Gå til innhold

Vi som hadde termin i oktober 2014

Anbefalte innlegg

Hei hei lenge siden sist. Jeg koser meg med min lille gutt som straks er 3 mnd . Alt går egentlig veldig greit med oss og det er deilig. Lillegutt har litt vondt i magen i perioder og er nå blitt forkjøla😔snører litt og nyser.. Ikke noe mer så går bra. Han smiler og ler masse og er bare så søt 😍leste her at det er en som har fått beskjed om at de prater for lite med baby? Hvordan vet de det da? Hvor mye prater dere med babyene? Jeg tror jeg prater nok men Er alltid redd for å ikke gjøre en god nok jobb som mor😔 prater på stellebordet. Når jeg ammer han. Koser med han og når jeg leker med han ..

Jeg blir også litt trist av å lese at det er noen som i dagens samfunn opplever fordommer mot å gi flaske ? Synes det er helt sykt.. Er vel ikke noe forskjell på å gi flaske og pupp . Alle opplyste mennesker vet vel det! I Sverige er det mer vanlig å gi flaske, det er vel ikke mer el mindre forskjell på oss? Fytt i katta de burde skamme seg .. Så ikke bry dere om uviten mennesker .. Gi pupp el flaske med god samvittighet 😘

Endret av cici83

Fortsetter under...

Det virker også som om jenta mi er i ferd med å få tenner. Vi bruker smokk og litt bitering, men hun er frustrert over å ha vondt/irritert gom.

Er det noen som vet om det finnes noe som kan smøret på gom for å lettne. Eller har noen råd?

Man kan få kjøpt noe på apoteket husker ikke hva det heter. Reseptfritt liten flaske .. Noe man smører på gommene som lindrer..

Det virker også som om jenta mi er i ferd med å få tenner. Vi bruker smokk og litt bitering, men hun er frustrert over å ha vondt/irritert gom.

Er det noen som vet om det finnes noe som kan smøret på gom for å lettne. Eller har noen råd?

Man kan få kjøpt noe på apoteket husker ikke hva det heter. Reseptfritt liten flaske .. Noe man smører på gommene som lindrer..

Åh!!!! Tusen takk for råd. Skal sjekke det :-)

Dere som har vært, eller skal til, manuellterapeut, hvordan vet dere som er flink til å behandle? Er det anbefaling fra helsestasjon, eller? Vurderer å prøve det jeg også hvis ikke skrivingen gir seg snart.

Vi fikk anbefalt av noen vi kjente, som hadde god erfaring med han. Han vi gikk til behandler ikke hvis han ikke mener det er noe galt. De får jo refusjon for barn opptil 12 år, så de kan jo behandle bare for å få betalt.. Vi trengte bare 1 behandling og neste gang vi møtte opp ville han ikke behandle for alt var fint:-)

Et googlesøk kan jo være til hjelp også, er ofte slik at helsestasjon og leger ikke har tro på slik alternativ behandling...på lik linje med akupunktur f.eks.

Hva heter han?

Hadde termin 24 oktober men ble satt i gang med modningspille og gullgutten er født 8 dager på overtid den 1 november. Veide 4155g og var 54cm.

Gikk ned mye i vekt og på dag 3 var han nede i 3480g så hadde tapt over 10% av fødselsvekten. Reiste hjem samme dag og ble reinnlagt for at gutten ikke våknet til måltidene og ville ta til seg mat. Bilurubin nivå på 245 og eneste mulighet for å få i seg mat var på flaske. Først prøvde jeg å amme, så gi mme eller utpumpet mm på flaske. (prøvde kopp først men han gulpet opp alt) så pumpe. Gikk ca.1,5 timer på måltidet så måtte han vekkes hver 3 time for mat. Mor og barn var totalt utslitt etter 7 dager med dette så i samråd med mannen og helsesøster bestemte jeg meg for å gi opp ammingen og kun gi flaske. Har vært utrolig lei meg og følt mang en gang på nederlaget og skuffelsen over å ikke kunne amme. Men det viktigste er jo at lillegutt får i seg mat og går opp i vekt. Er 16 dager gammel og veier nå 4040g. Skal opp på helsestasjonen i dag og håper han har tatt igjen fødselsvekten sin. Dette er min andre gutt. Har en på 2,5 år som jeg fullammet til han var 6 måneder så kjenner at jeg har så lyst å amme men når lillegutt ikke ville våkne til måltidene og ikke klarte å suge så var det lite jeg fikk gjort med den saken.

