Gå til innhold

CB med ukeindikator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5+1 i dag. For en uke siden fikk jeg 2-3 på testen, og hadde forventet å få 3+ i dag. Har også mindre symptomer enn jeg har hatt, så er veldig redd for at det har sluttet å utvikle seg der inne. Andre som har fått senere økning på de testene enn forventet, men som det likevel har gått bra med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde samme som deg, men for tidlig å si det går bra da selvsagt Men tror nok det er helt normalt.

Tok testen forrige helg, var 5+1, hadde forventet 3+, men fikk 2-3. 

Googlet endel og lærte bla at nivå av HCG er ekstremt varierende fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap, og til og med fra dag til dag. Om du sjekker "normalintervallene" for HCG i ulike uker ser du et helt vilt sprik. Og CB digital er jo kalibrert på en gjennomsnittsverdi. Så det er klart at mange vil nok ligge både over og under den snittverdien til enhver tid. Man kan til og med ligge rett under "grensen" til 3+ og få utslag på 2-3.  Dermed, ingen krise :)

Tok ny i dag, 6+1, en uke siden forrige, og to uker siden den som viste 1-2, og i dag er den 3+.

Så jeg tror alt er som det skal være :)

Skrevet

Takk for svar:) Får bare vente og se hva som skjer..

Skrevet

Tror folk henger seg altfor mye opp i ukesindikatoren på CB digital. Det er jo bare forvirrende. I

nntil annet er avklart på UL går jeg ut i fra mensterminen min, uavhengig av om det sto 2-3 uker og det "Ikke passer" med det jeg trodde. Tok bare 1 test, 6 dager over IKM. Var på UL i uke 7 og så hjerteslag og foreløpig er terminen flyttet 2 dager :)

Anonymous poster hash: 4e91b...cf9
Skrevet

Tror folk henger seg altfor mye opp i ukesindikatoren på CB digital. Det er jo bare forvirrende. I

nntil annet er avklart på UL går jeg ut i fra mensterminen min, uavhengig av om det sto 2-3 uker og det "Ikke passer" med det jeg trodde. Tok bare 1 test, 6 dager over IKM. Var på UL i uke 7 og så hjerteslag og foreløpig er terminen flyttet 2 dager :)

Anonymous poster hash: 4e91b...cf9

Du har helt rett i det du sier! Men når man har mistet flere ganger før blir man veldig usikker, og prøver alt man kan å finne tegn på det ene elker det andre. Skulle ønske jeg var i den situasjonen at jeg i utgangspunktet trodde det skulle gå bra, men dessverre, jeg kommer aldri til å komme dit..
Skrevet

Er som noen her skriver her at hcg varierer veldig. Forrige svangerskap hadde jeg hcg på over 2000 i uke 4 og legen lurte på om det var tvillinger fordi det var så veldig høyt. Denne gangen fikk jeg ikke positiv test før 8 dagen over mens og på onsdag fikk jeg 2-3 på cb digital, tok også hcg prøve da men ikke fått svar enda. Er i dag 5+5 uker bare, men tror hcg nivået er betraktelig lavere denne gang :) normalen rundt uke 4 fikk jeg beskjed om at var alt fra 80-380 ca.

Skrevet

Dette skjedde meg og. Fikk først en test med gravis 1-2 uker. Så uka etter 2-3 uker og uka etter det samme resultat :( . Var sikker på at jeg hadde mistet men 2 dager etter den siste 2-3 testen kom det 3+ . Tror ikke disse testene er 100% pålitelige i forhold til ukesindikatoren :) Jeg er i uke 36 nå så alt var fint i magen . Kanskje du kan måle hcg hos legen? 

Skrevet

Dette skjedde meg og. Fikk først en test med gravis 1-2 uker. Så uka etter 2-3 uker og uka etter det samme resultat :( . Var sikker på at jeg hadde mistet men 2 dager etter den siste 2-3 testen kom det 3+ . Tror ikke disse testene er 100% pålitelige i forhold til ukesindikatoren :) Jeg er i uke 36 nå så alt var fint i magen . Kanskje du kan måle hcg hos legen?

Takk det var svaret jeg ønsket meg:-) Vurderer å ta en tur til legen ja. En sånn test burde jo vise 3+ nå hvis alt er i orden, men er livredd for å ta en!
Skrevet

Det samme skjedde meg.. Tok første test ca 4+4 og fikk da opp 2-3 uker på cb digital.. Ville sjekke hcg stigningen og kjøpte en ny test uken etter som burde vist 3+ siden det var over 3 uker siden befruktning..men testen viste fortsatt 2-3 uker. Tenkte jo da at svangerskapet ikke utviklet seg som normalt og fikk tatt en hCG hos legen som kunne bekrefte at alt var i orden.

Søkte opp hCG tabeller på google og fant jo da ut at spennet for normalverdiene var utrolig store, så det er jo helt umulig å kunne stadfeste lengden på svangerskspet med en digitaltest..

Så selv om du ikke får 3+ på testen så betyr det ikke at ting ikke er som det skal:)

Jeg er nå 10+3 og har sett et lite knøtt på ul :) masse lykke til!!

Skrevet

Det samme skjedde her. Jeg venter ivf barn å tok derfor blodprøve samtidig å vet derfor mitt hcg nivå i blodet. Når nivået er 2000 skal cb vise 3+, det gjorde det ikke hos meg. Ble hysterisk å redd for å miste, men fant fort ut at utrolig mange har hatt samme erfaring uten at det er noe galt. Jeg er nå gravid i 3trimester 😊

Anonymous poster hash: ccec0...8a5

Skrevet

Huff det er nok noe i at de testene skaper mye unødvendige bekymringer! Hsr kjøpt en ny nå da. Håper den viser 3+ i mårra tidlig, hvis ikke ringer jeg legen..

Skrevet

Veldig kjekt å høre at så mange har opplevd det samme uten at det var noe galt, iallfall:-)

Skrevet

Oppdatering: Fikk 3+ i dag! Ingen garanti for noen ting, men da har det iallfall vært en stigning. Jeg har mistet en god del ganger, og er nok ekstra på tuppa pga det, er helt utrolig slitsomt!

Skrevet

Oppdatering: Fikk 3+ i dag! Ingen garanti for noen ting, men da har det iallfall vært en stigning. Jeg har mistet en god del ganger, og er nok ekstra på tuppa pga det, er helt utrolig slitsomt!

Så bra! Krysser fingrene!

Skrevet

Fikk svar på blodprøven fra tirsdag i dag, da var jeg 25 dpo: 24000! Dvs at jeg må ha vært langt over 2000 tre dager tidligere, da jeg fikk 2-3. Skriver dette bare ifall noen googler seg ihjel en gang senere, og finner denne tråden. Man kan altså ikke stole på de testene!

Skrevet

Det samme skjedde her å jeg tok også blodprøve hos legen da testen burde vist 3+ å ikke 2-3 uker. Veldig fint at du legger ut verdiene å oppdaterer tråden HI. Sikkert flere som du sier som vil Google dette i fremtiden 😀. Lykke til videre 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...