Gå til innhold

Hvor mye ville dere betalt for hjemmestrikkede votter ?

Anbefalte innlegg

Min mor har tatt imot en bestillng på 15-20 par hjemmestrikkede votter som skal være julegave. Det er mest voksenstr, men noen junior. Alle mulige farger og mønster, fra marius, selbu etc. Alt i ullgarn.

Men hun er usikker på hvor mye hun skal ta betalt for hvert par. Er redd for å ta for mye, og har antydet 100 for de enkleste og 200 for de med mest mønster.

Hvor mye hadde DU synes var en ok pris noe slikt dersom du bestilte ?

Anonymous poster hash: c2c7f...783

Fortsetter under...

Annonse

Min mor selger votter med mønster via det lokale husflidslaget, og de tar 350 for votter med mønster. Tror det er vanlig pris,ser ihvertfall at de som strikker og selger på julemesser tar samme pris. Barnevotter med mønster 300 kr. Har ikke inntrykk av at folk synes dette er dyrt,vottene selges unna raskere enn min mor klarer å strikke nye,og hun er rask!

Jeg elsker å få hjemmesteikkede gaver av noen som har strikket selv, men for å være helt ærlig ville jeg nok ikke betalt det det er verdt fra fremmede. Både garn og arbeidstid tilsier at slike votter ville vært ganske dyre, og for samme pris får du veldig bra "tekniske" votter, for eksempel fra Hestra.

Uansett synes jeg prisen din mor har satt var veldig lav. Hun kan ikke sitte igjen med mye?

Anonymous poster hash: 723de...54c

Mindre enn 300 for et voksent vottepar ville jeg ikke tatt. 350 bør det heller være. Garn i god kvalitet koster + at votter med mønster er det mer arbeid med. Siden de bestiller såpass mange kan hun f.eks. si at vanlig pris er 350, men at de får rabatt pga. så mange, så de får dem til kr 300 pr voksenpar. Barnevotter ville jeg tatt 200-250 kr for, spesielt om det er mønster på disse også.

Ikke la moren din få selge seg for billig, for da kommer hun til å bli utnyttet.

Hun bør kanskje snakke med kjøper før hun setter i gang, slik at kjøper ikke plutselig mener det blir aaaltfor dyrt med hjemmestrikka likevel... Jeg vet mange som ikke ville leet et øyelokk en gang om hun krevde 350 pr par!

Heldige er de som får slike votter til jul :)

Anonymous poster hash: b04d4...750

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...