Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Hei Jeg har ei ganske nær venninne som jeg pleier å kjøpe julegave og bursdagsgave til. Hun hadde bursdag i Mai, men siden jeg var opptatt med flytting i mai fortalte jeg henne at bursdagsgaven hennes kom litt forsinket i juli eller juni. Jeg brukte mye tid og penger på gaven hennes, bestilte fra forskjellige nettsider og laget en slags goodiebag (hvis det heter det ?) og hun fikk den tidlig Juli. Saken er at jeg ikke har fått noen bursdagsgave tilbake enda. Og jeg har også bursdag i mai, bare senere. jeg husker jeg sendte henne en melding med et bilde av en enkel pynteting jeg ønsket meg, og hun sa at hun skulle kjøpe om noen dager osv. Dette var i Juli. I ettertid har hun sendt flere meldinger og spurt "ønsker du deg dette?" Og med bilde av f.eks. en fin bilderamme, så vet jo at hun ikke har glemt det.. Hun har ikke dårlig råd, så det er ikke det. Men føler heller ikke jeg kan mase om hvor gaven blir av? Hadde knapt penger til gaven hennes men jobbet ekstra for å få råd til alt, og da er det litt kjipt å ikke få bursdagsgave tilbake fra den eneste ordentlige venninnen du har.. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 6b829...592
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Øøhh, jeg ville ikke gjort noenting. Hva tenker du man kan gjøre med det? Anonymous poster hash: 7d034...4aa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Så du gir kun gaver for å få en tilbake...sjarmerende! Anonymous poster hash: ad451...192
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Da avtaler dere i fremtiden å møtes for å utveksle gaver! Når begges gaver er ferdig, så møtes dere på kafé og utveksler gaver, det kan jo bli hyggelig også 😊 Anonymous poster hash: ec1c4...385
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Venninna di er ikke en venninne. Ikke gi fordi du forventer å få. Uansett så er faktisk denne jenta dritkjip. Ikke noe du får gjort med det. Anonymous poster hash: d34c0...e0f
Luksusdyret Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Venninna di er ikke en venninne. Ikke gi fordi du forventer å få. Uansett så er faktisk denne jenta dritkjip. Ikke noe du får gjort med det. Anonymous poster hash: d34c0...e0f Jeg synes det var like dritkjipt av HI å vente i 2 måneder med å gi gave til venninna. Ingen er så travelt opptatt med flytting 24/7 at de ikke kan bestille noe på nett og gi vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Grunnen til at det tok nærmere 2 mnd var fordi det tok lang tid å "samle" opp alle gavene fordi jeg bestilte de fra så mange forskjellige nettsider, noe som også tok tid. Kan ikke se hvordan dette er kjipt, da det er ting jeg ikke får gjort noe med. Dere andre, jeg skulle kanskje fått med at jeg ikke har venner ellers, og at jeg ikke engang fikk bursdagsgave av foreldrene mine grunnet dårlig råd. Gir ikke gaver for å få, men kjenner at det gjør litt vondt å sitte på bursdagen sin uten noen gaver fra noen, når du selv har jobbet ekstra for å få råd til en ordentlig fin gave til venninna di. Anonymous poster hash: 033d8...b9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 HI forresten. Anonymous poster hash: 033d8...b9d
Gjest Julia1984 Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Hvor gamle er dere???? Herregud..
Luksusdyret Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Grunnen til at det tok nærmere 2 mnd var fordi det tok lang tid å "samle" opp alle gavene fordi jeg bestilte de fra så mange forskjellige nettsider, noe som også tok tid. Kan ikke se hvordan dette er kjipt, da det er ting jeg ikke får gjort noe med. Dere andre, jeg skulle kanskje fått med at jeg ikke har venner ellers, og at jeg ikke engang fikk bursdagsgave av foreldrene mine grunnet dårlig råd. Gir ikke gaver for å få, men kjenner at det gjør litt vondt å sitte på bursdagen sin uten noen gaver fra noen, når du selv har jobbet ekstra for å få råd til en ordentlig fin gave til venninna di. Anonymous poster hash: 033d8...b9d Jeg har heller ingen venner, men hadde ikke brukt TO MÅNEDER på å gi gave. Du visste om bursdagen på forhånd, hvorfor begynte du ikke 2 måneder før datoen da? Da hadde du blitt ferdig i tide. Jeg hadde fått bismak av at min eneste venninne planlegger så dårlig at det tar henne 2 måneder etter bursdagen å samle gaven til meg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 Hadde ikke penger så tidlig som 2 mnd før dessverre. Så du får bismak av meg som ikke hadde råd, men måtte jobbe meg i hjel for å kjøpe en ordentlig fin gave, men ikke venninna mi som enda ikke har gitt noe tegn til at hun skal gi noe til meg?? Anonymous poster hash: 033d8...b9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Hadde ikke penger så tidlig som 2 mnd før dessverre. Så du får bismak av meg som ikke hadde råd, men måtte jobbe meg i hjel for å kjøpe en ordentlig fin gave, men ikke venninna mi som enda ikke har gitt noe tegn til at hun skal gi noe til meg?? Anonymous poster hash: 033d8...b9d Herregud så barnslig du er. Det verste er at du ikke skjønner det selv! Anonymous poster hash: 25f8a...f0b
Summa Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Jeg skjønner deg HI. Det handler jo ikke om det materielle, men omtanken og omsorgen bak gavene. HI har anstrengt seg for å glede venninnen med en gjennomtenkt gave, og venninnen signaliserer at HI ikke er like viktig for henne ved å ikke bry seg om å få gitt HI bursdagsgave. Men det er nok ikke noe du får gjort med det HI, og venninnen din mener nok ikke noe vondt med det. Det er ikke alle som er like flink å være oppmerksomme på sånne ting, det betyr ikke at hun ikke bryr seg
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #18 Skrevet 13. november 2014 Tjah...hvor gammel er du? Jeg feirer ikke noe spesielt min bursdag og tenker ikke på andres bursdag heller. Om jeg ville tatt med min nærmeste familie og vennekrets,ville jeg bare gått rundt og kjøpt gaver eller planlagt bursdagsfeiring! Ville hatt bursdag hver måned og de fleste måneder 2 eller flere bursdager. Derfor feirer barna bursdager og vennennes og familiens barn og thats it. Det er også veeeldig mye! Anonymous poster hash: 5121b...35c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #19 Skrevet 13. november 2014 Jeg lurer også på alderen. Kanskje hun ikke er helt den gavepersonen som du selv er? Folk er forskjellig... Jeg liker ikke å kjøpe gaver. Vet aldri hva folk ønsker seg, så jeg vil helst slippe. Har sagt det til mine venninner, og de har godtatt at vi ikke bytter gaver. Likevell har jeg ei som kjøper likevell, selv om jeg ikke liker dette gavestyret. Så hvert år må jeg kjøpe noe. Og jeg vet at det ikke faller i smak uansett. Hun ene er ei som kaster ting hele tiden. Har noen ganger kjøpt kjempefine dyre ting, som jeg ikke har sett igjen. Da vet jeg at enten er det kastet eller sendt til fretex. Spesiellt en gave var jeg veldig fornøyd med. Et litt grovt hjerte. Og jeg skrev noe om vennskapet vårt osv.. Det hjertet har jeg aldri sett hos henne. Gavekort er heller ikke noe jeg syns er greit. Hvorfor skal jeg kjøpe gavekort til ei, for at hun skal kjøpe gavekort tilbake? Hvorfor ikke heller la være mener da jeg... Vi er voksne, og har råd til å kjøpe det vi vil. Anonymous poster hash: 9ce34...54e
Von Hertelhofen Skrevet 13. november 2014 #20 Skrevet 13. november 2014 Det kvalifiserer til veldig spesielt å sende et bilde av tingen du ønsker deg til noen.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. november 2014 #21 Skrevet 13. november 2014 Finner det merkelig at voksne mennesker henger seg opp i slikt... Hvis du ville gjøre stas på din venninne kunne du invitert hjem på middag og hatt en hyggekveld i stedet?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #22 Skrevet 13. november 2014 Det er veldig forskjellig hva man legger i dette med gaver. Du legger åpenbart mer vekt på det enn din venninne. No biggie! Anonymous poster hash: ad7c6...57e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #23 Skrevet 13. november 2014 Det kvalifiserer til veldig spesielt å sende et bilde av tingen du ønsker deg til noen. Hun hadde spurt meg når jeg var hos henne om jeg kunne sende bilde og hvor tingen var fra hvis jeg skulle komme over noe som jeg virkelig ønsket meg Anonymous poster hash: 033d8...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå