Gå til innhold

Fostervannlekkasje?

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 uker og har merket de siste dagene at trusene mine har blitt uvanlig fuktige. Jeg kan ikke merke at jeg lekker på noen måte og det er heller ikke mye, føles litt som en truse som har fått en time for lite på tørkestativet. Har hørt at fostervann skal lukte søtt og vammelt, men vet ikke hva vammelt betyr! Synes det lukter litt søtt, men kan jo bare være meg som er overnervøs. Bør jeg kontakte noen?

Hadde også en hel dag+natt hvor han nesten ikke rørte seg på lørdag/natt til søndag, vet ikke om det er relevant.

Anonymous poster hash: 9b033...fcc

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144182069-fostervannlekkasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mistenker du fostervannslekkasje tar du på deg bind og ringer føden. 

Annet som det kan være er at utfloden din er såpass tyntflytende at det føles nesten ut som om man tisser på seg.

Hadde selv, rettelse, har selv noe lignende. Følte jeg enten tisset på meg eller at det bare rant. Fikk en sjekk og det viste seg at det er masse tynt utflod og ingen lekkasje fra det ene eller andre :P:) 

Men ta en tlf til føden og hør. Siden du er såpass langt på vei er det kanskje greit å ringe 

Ring føden og ta på et bind. Det er sannsynligvis bare utflod, men de vil kanskje at du komme inn slik at de kan lukte på bindet og event sjekke deg. (Ring vakten på sykehuset du hører til).

Er du urolig for at han sparker lite så spis sjokolade og drikk litt saft. Deretter legger du deg ned og så teller du (ha klar papir og penn) hvor mange gange han sparker i løpet av en halvtime. Det kan jo vær lurt å gjør det før du ringer sykehuset siden det ikke høres helt akutt ut med fostervannet.

Neste gang du ikke føler at du får noen respons elle bevegelse fra babyen (og det ikke hjelper å ligge stille å kjenne etter når du dulter lett i magen og har spist sjokolade) så skal du ringe til sykehuset. Du skal ikke vente til etter du har kjent liv igjen. Det er din jobb å si ifra, og sykehusets jobb å vurdere om det bør undersøkes videre. Det er lett å føle seg til bry når man er gravid, men i følge min jm så skal man si ifra.

Lykke til! Dette går nok helt fint! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...