Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Alle kan forsove seg en gang i blant, eller bli hindret av noe på veien, men noen kommer veldig ofte for sent. Nå klandrer jeg ikke barna, men jeg må innrømme at jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som gjør at enkelte foreldre gang på gang ikke klarer å få barna sine av sted til skolen i tide? Anonymous poster hash: 7a26b...750
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 de står ikke opp om morningen og stresser seg selv og barna istede, ingen god start for noen. Anonymous poster hash: d6e26...ff8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 de står ikke opp om morningen og stresser seg selv og barna istede, ingen god start for noen. Anonymous poster hash: d6e26...ff8 Står opp gjør de vel, men kanskje litt sent? For meg er det bare så utrolig fascinerende siden jeg selv er en person som hater å komme for sent. HI Anonymous poster hash: 7a26b...750
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Kanskje strever de med nattesøvn om dagen. Skolebarnet har mareritt og sover dårlig. Så vil de la henne sove så lenge som mulig om morgenen, men så er det noe som skjærer seg. Kanskje blir det helt krise at at favorittbuksen er på vask. Kanskje bæsjer lillebror og de må skifte bleie når de egentlig skulle gå. Kanskje kranglet foreldrene til langt på natt og forsov seg i dag. Eller kanskje det bare er en dårlig vane å beregne litt for lite tid. Folk har ofte sine grunner til å oppføre seg som de gjør. (neida, barna mine har aldri kommet for sent på skolen, men jeg har forståelse for at folk kan være i situasjoner der de ikke klarer å løse hverdagen sånn sin de skulle ønske.) Anonymous poster hash: 21dbf...4f6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Vel, jeg har sett et stort antall elever som somler langs skoleveien Har hatt et par perioder hvor vi forsover oss ofte, men ikke så mye at vi kommer for sent. Det er resultat av dårlig og lite søvn over tid (våkner rett og slett ikke av vekkerklokkene) og for lite energi til at man orker å forberede/planlegge kvelden i forveien og utsetter ting i stedet. Anonymous poster hash: 128e8...9f8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 En gutt på skolen her tror jeg ikke kom tidsnok en eneste dag på 2 år. De var konsekvent 15 minutter for sent ute. Da skyldes det ikke at det skjedde noe spessielt den dagen men at de rett og slett ikke greier å lage seg fornuftige rutiner. Anonymous poster hash: f3f9c...fd7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Kanskje strever de med nattesøvn om dagen. Skolebarnet har mareritt og sover dårlig. Så vil de la henne sove så lenge som mulig om morgenen, men så er det noe som skjærer seg. Kanskje blir det helt krise at at favorittbuksen er på vask. Kanskje bæsjer lillebror og de må skifte bleie når de egentlig skulle gå. Kanskje kranglet foreldrene til langt på natt og forsov seg i dag. Eller kanskje det bare er en dårlig vane å beregne litt for lite tid. Folk har ofte sine grunner til å oppføre seg som de gjør. (neida, barna mine har aldri kommet for sent på skolen, men jeg har forståelse for at folk kan være i situasjoner der de ikke klarer å løse hverdagen sånn sin de skulle ønske.) Anonymous poster hash: 21dbf...4f6 Ja, på en måte kan jeg også det, men på en annen måte ikke. For det meste handler det jo bare om å stå tidlig nok opp, ha gode nok rutiner, og å sjekke værmeldingen kvelden i forveien. Kanskje det er vanskeligere for meg å forstå dette enn andre siden jeg vel er en av de som har mer utfordringer enn normalen. Jeg har nå fire skolebarn (2.-9.klasse) hvorav to er diagnosebarn med store søvnvansker og jeg nå har fått prøvd meg på alt i fra skolebarn kombinert med kolikkbaby, bæsjebleier oppetter ryggen akkurat når vi skal gå, og til tenåringer som helst vil sove hele dagen om de bare kan. Vi er også bare en voksen som tar alle barna om morgningen, og slik har det alltid vært, for at vi skal kunne gi barna en kortest mulig dag i bhg/SFO. Likevel har aldri barna mine kommet for sent på skolen, faktisk. Og jeg er virkelig ikke noe supermenneske som går rundt og tror at jeg er perfekt, men jeg synes skolen er viktig og at tiden må respekteres. HI Anonymous poster hash: 7a26b...750
