Gå til innhold

Har dere stor julefrokost på julaften eller 1 juledag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi har brunsj hver juleaften kl 11-13/14 med gamle naboer + familiene fra jeg var liten :) Veldig hyggelig!

1 juledag spiser gjerne en sen frokost med restemat for de som ønsker det og annen god mat til de som er lei, hehe

Anonymous poster hash: d8dcf...167

Julaften spiser "hele slekta" lunsj sammen og på 1.juledag er det nærmeste familie til brunsj hos mamma og pappa. Stor frokost blir det egentlig først 2.dag hjemme, da er det bare oss fire.

Anonymous poster hash: ebeeb...355

Annonse

Ingen dag med stor julefrokost. Vi står ikke opp samtidig, alle finner seg mat når de trenger det.

Anonymous poster hash: 432d7...e4b

Det hørtes jo skikkelig hyggelig og samlende ut..

Anonymous poster hash: 707c8...4f9

Julaften er det julestrømpe.

1.juledag er det stor sen frokost/lunch med masse deilig pålegg, hjemmebakst, ulike salater, sild, sylte, kald ribbe... Nam!

Får barna bare godteri til frokost denne dagen?

Ja, minimum på første juledag og første nyttårsdag. Skikkelig god frokost de andre dagene, men disse to er det rene koldtbordet :) Det blir mer en svær lunsj enn en frokost.

Anonymous poster hash: 263e3...4ff

1.juledag er det stor sen frokost/lunch med masse deilig pålegg, hjemmebakst, ulike salater, sild, sylte, kald ribbe... Nam!

Selvfølgelig ikke. Det var halvt på spøk.

Jeg mente å svare at det er 1.juledag vi har stor frokost/lunch.

Jeg har vokst opp med tradisjon på at det skal være stor frokost (mer som brunch) 1. juledag. Men her hvor vi bor nå er det ingen som har tradisjon på det, så jeg jobber med å få det på plass ;) Problemet er at de som blir invitert står opp så tidlig om morgenen (vi snakker i sekstiden), så de har gjerne spist frokost før de kommer til oss, og så orker de ikke noe særlig. Og jeg føler at alt sammen blir litt dumt. Men, vi finner vel ut av noe :)

Julaften spiser vi bare enkel frokost, brødskiver og knekkebrød. Det blir mer enn nok mat utover dagen, og barna får også julestrømper, noe som er myye mer spennende enn mat ;) 

Anonymous poster hash: 8843c...e6f

På julaften spiser vi foran tv i stua. Felles lunsj hos svigermor etter askepott.

1.juledag spiser vi frokost sammen, men ikke noe store greier siden middag alltid er allerede kl.13.

Større frokost på 2.dag når middag er i 4 tiden :)

En av mine beste barndomsminner i jula er å stå opp og løpe ut i en julepyntet stur for å sette seg foran tv med dyna og spise godteri:) kan ikke se hvorfor det er så feil å la barna gjøre dette en dag i året :)

Anonymous poster hash: 551ef...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...