Gå til innhold

Fortelle om graviditeten på jobb...

Anbefalte innlegg

Måtte fortelle i uke 5, hadde selv bare visst det i noen dager. Jobber i ett miljø der mye av det jeg jobber med kan gi fosterskader og økt risiko for spontanabort og jeg må derfor ha tilrettelegging. Synes det var rart å fortelle kollegaer først, før venner og familie får nyheten, men sånn er det:)

Fortsetter under...

Jeg jobber i skole/sfo med spesialbarn som krever mye energi av meg...

Derfor har jeg sagt det til sfo-sjefen, tillitsvalgt og avd.leder på sfo, kontaktlærer i den klassen jeg er i, og ei som er mye vikar hos oss. Rektor treffer jeg omtrendt aldri, så vet ikke når hun skal få vite det... Jeg er bare 6 uker på vei.

De tre første jeg sa det til (avd.leder, tillitsvalgt og sjef) ble alle tre strålende glade. Så der var jeg veldig heldig. De formelig hoppet av glede. ;) Sjefen ba meg tenke over når og hvordan jeg vil inkludere de resterende sfo-medarbeiderne i denne herlige hemmeligheten. Og det gjør jeg virkelig, jeg tenker og tenker... Hvis jeg sliter like mye neste uke som jeg har gjort denne uka så spørs det om det blir avsløring på avd.møte, men helst vil jeg vente lengre.

Hvordan jeg sa det: "jeg har en hemmelighet", "jeg skal ha...", "jeg er gravid", "jeg har en baby i magen". Tilpasset de enkelte personene jeg har fortalt det til. ;)

Endret av Tyra83

I dag fortalte jeg endelig om graviditeten til min avd.leder og kontor og personal avsvarlige. Jeg er så lettet over å ha fortalt det! Det kunne ikke gått bedre :D jeg ble gratulert og de ba meg bare glede meg og dette skulle vi ordne sammen :) herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...