Gå til innhold

Barneønske - prøvere- Gyn Pol mulig PCO og trening

Anbefalte innlegg

Barneønske - prøvere- Gyn Pol mulig PCO og trening

Tittelen ble ganske lang her, men her kommer min historie.

Jeg er 31 år og har en sønn på 8 år fra et tidligere forhold. Min mann er ett år eldre, og vi har forsøkt å få barn siden vi giftet oss (30 juni 2013). Da jeg har sjelden mens (blitt ned til en gang i året nå) så var jeg hos legen for å få blodprøver og utredning for dette med tanke på at vi har barneønske.

Mandag var min kjære og jeg på Gyn pol på sykehuset, og jeg fikk en grundig "gjennomgang", og legen hadde mistanke om PCO (ene eggstokken viste tegn til det sa hun). Mannen min ble da forløpig "frikjent" siden jeg ble gravid i september et sted og hadde spontanabort nå i midten av oktober. Det er da jeg som må gjennom testene fremover. Fikk Provera til å sette igang mensen igjen slik at jeg fikk tatt de nødvendige blodprøvene, og (forhåpentligvis) sette igang  eggeløsningene igjen. Fikk beskjed om at hvis det var snakk om narkose til å ordne opp i den ene eggelederen så måtte jeg passe på å ikke legge på meg mer og helst prøve å gå ned litt i vekt. 

Jeg er en kraftig dame og BMI'en min ligger relativt høyt (forholdsvis godt plassert rundt om kring da), men jeg står litt i beit på hvilke drastiske steg jeg burde gjøre rundt dette. 

Er det noen som er i lignende situasjon som har lyst til å bli treningsvennen min? :)

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei ser det er litt gammelt innlegg men vil svare deg. Er selv overvektig og sliter med å gå ned i vekt. Jeg er til utredning om å ta en lapraskopi for å sjekke utstyret. Tenkte bare høre om du er her enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...