Gå til innhold

Dere som har store modulsofaer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår er en del år gammel nå, men holder seg svært bra, så det er god kvalitet.

Sofaen er fra Formfin, men vi valgte et stoff fra Ekornes. Det gikk helt fint da fabrikkene tydeligvis ligger i nærheten av hverandre.

Anonymous poster hash: a9b2b...f79

Ene sofaen er en umbria fra Hjort Knudsen. Og den andre vi har er fra Furninova. Fornøyd med begge, men syns furninovaen er en tanke bedre fordi den har litt høyere rygg. Men gode sofaer begge to :)

Anonymous poster hash: e4e77...dbd

Annonse

Hvor kjøpte dere den Formfin? var den veldig dyr? og du nr. 3 hvorfor angrer du? vanskelig å plassere og ommøblere? hi Anonymous poster hash: ffe80...0b1

Den tar for mye unødig plass, kan ikke ha lengre sofabord enn 130 cm :(, fargen passer ikke osv...

Vi kjøpte den da vi bodde i leilighet og nå bor vi i huset og det hadde vært finere med en litt mindre sofa.

Hadde en Boston fra bohus og den var digg å sitte i, mye sitteplass og rett og slett nydelig sofa, den er stor men elsket komforten i den.

I denne fra Møbelringen er setene ikke så dype.

Mitt tips til deg er; se å prøv mange sofaer, tenk på alt, utseende, komfort, farge etc. Ikke forhast deg.

Anonymous poster hash: 2b26d...6ae

Vi har også Boston fra Bohus.

Ikke fornøyd. For det første valgte vi et grovt ullstoff som støver veldig og er vanskelig å støvsuge, vi tar hele sofaen med elektrisk teppebanker og vasker trekkene i maskin iblant, men likevel blir det mye støv.

I tillegg er den vond å sitte i - den er for dyp og myk, og egner seg dessverre best til ligging.

Neste gang blir det 3+2 av høyere kvalitet.

Anonymous poster hash: 0d6a1...fbd

Vi har også Boston fra Bohus.

Ikke fornøyd. For det første valgte vi et grovt ullstoff som støver veldig og er vanskelig å støvsuge, vi tar hele sofaen med elektrisk teppebanker og vasker trekkene i maskin iblant, men likevel blir det mye støv.

I tillegg er den vond å sitte i - den er for dyp og myk, og egner seg dessverre best til ligging.

Neste gang blir det 3+2 av høyere kvalitet.Anonymous poster hash: 0d6a1...fbd

Kommer veldig mye ann på hvilken type stoff man tar. Min støvet ikke, men nuppet veldig, da måtte jeg bruke nuppefjerner fra tid til annen. Og helt enig at den egnet seg best til å ligge i, men det elsket jeg, litt sånn amerikansk feeling :)

Anonymous poster hash: 2b26d...6ae

Vi har sepia og scandinavia fra bolia. Den ene i beige og den andre i grått. Er 40 % på alle modulsofaer der nå forresten. Er fornøyd med begge to, men liker best den i grått, men jeg er veldig glad i grått i interiøret for tiden.

Annonse

Har en fra Ikea. Husker ikke hva den heter, men jeg anbefaler den ikke. Jeg trodde det skulle være enkelt å gjøre om f.eks. hjørnesofa til to tosetere eller feste på sidene når man lagde toseter og sånne ting, men det er vanskelig. F.eks. besto hjørnesofaen vår av 2 + 1 + 1. Altså hang to seter sammen, og dermed kunne vi ikke gjøre halvparten av det vi trodde med den. Er noe skikkelig herk. De andre delene er det en hump i mellom når man setter dem sammen. Ubehagelig. Kjøp heller en sofa du liker og som henger sammen.

Anonymous poster hash: 7ef69...68a

Takk for mange fine svar. Vi skal ikke forhaste oss, har god tid, så tenkte det var lurt å høre noen erfaringer fra dere her inne. Den Boston kan se ut som at utgår da jeg ikke vil ha en slik dyp sofa i stua, kanskje heller i tv stua etter hvert 😃 er det forresten noen som har vaskbart trekk?

Hi

Anonymous poster hash: ffe80...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...