Dette ble litt rotete skrevet, skriver fra mobilen.

Hei!

Kjenner meg så inderlig igjen i det du skriver. Det samme skjedde med meg både med toåringen min og nå med vesla. Veldig trist, når man har så inderlig lyst til å amme. Men det der pumperegimet går ikke i lengden. Jeg blir så nedfor av det at det ikke er forsvarlig. Begynner heldigvis å infinne meg med situasjonen nå, men det er ikke lett å ikke amme i dagens samfunn. Jeg vet ikke om jeg kommer til å orke å gå på barselgruppe, faktisk. Det å sitte der og høre om alle de andres amming, det orker jeg ikke.

Men det går fint med flaske også. Man kommer inn i rutinene. Min to-åring ble i alle fall helt perfekt, på tross av flasker. Det er jo litt trøstende å tenke på nå ;)

Stor klem!

Uff, det var leit å høre.

Jeg ammet selv min datter, men skal ikke si at det var uten problemer og frustrasjoner. Puppen har jo sine sider, den og, enten det er over- eller underproduksjon, eller noe annet.

Det jeg tenkte å si, er at jeg ville gitt barselgruppe et forsøk, hvis jeg var deg. Det går jo an å håpe at du treffer på oppegående og noenlunde sensitive damer. I min barselgruppe var det ei jente som ikke hadde fått til å amme og syntes det var vanskelig. Vi hadde det veldig hyggelig alle sammen, ingen som laget noe mas rundt det. Det alle har felles i spedbarnsperioden er jo mye mer sentralt enn ammespørsmålet.

Håper ellers du får det fint og blir komfortabel med situasjonen, høres ut som du er på vei dit. Drit i alle andre. Du gjør det beste for deg og ditt barn, og det er bra nok i massevis.

Anonymous poster hash: 7c51d...6a4

Annonse

Hei alle sammen, koselig å få lese oppdateringer. Jeg hadde termin 28.10, gutten kom 24.10. Det var en fin fødsel som ufrivillig ble naturlig, men det er tøft å ha opplevd det! Vannet gikk så de ville ikke sjekke åpninga pga fare for infeksjon, og plutselig var det for sent med epiduralen som var bestilt. Pyttsann! Lillegutt på 8 uker og jeg stortrives hjemme i permisjon og jeg nyter livet som mamma. Vi har våre små utfordringer som at han ikke tar smokk og MÅ sove inntil oss (dag som natt, med unntak av vogn og bil), med vi har fått en veldig blid og frisk unge så det er ingenting å klage på <3 Vil gi han den nærheten og tryggheten han trenger, så får vi ta forandringene gradvis.

• 3 uker senere...

Hei dere!

Får jeg henge meg på dere?? Jeg fulgte dere på tredje tri på bim. Selv hadde jeg ikke termin før 5. Des. Julian kom 4. Des og jeg rakk tre minutter på fødestuen før han var ute. Hadde fått beskjed om at jeg ikke var moden to timer før fødselen startet så ventet litt lenge hjemme før jeg dro da jeg tenkte at det måtte være modning. Det ble plutselig skikkelig (!) vondt og ikke opphold mellom riene og da skjønte jeg at det ikke kunne være modning (joda, var skikkelig vondt hele veien, men så ble det skikkelig, skikkelig ille). Fikk pressrier i bilen på vei til Ullevål, og trodde han skulle komme ut på sagene. Klarte heldigvis å holde igjen med gravide-yoga-pust til vi kom frem. Korka tredjegangsfødende!! Utrolig at jeg ikke bare stolte på kroppen. Følte jo at noe var helt sinnsykt men tok beskjeden om at jeg ikke var moden to timer før veldig bokstavelig og har god evne til å bite i meg smerter. Forbanna tulle jordmor!! He he. Alt gikk jo heldigvis bra da.

Hei alle sammen, koselig å få lese oppdateringer. Jeg hadde termin 28.10, gutten kom 24.10. Det var en fin fødsel som ufrivillig ble naturlig, men det er tøft å ha opplevd det! Vannet gikk så de ville ikke sjekke åpninga pga fare for infeksjon, og plutselig var det for sent med epiduralen som var bestilt. Pyttsann! Lillegutt på 8 uker og jeg stortrives hjemme i permisjon og jeg nyter livet som mamma. Vi har våre små utfordringer som at han ikke tar smokk og MÅ sove inntil oss (dag som natt, med unntak av vogn og bil), med vi har fått en veldig blid og frisk unge så det er ingenting å klage på <3 Vil gi han den nærheten og tryggheten han trenger, så får vi ta forandringene gradvis.

