Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #1 Del Skrevet 15. november 2014 Hei ! Jeg har en datter på litt over 3 mnd. Hun har fått diare .. nå i 5 dag . Vi begge (mor og far) er ganske slitne,Har vært hos lege den andre dagen og de tok blod prøver fra min allerede svak jente . Blodprøvene ifølge lege viste ingen bakt infeksjon men legen sa at det kan være diare virus infeksjon . Vi har prøvd både mors melk og GEM til den lille i tilllegg til 90 -120 ml MME i løpet av dagen . Her er situasjon hennes grønn vannaktig /slimaktig( i lite porsjon ) avføring . Avføring i de første dagene var litt gul/grønnish - med lik små firkantede hvit blokker inne i den .. Nå leste på nett igår at luktose kan gjøre diare varer lengre så vi har slutta med MME fra igår ettermiddag mer enn 24 timer .. Lille får bare morsmelk .. og GEM ,, men usikre om hun får nok næringen. -- Ser at hvertfall de hvite melkeost aktige små blokk kuber i avføring ikke kkommer men nå avføring er fortsatt grønn men litt mindre slimaktig med mindre prikkede formet hvite dot(punkter) . Hun gjør avføring. - mest rett etter maten dvs mors melk , eller GEM i de siste 2 døgn , ser ut a ha en syklus ,, om kvelden bedre - 7-8 tiden til morgen 10,11 tida . Maks kanskje 1 gang .. men etter det hvis hun starter så gjør 4-5 ganger på rad i lløpet av 3-4 timer .. Vi ønsker at noen råd om hva vi skal gjøre det er nå idag 5 dag .. særlig angående næring - og noen andre råd ... det er første barnet og første gang hun har fått , så gjerne vil vite at hva vi bør gjøre , er det noe positivt (fra avføring farge) , mener er hun på bedres vei eller vi må bekymre oss mer .. Takk på forhånd Anonymous poster hash: 2654c...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smil123 Skrevet 15. november 2014 #2 Del Skrevet 15. november 2014 Ville hørt med legevakten når du er så i tvil! De små blir fort dehydrerte så er jo ikke uvanlig at noen må innlegges sykehus for å få væske i.v... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 15. november 2014 #3 Del Skrevet 15. november 2014 Kan hun reagere på noe du spiser? Ville også ringt legevakten hvis du er i tvil og hun virker slapp og utilpass. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #4 Del Skrevet 16. november 2014 hei ! takk for svar . Var hos legevakta igårkveld/natt men vil si at vi begge ble ganske frustrerte over legen. Han sjekket ingenting som hjerte eller andre ting ..bare tok blodprøver igjen + urin prøve --fortalte at det ene av testa var for å sjekke dehydrering ,,, sa at hun har ikke dehydret seg også vi må bare gå til fastlegen på mandag og de kan ta flere prøver ... Vi har egentlig nå lei seg av situasjon og særlig over de legene har gjort ,,de bare tar blod prøver og så sier at alt er OK selvom det har gått så mange dager. istede for å gi henne de tar fra henne .. Også eg ønsket å få noe erfarngene delt og derfor tar litt tid å skrive her .. kanskje noe fra avføring farge .eller situasjon -- vi begynner å bli litt håpløse nå . Anonymous poster hash: 2654c...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 16. november 2014 #5 Del Skrevet 16. november 2014 Det viktigste er jo at hun ikke blir dehydrert, og det høres det jo ut som hun ikke er. Jeg sliter litt med å få tak i hvor ofte hun har avføring, og om det virkelig er diaré, for sånn du har beskrevet det er det ofte her også. Som regel gul avføring, av og til grønn. Noen ganger med "melkeklumper", noen ganger uten. Av og til slim. Noen ganger etter hvert måltid, noen ganger sjeldnere. Datteren min er ikke syk, men jeg skjønner at deres datter ikke er i form. Har det endret seg veldig fra hvordan det var tidligere? Med avføring altså? Det viktigste dere gjør inntil evt fastlege i morgen, er å følge med på om hun har våte bleier. Hvis det kommer rikelig med urin, skal hun jo få i seg nok væske og næring. Og bevissthetsnivå. Om hun er line våken som hun pleier, eller om hun virker sløv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundown Skrevet 17. november 2014 #6 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg ville tatt med barnet til en privat barnelege. Fastleger og legevaktet har ikke bestandig så god peiling....evt be fastlegen om å få henvisning til barnelege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Del Skrevet 17. november 2014 Hvor mange tissebleier har hun i døgnet? Og er hun mere slapp, sover mer eller skriker mer enn vanlig? Du skriver bare at hun har mange bæsjebleier og ikke noe mer om allmenntilstanden hennes. Hvis hun er "normal" ellers så kan det være en mild magevirus som må gå over av seg selv eller noe hun ikke tåler som du spiser. Når hun bare får morsmelk så er både få og mange bæsjebleier vanlig. Har du prøvd å kutte ut melkeprodukter eller hvete/gluten? Som nevt så ville jeg bestilt time hos privatklinikk hvis dere fortsatt er bekymret. Ellers få time hos fastlege for utredning hvis det forsetter. Du sier også hun er rett over 3mnd. Er det lenge siden hun fikk vaksine? Kan muligens være en reaksjon på den. Anonymous poster hash: 5adf3...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #8 Del Skrevet 19. november 2014 Har hun avføring hver dag? Kan hun være opstipert/forstoppet? Hørtes veldig likt en annen situasjon jeg har hørt om. Anonymous poster hash: e13d7...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå