Mamsen med 2 gutter! Skrevet 14. november 2014 #26 Del Skrevet 14. november 2014 Tusen takk Han ble oppkalt etter min avdøde lillebror Skal gi beskjed om helesøster sier noe imorgen. Min første hadde ikke dette utslettet. Hei min gutt har hormonutslett i ansiktet. Fikk på 6 ukers kontroll beskjed om å vaske forsiktig morgen og kveld. Passe på så det ikke kom bakterier i det og å kjøpe en mild kortison krem ('1%)smøre på tynt lag i 3-5 dager morgen og kveld. Viktig at det Ikke begynte å veske da må man til legen å få antibiotika krem .. Etter 2 dg med kortison krem er utslettet borte ..! Er fremdeles rød noen steder på kropp og ansikt men de to stedene hvor han han hadde små kviser og var mer plaget er borte.. Liker ikke å måtte bruke en slik krem men .. Takk for tips Om det blir verre eller varer veldig lenge så skal jeg vurdere å bruke sånn krem, er litt skeptisk til dem jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 14. november 2014 #27 Del Skrevet 14. november 2014 Kjekt å se at det kommer flere inn her Vi var på helsestasjonen i dag for veiing og småen(eller rettere sagt storen) har lagt på seg 510g på 11 dager! Så nå veier han 4490g og er 3 uker gammel. Så utrolig godt å høre at jeg klarer å mate ham ordentlig så nå kan jeg puste litt lettet ut Fikk også bekreftet at han er litte granne forkjølet Er litt surklete, nyser og hoster litt, men lungene hørtes helt fin ut sa barnelegen som var der. Helsesøsteren hadde ikke noe tips om ting jeg kunne gjøre med hormonutslettet i ansiktet annet enn å holde det rent. Fikk også vite at han er bittelitt stiv på den ene siden av nakken, men hun misstenkte ikke noe låsning heldigvis. Vi skulle se det an til 6ukers kontrollen og om det ikke hadde bedret seg så skulle vi se om vi kunne gjøre noe med det. Fikk råd om å la han snu masse på kroppen selv og være obs på å ikke la han få ligge i favorittstillingen sin hele tiden. Nå er miniform kjøpt så håper at den kan hjelpe småen med luftplagene sine snarest! Lurte på en ting, hvortid begynte/skal dere begynne å la småen ligge på magen og få trene nakken sin selv? Vi begynte i forrige uke, han var vel ca 10 dager gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 14. november 2014 #28 Del Skrevet 14. november 2014 Så kjekt med en slik tråd for oppfølging! Jeg hadde termin 6 oktober med lille Dennis, men han valgte å komme den 3 oktober, han veide 3145gram og var 49 cm. Fødselen varte fra 21.30 om kvelden til 04.30. En veldig naturlig fødsel uten bedøvelse, så er generelt fint første gangs opplevelse :-) Men lillegutt har kolikk, så dagene er lange. Var til legen med han idag når jeg selv skulle på 6 ukers kontroll. Han har avføring hver andre uke, og avføringen er veldig mørk brun.....dette likte ikke legen så han er redd for at det er noe med tarmene hans...så i morgen blir vi videre sendt til en spesialist for slike ting. Håper å få prøvd kiropraktor kanskje det hjelper for lillegutten min. Minifom har hjulpet veldig mot luft i magen da han var så oppblåst som en ballong med mye smerter.. Alt i alt, en helt herlig liten gutt som jeg ikke klarer å være vekke fra i mer enn 5 min. Nyter mamma livet til de grader, og ser fram til tider der vi kan finne på mer utenfor døren, når kolikken gir seg. Nå er det litt slitsomt til tider å gå på besøk, kafé osv. Ha en fin kveld videre alle sammen med deres søte små :-) Hørtes litt skummelt ut Håper det ordner seg for ham og at det ikke er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 14. november 2014 #29 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg husker ikke helt fra sist, men mener at den hyppige avføringen som helt nyfødte har, gav seg i alle fall etter 2-3 uker. Jenta mi som nå er 5,5 uker bæsjer fortsatt hele tiden. Hun har konstant bæsj i bleia... Dersom jeg skulle skiftet hver gang det var litt spor, måtte hun ha bodd på stellebordet. Nå er hun sår i rumpa også. Og så har hun mye vondt i magen, stakkars :-( Hvordan er det med deres små og hyppighet på avføringen? Er det litt mer sjelden enn i begynnelsen og hvor gammel var babyen da det avtok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 14. november 2014 #30 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Min baby bæsjer også hele tiden.. Jeg smører på sinksalve og vasker med olje når jeg bytter bleie.. Vedr å ligge på mage har min lille gutt gjort dette siden fødsel😃 gjør det påstellebordet og når vi har tid😃 Endret 14. november 2014 av cici83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 16. november 2014 #31 Del Skrevet 16. november 2014 Uff nå begynner jeg å få vondt i halsen .. Redd for å få halsbetennelse og smitte lille gullet ;( hadde omgangssyke for en uke siden og spydde som en gris.. Smittet han heldigvis ikke da .. Jeg hsr også en liten gutt i bhg ..!og ganske redd for at han skal dra med seg sykdommer lillegutt kan smittet av.. Trenger jeg å være bekymret eller er morsmelken så sterk at han slipper unna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 16. november 2014 #32 Del Skrevet 16. november 2014 Uff nå begynner jeg å få vondt i halsen .. Redd for å få halsbetennelse og smitte lille gullet ;( hadde