Jeg kjenner meg så veldig igjen i din opplevelse!!! Hvordan går det nå?

Så bra at du hentet opp tråden igjen, Lise05 :-)

Du er hjertelig velkommen Corneliuss!

Nå er jenta mi akkurat blitt tre måneder :-) Og har nådd den magiske grensa, hehe... Jeg merker jo ikke noen stor forskjell fra for noen dager siden akkurat. Det har imidlertid gått bedre fra hun var åtte uker. Etter at vi var hos kiropraktor tre ganger har hun ikke hatt så mye vondt i magen sin, heldigvis :-) Det innebærer at hun ikke trenger å bæres/bysses konstant.

Hun er fortsatt urolig på kveldene og tar natt sent, men det håper jeg vi kan begynne å snu på nå snart :-)

Vi skal på tre måneders kontroll på tirsdag. Jeg er spent på hvor lang og tung hun er da. Hun spiser bra og ser godt ut <3 Hun gulper fortsatt store mengder. Selv om det blir mye gris og ekstra klesvask, er det ikke noe som bekymrer meg.

Ellers er hun selvfølgelig verdens nydeligste jente! Hun smiler, "prater" og tester ut stemmen med hylelyder. Fine, søte stemmen <3 Nå kan hun også sitte i vippestolen eller ligge i babygymmen en liten stund. Leker begynner å bli interessant. Armene og bena går i ett når hun er ivrig.

Hvordan går det med dere andre?

• 2 uker senere...

Hei alle saman!! Eg blir gjerne med vidare i oktobertråden :) tid framfor pcèn har ikkje vore prioritert den siste tida,dagane går i eitt!

Eg er snart 36 år,og fødte mitt fjerde barn 15.oktober. Veslebroren var 4250 g og 51 cm. Han veks godt,gulpar MYKJE og er heile familiens solstråle :briller: Han er ein roleg gut som søv heile natta og det har han gjort sia han var 4 veker. Han fann seg ikkje til rette i senga si,så han søv i vogna.Legg han i ein fleecedress med hette, ned i voksiposen og då søv han utruleg godt. Han vaknar rundt kl sju og set i eitt hyl av glede når eg kjem og hentar han :ler: det er ei utruleg hærleg tid og vi er så heldige som fekk oppleve å få endå eit barn!

Annonse

Så bra at du hentet opp tråden igjen, Lise05 :-)

Du er hjertelig velkommen Corneliuss!

Nå er jenta mi akkurat blitt tre måneder :-) Og har nådd den magiske grensa, hehe... Jeg merker jo ikke noen stor forskjell fra for noen dager siden akkurat. Det har imidlertid gått bedre fra hun var åtte uker. Etter at vi var hos kiropraktor tre ganger har hun ikke hatt så mye vondt i magen sin, heldigvis :-) Det innebærer at hun ikke trenger å bæres/bysses konstant.

Hun er fortsatt urolig på kveldene og tar natt sent, men det håper jeg vi kan begynne å snu på nå snart :-)

Vi skal på tre måneders kontroll på tirsdag. Jeg er spent på hvor lang og tung hun er da. Hun spiser bra og ser godt ut <3 Hun gulper fortsatt store mengder. Selv om det blir mye gris og ekstra klesvask, er det ikke noe som bekymrer meg.

Ellers er hun selvfølgelig verdens nydeligste jente! Hun smiler, "prater" og tester ut stemmen med hylelyder. Fine, søte stemmen <3 Nå kan hun også sitte i vippestolen eller ligge i babygymmen en liten stund. Leker begynner å bli interessant. Armene og bena går i ett når hun er ivrig.

Hvordan går det med dere andre?

Her går det bedere. Jenta mi er nå 16 uker :-) Hu er ei blid jente med god humor. Vesla gulper ikke så mye som før.

Vi begynte litt forsiktig med velling/grøt etter nyttår. Det har gått bra selv om hu ikke er 4mnd enda, men veldig uttynnet.