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Kanskje strever de med nattesøvn om dagen. Skolebarnet har mareritt og sover dårlig. Så vil de la henne sove så lenge som mulig om morgenen, men så er det noe som skjærer seg. Kanskje blir det helt krise at at favorittbuksen er på vask. Kanskje bæsjer lillebror og de må skifte bleie når de egentlig skulle gå. Kanskje kranglet foreldrene til langt på natt og forsov seg i dag. Eller kanskje det bare er en dårlig vane å beregne litt for lite tid. Folk har ofte sine grunner til å oppføre seg som de gjør. (neida, barna mine har aldri kommet for sent på skolen, men jeg har forståelse for at folk kan være i situasjoner der de ikke klarer å løse hverdagen sånn sin de skulle ønske.) Anonymous poster hash: 21dbf...4f6 Ja, på en måte kan jeg også det, men på en annen måte ikke. For det meste handler det jo bare om å stå tidlig nok opp, ha gode nok rutiner, og å sjekke værmeldingen kvelden i forveien. Kanskje det er vanskeligere for meg å forstå dette enn andre siden jeg vel er en av de som har mer utfordringer enn normalen. Jeg har nå fire skolebarn (2.-9.klasse) hvorav to er diagnosebarn med store søvnvansker og jeg nå har fått prøvd meg på alt i fra skolebarn kombinert med kolikkbaby, bæsjebleier oppetter ryggen akkurat når vi skal gå, og til tenåringer som helst vil sove hele dagen om de bare kan. Vi er også bare en voksen som tar alle barna om morgningen, og slik har det alltid vært, for at vi skal kunne gi barna en kortest mulig dag i bhg/SFO. Likevel har aldri barna mine kommet for sent på skolen, faktisk. Og jeg er virkelig ikke noe supermenneske som går rundt og tror at jeg er perfekt, men jeg synes skolen er viktig og at tiden må respekteres. HI Anonymous poster hash: 7a26b...750 Om du så slenger på sykdom hos mor, så har du min hverdag. Jeg har perioder der jeg forsover meg ofte dessverre. Av og til rekker de skolen, men det blir stress. Av og til kommer de akkurat litt for sent og en gang i blant kommer de för sent. Er som regel en uke i slengen, så går det noen måneder mellom hver gang. Er kjempe tungt når det står på, både for meg og barna! Anonymous poster hash: dab46...90e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Kanskje strever de med nattesøvn om dagen. Skolebarnet har mareritt og sover dårlig. Så vil de la henne sove så lenge som mulig om morgenen, men så er det noe som skjærer seg. Kanskje blir det helt krise at at favorittbuksen er på vask. Kanskje bæsjer lillebror og de må skifte bleie når de egentlig skulle gå. Kanskje kranglet foreldrene til langt på natt og forsov seg i dag. Eller kanskje det bare er en dårlig vane å beregne litt for lite tid. Folk har ofte sine grunner til å oppføre seg som de gjør. (neida, barna mine har aldri kommet for sent på skolen, men jeg har forståelse for at folk kan være i situasjoner der de ikke klarer å løse hverdagen sånn sin de skulle ønske.) Anonymous poster hash: 21dbf...4f6 Ja, på en måte kan jeg også det, men på en annen måte ikke. For det meste handler det jo bare om å stå tidlig nok opp, ha gode nok rutiner, og å sjekke værmeldingen kvelden i forveien. Kanskje det er vanskeligere for meg å forstå dette enn andre siden jeg vel er en av de som har mer utfordringer enn normalen. Jeg har nå fire skolebarn (2.-9.klasse) hvorav to er diagnosebarn med store søvnvansker og jeg nå har fått prøvd meg på alt i fra skolebarn kombinert med kolikkbaby, bæsjebleier oppetter ryggen akkurat når vi skal gå, og til tenåringer som helst vil sove hele dagen om de bare kan. Vi er også bare en voksen som tar alle barna om morgningen, og slik har det alltid vært, for at vi skal kunne gi barna en kortest mulig dag i bhg/SFO. Likevel har aldri barna mine kommet for sent på skolen, faktisk. Og jeg er virkelig ikke noe supermenneske som går rundt og tror at jeg er perfekt, men jeg synes skolen er viktig og at tiden må respekteres. HI Anonymous poster hash: 7a26b...750 Om du så slenger på sykdom hos mor, så har du min hverdag.Jeg har perioder der jeg forsover meg ofte dessverre. Av og til rekker de skolen, men det blir stress. Av og til kommer de akkurat litt for sent og en gang i blant kommer de för sent. Er som regel en uke i slengen, så går det noen måneder mellom hver gang. Er kjempe tungt når det står på, både for meg og barna! Anonymous poster hash: dab46...90e Takk, da fikk jeg en skikkelig forklaring Jeg ønsker på ingen måte å dømme andre, og derfor vil jeg heller lære noe om hvorfor når andre er helt annerledes enn meg selv. Fint at du ville forklare. HI Anonymous poster hash: 7a26b...750
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Vi sover dårlig alle mann, og ingen av oss våkner av vekkerklokka. Det er faktisk ikke noe kult! Våkner ikke av brannalarmen engang, så får virkelig håpe at det ikke begynner å brenne på natta hos oss! Anonymous poster hash: eed3c...73b
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Vi sover dårlig alle mann, og ingen av oss våkner av vekkerklokka. Det er faktisk ikke noe kult! Våkner ikke av brannalarmen engang, så får virkelig håpe at det ikke begynner å brenne på natta hos oss! Anonymous poster hash: eed3c...73b Hvilke tiltak gjør dere for å få bedre søvn? I de fleste tilfeller er jo problemer med nattesøvnen nært knyttet til hvordan man lever på dagtid. Hva du spiser og drikker, hvor mye og når du ser på skjermer, leggetider, treningsvaner osv pleier å bety ganske mye. Anonymous poster hash: f3f9c...fd7
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Egoisme og mangel på respekt for medmennesker. Anonymous poster hash: a1ac6...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå