Gå til innhold

betaler forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i utdrikningslaget, for bruden?

Vi er en gjeng på åtte, her har forlover ordnet litt i stand, og det er mye som er delt på alle deltakerne. Jeg syns det er litt mye å kreve det som er krevd. Vi alle skal betale for alt som har bruden og gjøre, likt på alle. Jeg syns dette begynner å bli mye for meg, klær til meg skal jeg ordne, mat til meg, transport, drikke til meg, aktivitet, og så skal jeg begynne å betale for bruden også. Dette blir plutselig MYE penger. Jeg deltok i utdrikkningslag tidligere der alle deltakerne betale for seg og sin del (mat, utstyr, buss, tivoli ol,) og forlover tok sin og bruden sin regning. Jeg er også forlover i et bryllup som står i august, og der har jeg tatt det som en selvfølge at jeg betaler for meg og bruden, og deltakerne betaler sin egen del.
Må også nevne at vi deltakerne ikke har fått komme med forslag og ønsker, her er det bare satt en dag (man ble ikke enige om en dato det passa best for de fleste), og planen ble satt og nå er det liste over hva man skal betale for seg, og hva det koster for bruden, og alle har blitt utdelt "jobb", unødvendig jobb egentlig. 

Jeg er enig at vi må samarbeide, men kjente jeg fikk litt nok av eposten som tikket inn sist uke, har ikke meldt meg på enda, siden babyen min bare er fire mnd, dette er i februar så han er større da, men å være borte fra han en hel dag frister ikke. 

Anonymous poster hash: ce0c1...d47
Skrevet

Vanskelig det der. Jeg laget facebookevent der det var fritt fram å komme med forslag og meninger. Men jeg plukket bøen datoer og sjekket først ut enkelte aktiviteter for å ha noe. Dette for at det er klin umulig å finne dato son passer alle, og aktiviteter for alle. Må helst tilpasse aktiviteter mest mulig i brudens interesse. Ble enige om en sum på 500 per person som skulle dekke alle aktiviteter og mat på kvelden, i tillegg til å betale for egen lunsj og alkohol gjennom dagen. Å komme under den prisen er vanskelig synes jeg her vi bor.

Visst jeg som forlover skulle betale alt per aktivitet for bruden i tillegg til alkohol kan det være vanskelig å holde utdrikningslag. Så alle aktiviteter, mat på kvelden (som nevnt tidligere), brudens del av aktivitetene og drikke til bruden var i disse 500 kr. Urimelig eller ikke, slik ble det.

Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at alle spleiser på bruden. Samtidig syns jeg man skal holde en edruelig pris slik at de fleste kan ta seg råd til å delta....

Anonymous poster hash: 867e6...3ba

Skrevet

Blant alle mine nære og fjerne bekjentskaper er det helt vanlig at alle deltakerne spleiser på bruden.

Anonymous poster hash: 6aa22...b2a

Skrevet

Jeg har aldri vært med på at vi ikke har spleiset for bruden alle sammen. Samtidig så har jeg heller aldri vært med i et utdrikningslag hvor prisen har tatt helt av sånn at det har vært årsaken til at noen ikke har villet være med.

Anonymous poster hash: d67e1...9e1
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at alle spleiser. Men etter at jeg selv var forlover oppdaget jeg at det ikke var sånn... jeg endte med å betale 7000 kr selv, og det er litt kjipt. Synes man kan spleise, hvis alle betaler litt blir det jo ikke så mye

Skrevet

Helt selvsagt at alle spleiselag på bruden! Men også enig i at prisen ikke bør være for høy. Rundt 500 kr alt inkludert, synes jeg er greit.

Anonymous poster hash: 82026...71b

Skrevet

Har vært forlover et par ganger (før facebook fantes), da bestemte jeg bare en dato etter å ha forhørt meg med søstrene og de aller nærmeste venninnene. Det er helt umulig å finne en dato som passer for 10 - 20 personer, så forloveren må som regel bare sette foten ned og ta en avgjørelse. Utgiftene spleiset alle på, bruden betalte ikke en krone, det ble delt på alle andre. Er jo ikke rettferdig at forloveren skal sitte igjen med en kjempe stor regning.

Nå skal det også sies at vi hadde ikke de helt store utgiftene. Høres ut som noen utdrikningslag tar litt av prismessig nå for tiden.

Skrevet

I alle utdrikningslag jeg har vært med på har alle spleiset på alt til bruden, noe annet ville ikke falt meg inn. Forloveren tar jobben med å arrangere utdrikningslaget, det er da helt urimelig at hun i tillegg skal sitte igjen med den største regningen? Er for øvrig helt enig at det bør legges på ert overkommelig prisnivå.

Anonymous poster hash: 72a58...36e

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd annet enn at alle spleiser på bruden.

Men prisen bør holdes under 1000 kr pr hode.

Anonymous poster hash: 842cd...120

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at alle spleiser. Men etter at jeg selv var forlover oppdaget jeg at det ikke var sånn... jeg endte med å betale 7000 kr selv, og det er litt kjipt. Synes man kan spleise, hvis alle betaler litt blir det jo ikke så mye

Hvordan gikk det til? Nektet folk å betale for seg?

Anonymous poster hash: 409d0...c10

Skrevet

Jeg er forlover og skal arrangere et utdrikningslag sommeren 2015. Jeg har også lagd en hemmelig side på FB (self som bruden ikke kan se da). Der har alle skrevet ønsker om hva de vil og evt hvor mye de er villige til å betale.

Nå har d seg slik at vi kun blir 5 stk inkl bruden da de kun skal ha bryllup med nærmeste familie.

Etter at alle skrev hva de kunne/ville betale så ble det satt til 1500 kr pr pers. Dette skal da dekke alt av aktiviteter og mat Og drikke til bruden..

Men vi er alle enige om at bruden skal ikke betale noen ting. Og jeg skal samle sammen penger før vi dagen.

Anonymous poster hash: d8180...19c

Skrevet

Har vært i flere utdrikningslag. Og i alle har det vært en selvfølge at alle spleiser på bruden.

Har aldri hørt at det forlover skal betale dette alene..

Anonymous poster hash: 3f344...f6a
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvordan gikk det til? Nektet folk å betale for seg?

Anonymous poster hash: 409d0...c10

Laaang histore. Jeg ba alle komme med forslag til dato, tid og klokkeslett, hva vi skulle gjøre etc. Det var langt unna meg, så jeg ante virkelig ikke hva som fantes. Lette og undersøkte, la frem forslag... Ingen respons, knaptnok respons på om de kom eller ei. Jeg hadde regnet meg til at det ble 350 kr på hver, noe som var helt overkommelig, og da hadde jeg tatt høyde for at jeg skulle betale mer selv, rundt 2000. Men den ene etter den andre meldte avbud eller dukket ikke opp, noen syntes det var for dyrt, hun ene ville ikke det vi skulle så da ville hun betale mindre... ja, stort sett.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd annet enn at alle deltakere (inkludert forlover) betaler en lik sum, som skal dekke utgifter til dem selv og bruden. På den måten blir beløpet til bruden ganske lite pr person. Ser ingen grunn til at forlover skal betale for to. Men man står selvsagt fritt til å si i fra til forlover dersom beløpet blir for høyt, og man ikke ønsker å delta.

Anonymous poster hash: d2be5...a57
Skrevet

Her spleiser vi på alt. Det har vi gjort med alle og det vet jeg de gjorde med meg i sommer.

De gangene jeg har vært med på utdriknings lag så har forlover planlagt, men deltagere kan komme med forslag osv. Samt at vi har prøvd å tilpasse det slik at det er noe alle kan ha rå til å være med på. Ønsker ikke å utelukke noen av brudens venner på grunn av økonomi.

Var forlover i et bryllup der vi var to forlovere og måtte dempe den andre BETRAKTELIG ellers så hadde det kun vært bruden og den andre forloverene til stede i utdrikkningslaget.

Anonymous poster hash: df05a...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...