Ellers så har vi fått mere rytme på dagene i forhold til mat å søvn og det hjelper mye :-D

• 2 uker senere...

Tenkte det er sannelig på tide med en oppdatering her fra.  :) Lillemor er nå blitt litt over 4 mnd og ting har roet seg veldig med tanke på skrikingen på kveldene. Det går faktisk veldig bra, men hun vil helst legge seg 18.30-19.00 - men KUN med meg ved siden av. Så da blir det slik at vi legger oss i 19-tiden. Om jeg ikke sovner, kan jeg sto opp igjen og bli ferdig med forskjellige gjøremål i huset, men som regel sovner jeg også. Hun sover bra på natta og ammer lite - og det er en enorm forskjell fra storesøstrene som var klistret til puppen hele natta. Deilig for gamlemor å kunne sove ordentlig.  :wink:

Føttene hennes ble ikke noe bedre av tøyskoene hun brukte, i tillegg fikk hun ofte gnagsår og måtte gå uten sko til de leget seg. Så nå har hun vært gipset på begge beina fra tærne opp til hoftene i tre uker. De ble skiftet for én uke siden, og allerede da kunne både jeg og fysioterapeut se STOR forskjell! Føttene så normal ut, og det er noe jeg ALDRI har sett på mine babyer! Hun vil nok måtte bruke tøyskoene sine igjen, men her ble det mye framgang på kort tid. (Til sammenligning, mellomste er 6 år og bruker fortsatt spesialskoene sine, og føttene er ikke like normale enda, etter 5 år og 11 mnd med de skoene.)

Ellers går i åpen barnehage to ganger i uken, og jeg tror hun liker rutinen, for da det var stengt i julen, ble alt så vanskelig hjemme med soving og spising. Men nå er vi i rutinen igjen og alt går bra. Og koselig er det også, da det er to andre jenter, hhv 3 uker og 5,5 uker eldre enn min, der hver gang.

Vi var på en 4 mnd kontroll på helsestasjonen forrige uke, og alt ser bra ut. Litt vanskelig å vite hvor mye hun veide, men hun var 5,8 kg med gipsene på. På fredag fikk jeg vaske og veie henne på Barsel før nye gips ble lagt på, og da var hun 5,5 kg helt naken. Lengde vet jeg ikke, men hun var 57,5 i desember på 3 mnd kontroll. Jeg har endelig byttet ut str 50 og 56 med 62 nå, og 62 er fortsatt litt for stor, men jeg ble lei av de samme klærne i små størrelsene. 

Hun er bare så snill og deilig, denne lille jente som inviterte seg selv til familien, og vi er blitt riktig glade i henne alle sammen. Hjertet mitt smelter når hun smiler, at noe så vakkert kan komme fra meg er bare helt utrolig! :)

Håper alle dere andre koser dere like mye som vi gjør!

Etter 4 uker med gips på begge beina fra tærne helt opp til hoftene for å rette feilstilling i føttene, er babyen min nå gipsfri! Så deilig å kunne kose med henne, holde tett rundt henne, kle på henne mer enn en body! Hun er også blitt så lett! Viktigst of alt, føttene ser normale ut nå, så det var virkelig verdt strevet. Hun vil måtte bruke tøysko fortsatt, men kanskje ikke så lenge som hun ellers ville. Mellomste jente på 6 år har samme feilstilling, og var faktisk ikke like ille, men bruker fortsatt spesialsko for å korrigere. Er imponert over fysioterapeuten vår, han er flink!

Måtte bare dele, er så glad gipsene er borte!

Etter 4 uker med gips på begge beina fra tærne helt opp til hoftene for å rette feilstilling i føttene, er babyen min nå gipsfri! Så deilig å kunne kose med henne, holde tett rundt henne, kle på henne mer enn en body! Hun er også blitt så lett! Viktigst of alt, føttene ser normale ut nå, så det var virkelig verdt strevet. Hun vil måtte bruke tøysko fortsatt, men kanskje ikke så lenge som hun ellers ville. Mellomste jente på 6 år har samme feilstilling, og var faktisk ikke like ille, men bruker fortsatt spesialsko for å korrigere. Er imponert over fysioterapeuten vår, han er flink!

Gratulerer! Hva slags feilstilling har de?

Jeg ser for meg at det er tungvint å håndtere en baby med stor gips...

Gratulerer! Hva slags feilstilling har de?

