Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Ingen på tv har gang hvertfall. Ikke engang de som får bygget nye hus har gang. Hvor henger de yttertøy? Går de virkelig rundt i huset med møkkete sko slik som på tv? Må jo bli forferdelig møkkete inne. Vet andre land har det slik også men USA de fleste tv programmene kommer fra. Anonymous poster hash: 7f584...109
☆☆☆ Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Dei går med sko inne. Yttertøyet anar eg ikkje kor dei gjer av.
skyblue Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 De går jo med sko på inne, for de har ingen gang 😉
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 D er kun på tv! De fleste tar av seg skorne, og flere og flere får seg gang Anonymous poster hash: 6004f...daf
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Da jeg bodde i USA hadde vi en bitteliten gang. Men absolutt ingen gikk uten sko. Anonymous poster hash: 82f17...614
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 De går jo med sko på inne, for de har ingen gang 😉 Hehe men hvorfor? De har jo ikke bare ett par sko heller. Du kommer gjerne rett inn i stua når du åpner ytterdøra. Har aldri sett skohyller ved sofaen? 😜 vasker de gulvet to ganger daglig da eller?! Forvirret. Hi Anonymous poster hash: 7f584...109
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Fordi været er tørrere vel. De blir ikke møkkete. Anonymous poster hash: d2761...108
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Jeg bor i USA. De fleste har et lite skap/garderobe der ytterklaer henges. Sko settes ute ved innganngsdoera. Vi har en gang/hall, men oppbevarer ikke sko og ytterklaer der. Om vi kjenner de som besoeker ber vi dem ta av seg skoene, og de fleste tilbyr seg det uansett. Noe annet noen lurer paa? Anonymous poster hash: 8b818...2f9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Fordi været er tørrere vel. De blir ikke møkkete. Anonymous poster hash: d2761...108 Greit at det ikke snør alle steder, men det regner jo. Jeg kunne aldri gått ut i regnet uten å dratt med meg sand og grus rundt. Støv blir det under skoene uansett hvor tørt det er😊 Hi Anonymous poster hash: 7f584...109
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Fordi været er tørrere vel. De blir ikke møkkete. Anonymous poster hash: d2761...108 Du blir jo møkkete, bare ikke sølete. Jeg ville ikke sleika gulvet på et kjøpesenter for å si det sånn.. Anonymous poster hash: f6888...ab7
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Og skoutvalget staar ute I garasjen siden vi alltid kommer inn gjennom garasjen. Bare FYI. Anonymous poster hash: 8b818...2f9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 Fordi været er tørrere vel. De blir ikke møkkete. Anonymous poster hash: d2761...108 Du blir jo møkkete, bare ikke sølete. Jeg ville ikke sleika gulvet på et kjøpesenter for å si det sånn.. Anonymous poster hash: f6888...ab7 Det* Anonymous poster hash: f6888...ab7
Jezebel Skrevet 14. november 2014 #13 Skrevet 14. november 2014 Jeg bor i USA. De fleste har et lite skap/garderobe der ytterklaer henges. Sko settes ute ved innganngsdoera. Vi har en gang/hall, men oppbevarer ikke sko og ytterklaer der. Om vi kjenner de som besoeker ber vi dem ta av seg skoene, og de fleste tilbyr seg det uansett. Noe annet noen lurer paa? Anonymous poster hash: 8b818...2f9 Siden du tilbyr deg har jeg et spørsmål. På tv har alle eeeeeenorme foreldresoverom, med plass til skrivebord, sittegruppe og fandens oldemor. Er det slik i virkeligheten?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #14 Skrevet 14. november 2014 Da tror jeg at jeg vil flytte til USA for jeg hater å gå barbeint/ og i bare sokk Anonymous poster hash: 5d9ab...a61
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #15 Skrevet 14. november 2014 Nederlenderene bruker sko inne....vi var hos et vennepar i Nederland i sommer og vi tok av oss, de kikket rart, og sa vi ikke måtte det....men vi gjorde jo det da seff..... hvorfor vet jeg ikke....det var i nye som i gamle hus....med sko. Anonymous poster hash: c1765...607
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 Og har de alltid sofaen mitt i stuen (selv om stuen er kjempeliten)? Anonymous poster hash: 9de3e...fce
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Jeg skjønner ikke at de klarer å slappe av hjemme med all den skitten på gulvet. Usynlig eller ei, det er jo rett og slett kjempeekkelt! Jeg vil være fri til å sitte på gulvet når jeg vil, legge beina i sofaen når jeg måtte føle for det, og la barna boltre seg som barn gjør. Det er vel ganske vanlig i Storbritannia også?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 D er kun på tv! De fleste tar av seg skorne, og flere og flere får seg gang Anonymous poster hash: 6004f...daf Det vanligste er vel fortsatt å gå inne ned sko. Anonymous poster hash: 64be6...d30
PeppaPig Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 Vi har ikke gang, men vi går som regel inn gjennom garasjen istedenfor ytterdøra. Garasjen er tilknyttet huset og siden vi kjører bil overalt er det mest naturlig å bruke den inngangen. Vi kommer inn i vaskerommet og der henger vi fra oss jakker og setter fra oss sko når det er vått ute. Slik er det blandt alle mine venner som bor her i sør hvertfall. Inngangsdøra er forbeholdt gjester og fedex/ups Vi har skikkelig tørt sommervær fra ca april til slutten av oktober og i den perioden går vi med flipflops og sandaler inne. Vi støvsuger og vasker gulv litt oftere i sommerhalvåret enn vinterhalvåret. Når man åpner opp inngangsdøra så kommer man rett inn i stua. Sofaen står opp mot en vegg, men vi har to lenestoler som ikke gjør det. I huset vi bodde før sto sofaen midt på gulvet. Det var sånn det så best ut. Soverrommet er veldig stort. Siden vi har walk-in skap så trenger vi ikke å ha klesskap eller kommoder på soverrommet. Vi har derfor plass til stol/sofa/kontorpult osv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #20 Skrevet 14. november 2014 Det er da mange andre land også hvor det ikke er vanlig å ta av seg skoene, f.eks i land i Sør-Europa. Vi har hus sør i USA. Det er stort sett varmt året rundt. Det er asfalt og gress overalt. Man trasker ikke rundt i grus, sand osv som i Norge. Man parkere ivgarasjen og har direkte inngang til huset. Vi setter fra oss skoa der, men det er også helt vanlig å ikke ta av skoene (akkurat som de aller fleste ikke tar av seg skole når du går inn på arbeidsplassen din i Norge - med mindre det er søkere ute og du skal skifte til lettere sko). Vi har ikke noen stor gang, dessverre. Jeg er jo vant til gang fra Norge og skulle noen ganger ønske vi hadde det. Men det er ikke vanlig. Vi har et hall men det er jo ikke helt det samme. Vi har et eget skap for ytterjakker osv. Men behovet for jakker er jo heller ikke det helt store...... Jeg har også bodd i Frankrike, og vi hadde ikke gang der heller. Anonymous poster hash: c5338...d0f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #21 Skrevet 14. november 2014 Vi går inn med sko. Vi har det rent og pent. Vi er en "engelsk" familie fordi om jeg er norsk. Vi gikk inn med sko hjemme da jeg var barn, men vet jo at mange er det jeg vil kalle hysteriske på det. Men dem om det. Som sagt vi har det rent og pent Anonymous poster hash: ed0ed...a08
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. november 2014 #22 Skrevet 14. november 2014 Hunder og katter bæsjer og tisser da vitterlig på gress og asfalt også, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe renere å gå inne med sko i andre land enn Norge..?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #23 Skrevet 14. november 2014 Vi går inn med sko. Vi har det rent og pent. Vi er en "engelsk" familie fordi om jeg er norsk. Vi gikk inn med sko hjemme da jeg var barn, men vet jo at mange er det jeg vil kalle hysteriske på det. Men dem om det. Som sagt vi har det rent og pent Anonymous poster hash: ed0ed...a08 Beklager, men det blir altså ikke rent og pent inne dersom man går inn med utesko. Anonymous poster hash: f06f1...268
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #24 Skrevet 14. november 2014 Hunder og katter bæsjer og tisser da vitterlig på gress og asfalt også, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe renere å gå inne med sko i andre land enn Norge..? Sant! Men vi slipper da både hunder og katter inn i husene i Norge? Og de trasker da rundt i all slags møkk?? Anonymous poster hash: c5338...d0f
Nettisen:) Skrevet 14. november 2014 #25 Skrevet 14. november 2014 De jeg har vært hos i USA gikk ihvertfall med sko inne. Hadde ikke gang heller, uten at jeg har tenkt over det før. Ikke bare blir det skittent overalt, men føttene lukter jo ikke akkurat blomster når man endelig får av seg skoene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå