Gå til innhold

Hvordan fjerne vond lukt i fleecetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen fleecegensere som plutselig har begynt å lukte vondt, litt sånn "gammel kjellerlukt aktig".

Det hjelper ikke å vaske de, de lukter like vondt når de er tørket. Det er ingenting av det andre tøyet som lukter sånn.

Er det noe jeg kan gjøre for å få bort lukten, eller må de bare kaste? Noen med noen gode tips eller som har vært borti dette selv?

Anonymous poster hash: 01cde...d59
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg tror du må avskrive dem, jeg har opplevd det samme og måtte bare kaste dem (prøvde eddikvann, prøvde fryseren).

Skrevet

Den lille grønne flaska fra Omo ! Lurer på om den heter Omo aktiv. Den er til treningstøy osv. Helt suveren mot lukt i klær!! ☺

Skrevet

Den lille grønne flaska fra Omo ! Lurer på om den heter Omo aktiv. Den er til treningstøy osv. Helt suveren mot lukt i klær!! ☺

Har prøvd den, det hjelper ingenting :( Lukter like ille når det er tørt igjen.

Hi

Skrevet

Jeg tror du må avskrive dem, jeg har opplevd det samme og måtte bare kaste dem (prøvde eddikvann, prøvde fryseren).

Er redd det går samme veien for meg :(

Hi

Skrevet

Bruk eddik istedet for skyllemiddel :)

Skrevet

Klar som lukter ligger jeg i en bøtte med eddik og kaldt vann. Bruker mye eddik.

Lar de ligge over natten, og vasker de i maskin med eddik i stedet for skyllemiddel.

Anonymous poster hash: e89b4...d9d

Skrevet

Ville hengt klærene ut noen døgn. Deretter lagt de i bløt med vaskepulver/milo og så vasket de.

Skrevet

Jeg hadde det problemet med en fleecelue som luktet vondt.

Jeg satte en skål med eddik ved siden av luen. Jeg måtte bytte eddik etter noen dager.

Lukten forsvant etter en uke.

Anonymous poster hash: adf30...9aa

Skrevet

Dere som vasker tøyet med eddik, hvor mye eddik bruker dere og vasker dere tøyet med vanlig vaskemiddel etterpå? Hva med skyllemiddel?

Skrevet

Takk for alle gode tips :)

Hi

Skrevet

Dere som vasker tøyet med eddik, hvor mye eddik bruker dere og vasker dere tøyet med vanlig vaskemiddel etterpå? Hva med skyllemiddel?

Jeg bruker eddik i stedet for skyllemiddel.

Hvis det lukter veldig sterkt, ligger jeg klærne i en bøtte med eddik og vann.

Ca en halv flaske eddik, og vann til det dekker klærne. Ligger i dette over natten. Vasker som vanlig etterpå.

Anonymous poster hash: e89b4...d9d

Skrevet

Jeg bruker eddik isteden for skyllemiddel. Har bare oppi en dæsj i skyllemiddelkammeret😊

Skrevet

Jeg bruker eddik isteden for skyllemiddel. Har bare oppi en dæsj i skyllemiddelkammeret

Da bruker du vaskemiddel og eddik sammen?

Skrevet

Ja, vanlig vaskepulver og eddik. Som en helt vanlig klesvask, bare med eddik isteden for skyllemiddel 😊

Skrevet

Ja, vanlig vaskepulver og eddik. Som en helt vanlig klesvask, bare med eddik isteden for skyllemiddel

Takk for hjelpa, skal testes :)

Må ha det inn med teskje :wub:

Hi

Skrevet

Ja, prøv det😊 det er enkelt og funker så godt at jeg må nesten misjonere for det😊

Skrevet

Ja, prøv det det er enkelt og funker så godt at jeg må nesten misjonere for det

Tusen takk for tipset. Det funket :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...