Jeg ser for meg at det er tungvint å håndtere en baby med stor gips...

Det heter pes aductus. Var litt uvant i begynnelsen med gipsene, men gikk greit etterhvert. De var tunge sammenlignet med hennes lille kropp, men ikke så mye egentlig. Rundt 300 gm for begge. Det som fungerte bra er at hun er VELDIG varm av seg, og siden gipsene gikk helt fra tærne til hoftene, slapp jeg å bruke noe mer enn en body. Nå må jeg nok kle på henne bukse og sokker/strømper.

Hun koser seg uten gips. Så gøy å se henne streeeke på beina! :-) må være deilig for henne, tenker jeg. Og så mye lettere inn igjen av bilsete, samt å skifte bleien.

Ellers var vi på tur i dag. Det var hennes første tur i vogna - ikke det jeg så for meg da jeg dro fra sykehuset. Jeg har så dårlig hofte og skikkelig ille bekkenløsning og har ikke klart å gå tur. Må bruke krykker overalt. Men det gikk så ba i dag (har dog mye smerter i kveld), og såååå deilig å være ute i naturen!hun hadde det fint i vogna og sov lite gran. Ble så glad at hun likte det! Var redd hun ikke ville siden det er så annerledes enn å sitte i bilsete i bilen.

Ha en fin helg alle sammen! Kom gjerne med noen oppdateringer! :-)

• 4 uker senere...

Nå har lillemor blitt 5 måneder gammel og livet er herlig! Hun sover godt på natta, av og til hele natta, av og til med 1-3 måltider. På dagtid har det vært litt verre med søvn. Hun har pleid å sove 3 eller 4 økt på 30 minutter hver, og dét synes jeg er slitsomt. Men jeg har fått klarsignal fra ortopeden at jeg kan begynne å gå turer, og til min overraskelse, så liker hun dette og sover godt i vogna!  :)  Plutselig kan hun sove alt mellom 1-3 timer på en gang i vogna, og det er delig for oss alle sammen.

Hun får fortsatt kun pupp, selv om helsesøster sa vi kunne begynne med smaksprøver fra 4 mnd. Det er ikke jeg interessert i, og virker ikke som hun er heller. Viser null interesse for det jeg spiser, men det er greit. Vi venter til hun er 6 mnd, som vi har gjort med storesøstrene. På 5 mnd kontroll 24/2, så var hun 5955 gm og 63,5 cm lang. Litt liten, men begynner å komme seg.

Vi går fortsatt i åpen barnehage to ganger i uken, og det virker som hun trives med det. Det er blit en rutine, og da er det alltid bra å fortsette med gode rutiner. Siden jeg begynner å jobbe der igjen i juni, så er det veldig greit at hun er vant til den rutinen. Mannen tar ikke pappa permisjon før i august, så jeg er nødt til å ha henne med på jobb. 

Og så med hoften min. Fikk konstantert at det var brudd i hoften, men at den nå har leget seg. Det er enda godt, men utrolig dumt at ikke de kunne gitt meg den beskjeden mens jeg var på det verste. Da kunne jeg vært sykemeldt og mannen kunne tatt over permen og vært til stor hjelp for meg. Spørsmålet er da, hvordan fikk jeg brudd i hoften? Det kunne ikke ortopeden gi meg et godt svar på, men han antar at det skjedde under fødselen (jeg *visste* den fødselen var grusomt med tanke på smerter!). Jeg var til bentetthetsmåling en uke senere for å sjekke for beskjørhet - i tilfelle det er derfor jeg fikk brudd. Fikk vite at hoftene ser veldig fine ut, men at jeg har alvorlig grad benskjørhet i ryggraden.  :( Siden jeg har ingen risikofaktorer, var dette en overraskele. De mistenker det kan være utløst av svangerskap, men kan ikke vite helt sikkert. Ikke vet de helt hvordan behandle meg siden jeg ammer en baby på 5 mnd. Så etter å ha lest meg opp på dette, har jeg begynt med kalk, D-vitamin og K2-vitamin og håper det vil hjelpe.

Håper alle koser seg like mye med babyen som jeg gjør! Føler meg heldig som har fått denne uventet muligheten en siste gang. :) Kom gjerne med oppdateringer! Savner dere, jeg!

• 1 måned senere...

