Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Jeg er 16+0 i dag og lurer på når jeg skal melde fra til NAV om at jeg er gravid? Hva kommer jeg til å få av stønader fremover? Anonymous poster hash: 04483...859
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Du får ikke noe ekstra fordi du går på dagpenger. Du har krav på 80 eller 100% foreldrepenger under permisjonen. Dette søkes om to måneder før termin. Resten av stønadene kommer annpå om du er alene forsørger eller har samboer. Anonymous poster hash: 08757...bc2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 At du er gravid påvirker ikke dagpenger, du er fortsatt reell arbeidssøker og når du går ut i permisjon får du foreldrepenger basert på lønn/dagpenger/sykepenger. Så det lønner seg å få seg jobb, siden dagpenger bare er 60% (?) av lønn. Dersom du du blir sykemeldt helt eller gradert ila svangerskapet må du gi beskjed om dette slik at du får riktig utbetalt dagpenger/sykepenger. Anonymous poster hash: 37a2c...103
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 At du er gravid påvirker ikke dagpenger, du er fortsatt reell arbeidssøker og når du går ut i permisjon får du foreldrepenger basert på lønn/dagpenger/sykepenger. Så det lønner seg å få seg jobb, siden dagpenger bare er 60% (?) av lønn. Dersom du du blir sykemeldt helt eller gradert ila svangerskapet må du gi beskjed om dette slik at du får riktig utbetalt dagpenger/sykepenger. Anonymous poster hash: 37a2c...103 Men man skal vel ha vært ute i jobb i 6 mnd. før termin? Så det er litt seint nå. Har ikke klart å få meg jobb. Anonymous poster hash: 04483...859
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 At du er gravid påvirker ikke dagpenger, du er fortsatt reell arbeidssøker og når du går ut i permisjon får du foreldrepenger basert på lønn/dagpenger/sykepenger. Så det lønner seg å få seg jobb, siden dagpenger bare er 60% (?) av lønn. Dersom du du blir sykemeldt helt eller gradert ila svangerskapet må du gi beskjed om dette slik at du får riktig utbetalt dagpenger/sykepenger. Anonymous poster hash: 37a2c...103 Men man skal vel ha vært ute i jobb i 6 mnd. før termin? Så det er litt seint nå. Har ikke klart å få meg jobb. Anonymous poster hash: 04483...859 Du betaler skatt av dagpenger og har derfor rett på foreldrepenger, mye blir det ikke. Men det er dette du har krav på i permisjonen. Anonymous poster hash: 08757...bc2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Du bør absolutt prøve å få deg jobb nå, du vil jo da få mer utbetalt i foreldrepenger enn om det kun er basert på dagpenger. Anonymous poster hash: 37a2c...103
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå