Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt svake mensmurringer nå de 2-3 siste dagene. Ikke noe sammenheng i når det kommer, er der nesten litt konstant, men mest om kvelden. Blir veldig stresset over hva dette kan skyldes.

Noen som har vært borti lignende? Kanskje det er vanlig i 3 trimester? Jeg er 33 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144181433-mensmurringer-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i mensmurringer? Det er jo mye som skjer i kroppen den siste tiden; ligamenter som står i spenn, bekken som vides ut, potensiell bekkenløsning/ låsning, livmor som trekker seg sammen.

Hvis kynnerene blir sterke nok så kjennes det også ut som man får mensmurring i rygg og litt i lyske/ fremsiden av lår. Det er jo vanlig at kroppen modnes og at man har mange av disse tegnene. Men dersom det blir sterke kynnere som er event regelmessige så bør du ringe sykehuset for å utelukke at fødsel er i gang (høres ikke ut som det ennå for meg, men det kjenner du jo best på selv 😊). Er du i tvil så bør du ringe og konferere med vakten på sykehuset. I uke 33 så utvikles lungene ferdig så det hadde nok gått fint, men det er jo best om det drøyer en liten stund til... 😊

Det kjennes ømt nederst i magen. Hvertfall slik jeg pleier å få det før tante rød kommer. Hadde det vært i forbindelse med kynnerne så vil jeg tro jeg hadde kjent murringene akkurat når de inntraff og ikke samme grad murring gjennom nesten hele dagen. Jeg hadde innvendig ultralyd idag og hun mente at ikke det var noen fødsel i sikte pga. lengden på livmorhalsen.

Det er jo som du sier, det kan skyldes mye forskjellig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...