Hei

Hvordan går det med dere? Er noen av dere her fortsatt? Jeg titter innom av og til :-)

Vi storkoser oss om dagen. Har ei fornøyd jente som sover bedre om natta nå enn tidligere. Hun ammes stort sett to ganger per natt og ca 6 ganger ellers. Har begynt med grøt om kvelden. Er ikke av de raskeste motorisk, men babler og ler mye.

Vi er stort sett på trening en gang i uka og babysang en gang i uka. Ellers er det ofte andre ting som skjer (besøk, ærender etc). Synes dagene går fort og det nærmer seg raskt tid for å begynne å jobbe igjen...

Hei! Vi har det bra! Har ikke skrevet her før, men fulgte gruppen i svangerskapet. Snuppa er snart sju måneder og det går unna! Har begynt med kveldsgrøt og litt frukt på formiddagen. Synes jeg ammer mye på natta fordi hun våkner så lett. Er enklest å slenge ut puppen for å få det stille. Blir til at jeg brukes som smokk og samsover mer enn jeg ønsker. Håper på å flytte henne på eget rom etterhvert.

Hvor mye sover deres på dagen? Her er det som regel to lengre økter på 1-2 timer og en kortere på ettermiddagen. Legges for natta i sjutiden og sover i ca 11,5 t. På dagen trilles hun i søvn og ammes i søvn på kvelden. Vil ikke ta smokk dessverre....

• 2 uker senere...

Hei! Vi har det bra! Har ikke skrevet her før, men fulgte gruppen i svangerskapet. Snuppa er snart sju måneder og det går unna! Har begynt med kveldsgrøt og litt frukt på formiddagen. Synes jeg ammer mye på natta fordi hun våkner så lett. Er enklest å slenge ut puppen for å få det stille. Blir til at jeg brukes som smokk og samsover mer enn jeg ønsker. Håper på å flytte henne på eget rom etterhvert.

Hvor mye sover deres på dagen? Her er det som regel to lengre økter på 1-2 timer og en kortere på ettermiddagen. Legges for natta i sjutiden og sover i ca 11,5 t. På dagen trilles hun i søvn og ammes i søvn på kvelden. Vil ikke ta smokk dessverre....

Min datter er nå 7mnd. Har ikke ammet henne siden hu var 1 uke gammel da hun var sterkt undervektig og måtte opp i vekt fort. Vesla er oppe enten hver 2 time eller hver 3 time om natten for å få mat. Hun sover ved siden av meg enda. Hun spiser korngrøt ( glutenfri) blandet med frukt smoodi 1-2 ganger om dagen. Hun legges kl 18:00 og står opp mellom kl 06:00-07:00 om morgenen . Tar en dupp på bare noen minutter (10-45min) kl 09:00, kl12:00 og kl 15:00. Ofte da vi går tur med henne i vogn.

Ellers så er hu ei ordentlig blid og glad jente. Hun prater mye. Hu snur seg fra rygg til mage, men kun tilbake når hu gidder ( sett av hu kan 😄) hu har begynt å sette knærne under seg, men får ikke opp overkroppen.

Hun biter i alt og alle. Det har hun gjort siden hu var 2,5mnd , men ser i gen tenner enda😫

Noen som har fått?

Min godgutt blir fortsatt ammet 3-5 ganger i døgnet og får 3-4 måltid, der 2består av grøt, ett av frukt og ett middag (søtpotet e.l)

Søvnen går veldig bra. Har to dupper i løpet av dagen, en i ellevetiden, og en i to-tre tiden. Varer fra 45 min til 2 timer.

blir lagt for natten klokken 19, og sover til 08-09 😊

Har ikke fått igjen mensen enda, og det ser ut til det vil ta sin tid, da vi med skrekkblandet fryd skal få en lillesøster eller lillebror til jul!

Min godgutt blir fortsatt ammet 3-5 ganger i døgnet og får 3-4 måltid, der 2består av grøt, ett av frukt og ett middag (søtpotet e.l)

Søvnen går veldig bra. Har to dupper i løpet av dagen, en i ellevetiden, og en i to-tre tiden. Varer fra 45 min til 2 timer.

blir lagt for natten klokken 19, og sover til 08-09 😊

Har ikke fått igjen mensen enda, og det ser ut til det vil ta sin tid, da vi med skrekkblandet fryd skal få en lillesøster eller lillebror til jul!

Oi! Gratulerer så mye ☺️😄

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...