det kan variere. Har legen/jordmor målt symfysemålet? Hos meg var det myyyyye større enn normalen. Langt utforbi grensen på skjemaet :-) Legen mente at jeg måtte være lenger på vei enn jeg var (men jeg visste jo det var to da :-) ) Ellers har jeg velikk emerket store forskjeller på svangerskapene. Har vel vært mer trøtt denne gang, men det kan jo også vvære pga nattevåk med han jeg har fra før.

Det med pulsen tror jeg ikke du kan stole på. Fastlegen min sa at han syntes det var veldig vanskelig å ta kontrollen når det var tvilllinger for han klarte som regel ikke å skille de to. Kun en gang var han sikker på han hørte to forskjellige for da var det klart forskjell i antall hjerteslag.

Eneste sikre svaret du kan få  er ved UL. Kanskje ta en privat hvis du syns det er lenge til den ordinære. Lykke til! :-)

Jeg visste det jo ifra uke 7, men hadde det ikke vært for det hadde vi ikke visst at vi skulle ha tvillinger før senere. Men jeg hadde nesten ingen svangerskapssymptomer, eide ikke kvalme, kun litt "småting" her og der, trøtt, halsbrann, treg mage.. Men så er dette også min første graviditet så har ingenting å sammenligne med.. Symfysemålet mitt ligger på +10 uker hver gang.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...