Gå til innhold

Legen konstanterte med MA uke 7+3, noen som fikk samme beskjed men opplevde at det utviklet seg til spire likevel?

Anbefalte innlegg

Leser jo om slike solskinnshistorier, men legen min nekter å tro på at slik kan skje... så da lurer jeg på om folk her finner opp slik eller er det legen min som ikke unner meg flere barn siden jeg fyller 42? Fikk sånn fornemmelse av dette da i dag.

Er altså 7+3 i dag og han fant ikke hjertelyd hverken nå eller for 10 dager siden. Henviste meg til ø-hjelp revisio på sykehus om 2 dager. Nå er jeg ganske usikker. Han sa at han ikke vil gi meg noen forhåpninger om at det kunne utvikle seg noe om man venter lengre. Selv om HCG- økninger er noenlunde ok, ikke helt dobblet men nært ved, svangerskaptsymptomene er også tilstede. Noen synspunkter her? Noen som opplevde det samme? Hva ville dere ha gjort?

Har hatt 2 SA iløpet av de siste 3 årene, så jeg er jo innstilt på at dette gå den gale veien igjen. Og jeg vil heller ikke vente lenge til evt. inngrep eller at det løsner av seg selv, slik som sist. Da ventet jeg til uke 12+1 og dette er ikke å anbefale, endte med sykebil midt på natta pga store blodtap.

Når det er sagt, har dere anbefalinger på om kirurgisk eller medisinsk reviso i uke 7+5 som jeg om 2 dager vil være? Hvordan er dette med abbortpille, hva skjer, når skjer noe og hvordan er det? Slik som en vanlig mens eller vondere/større og lengre blødninger? Kontra kirugisk - noe som jeg har erfart som ok sist, men veldig smertefult den allerførste gangen som jeg var gravid og tok abbort i uke 7.

Anonymous poster hash: f9208...625

Fortsetter under...

Hvordan var det han undersøkte deg da? Hvis det var med doppler så er det temmelig umulig å høre hjertelyden i uke 7. 

Brukte han innvendig ultralyd så stiller jo saken seg litt annerledes. Han trenger nødvendigvis ikke høre hjertelyden, men han skal jo kunne se at hjertet banker. Hjertet skal allerede begynne å slå i uke 5, så hvis han ikke fant noe nå ved hjelp av innvendig ultralyd så høres det dessverre ut som at du opplever en MA (missed abortion). 

Ved en MA så tror kroppen at du enda er gravid og du vil oppleve symptomer, hcg økning osv. 

Jeg har kun vært igjennom kirurgisk abort, så har ikke noe å sammenlikne med. Jeg mistet sent i svangerskapet så jeg tror ikke at "hjemmeabort" med piller engang var noe legene vurderte for meg. 

Lykke til. 

Anonymous poster hash: e9463...1bc

Jeg fikk konstatert MA av tvillinger nå i oktober i uke 7+4 og det var ingen tvil. De tok innvendig ultralyd og begge embryo var uten hjerteslag. Hun satte også på en "måling" med ultralydapparatet som målte alt av blodgjennomstrømming av det som var inni der og det var helt "dødt" rundt der hjerte skulle slått hos begge to.

De tok også en ekstra ultralyd på sykehuset før jeg ble sendt til utskraping i narkose som viste det samme som gynekologen hadde sett.

Jeg tror neppe gynekologen ville sagt dette til deg dersom det ikke faktisk stemte! 

Det er jo en forferdelig opprivende og grusom beskjed å få!! Unner ingen å oppleve det!

Masse klemmer til deg <3

Liten oppdatering fra HI: Ble altså sendt til ø-hjelp time på sykehus og da var det en ung lege-dame som sjekket meg, 7+6 uker. Samme resultatet som min gyn fant. Selvfølgelig innvendig ul. Ingen gyn som tar i utgangspunkt utvendig ul i uke 6/7 vil jeg tro!

I hvert fall sa hun at vi måtte vente en uke til før vi kan være helt sikkert, disskuterte dette med sin sjef også som hadde samme synspunkt. Hun sa faktisk at det har skjedd at ting i andre tilfelle hadde utviklet seg på dette stadiet enda. Hun nevnte tom et tilfelle som ble sendt til kirugisk. revisio OG at de oppdaget der at hjerte til fosteret faktisk slo. Helt utrolig å høre, men det har hun sagt og jeg tror ikke hun hadde funnet på det. I mitt tilfelle poengterte hun dette med nesten normal HCG- stigning og mente det burde ha stagnert om det ikke var liv. Men altså: HJERTEAKTIVITET var det fortsatt "usikker" å se. Hun sa "usikker" mens min gyn. ikke så "noenting" og ikke gav meg noen spor av forhåpning om at det skulle utvikle seg til et liv der inne. Dumt med forskjellige beskjeder, men jeg er jo enig med gyn-dama på sykehus om at i uke 8 er det nå i hvert fall sikkert at det blir det ene eller andre.

Hører gjerne deres opplevelse rundt lignende. Flere solskinnhistorier her?

Anonymous poster hash: f9208...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...