omgangssyke for en uke siden og spydde som en gris.. Smittet han heldigvis ikke da .. Jeg hsr også en liten gutt i bhg ..!og ganske redd for at han skal dra med seg sykdommer lillegutt kan smittet av.. Trenger jeg å være bekymret eller er morsmelken så sterk at han slipper unna? Gutten min på 4 var forkjølet i forrige uke, denne uken har både jeg og minsten vært snufsete og litt tett i nesen. Morsmelk beskytter de små mot masse, men ikke alt dessverre. Nå ser det også ut til at han holder på å få øyebetennelse så jeg prøver å skylle det med morsmelk for å stoppe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissymamma Skrevet 17. november 2014 #33 Del Skrevet 17. november 2014 Hadde termin 24 oktober men ble satt i gang med modningspille og gullgutten er født 8 dager på overtid den 1 november. Veide 4155g og var 54cm. Gikk ned mye i vekt og på dag 3 var han nede i 3480g så hadde tapt over 10% av fødselsvekten. Reiste hjem samme dag og ble reinnlagt for at gutten ikke våknet til måltidene og ville ta til seg mat. Bilurubin nivå på 245 og eneste mulighet for å få i seg mat var på flaske. Først prøvde jeg å amme, så gi mme eller utpumpet mm på flaske. (prøvde kopp først men han gulpet opp alt) så pumpe. Gikk ca.1,5 timer på måltidet så måtte han vekkes hver 3 time for mat. Mor og barn var totalt utslitt etter 7 dager med dette så i samråd med mannen og helsesøster bestemte jeg meg for å gi opp ammingen og kun gi flaske. Har vært utrolig lei meg og følt mang en gang på nederlaget og skuffelsen over å ikke kunne amme. Men det viktigste er jo at lillegutt får i seg mat og går opp i vekt. Er 16 dager gammel og veier nå 4040g. Skal opp på helsestasjonen i dag og håper han har tatt igjen fødselsvekten sin. Dette er min andre gutt. Har en på 2,5 år som jeg fullammet til han var 6 måneder så kjenner at jeg har så lyst å amme men når lillegutt ikke ville våkne til måltidene og ikke klarte å suge så var det lite jeg fikk gjort med den saken. Dette ble litt rotete skrevet, skriver fra mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise05 Skrevet 17. november 2014 #34 Del Skrevet 17. november 2014 Vi hadde nesten samme problemet her . Pga vesla veide 2055gr da hu kom Ut, hastet det visstnok å få henne opp i vekt så fort som mulig. Vi måtte begynne med morsmelkerstatning for jeg kunne ikke gi nok melk. Pluss vesla måtte jobbe for mye med å suge fikk jeg beskjed om at vi måtte ha en flasketut som hun kunne få mye ut av gangen uten å måtte "jobbe" for det :-) kjente i noen uker på dette å ikke kunne amme og det kjentes ut som nederlag/sorg. Det ble for mye å kjøre både amming og pumpe og morsmelk. Det har sine fordeler og ulemper begge deler. Nå har jeg vel begynt å akseptere at det ble slik, og synes det er greit nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filursen Skrevet 17. november 2014 #35 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg hadde termin 23/10 men lille frøkna kom ikke før det var gått 12 dager over den 4/11. Hun veide 4065 gram og var 51 cm lang hun sover og spiser godt enn så lenge så håper det fortsetter slik :-) største problemet vi har her er egentlig at storebror på 2,5 blir så innmari lei seg hver gang hun gråter... Han begynner å hylskrike og gir seg ikke før hun gir seg... Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 18. november 2014 #36 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Damer, jeg har kanskje funnet hemmeligheten til å få ungene til å roe seg fortere og sove mer! Jeg prøvde baby wrapping på småen, altså pakke han sammen som en liten makk hehe, og det funket faktisk! Småen har så og si ikke sovet i hele dag, ikke den siste uken heller når jeg tenker etter, men etter at jeg hadde pakket han inn og bysset litt så sovnet han.. Og plutselig ville han ta smokk også Med det enorme sugebehovet som han har så var jeg nesten på gråten da han roet seg ved å sutte på den og lukke øynene for å sove. Han våknet et par ganger etterpå, men roet seg fort ved bittelitt byssing og med tutten i munnen. Nå sover han enda og har gjort det i over 1 time. 1 time høres kanskje lite ut for dere, men når han våkner ca hvert tiende minutt for å bli bysset i søvn igjen eller sovne med puppen i munnen så er det leeenge for meg. Jeg er helt utslitt etter de siste dagene og har lurt på om jeg kom til å krepere av utmattelse.. Men nå ser jeg heldigvis et lys i tunnelen og krysser fingrene for at dette ikke var et engangstilfelle. Anbefaler dere, med småttiser som ikke vil sove, å prøve det ut ihvertfall Om du ikke vet hvordan du skal gjøre det så søk på "dudu wrap" på youtube. Så vil jeg også si at etter 4 dager på miniform så har magen til småen roet seg litt, det er ikke like masse "eksplosjoner" som kommer ut av han nå og han presser ikke fullt så masse for å få ut luften. It works! Endret 18. november 2014 av Mamsen med 2 gutter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shari_z Skrevet 18. november 2014 Forfatter #37 Del Skrevet 18. november 2014 Hadde vesla på 8-ukers kontroll i dag. Etter å ha flattet ut litt på kurven på 6-ukers kontrollen, er hun nå på den igjen. Veide 4670 gram i dag (3440 ved fødsel og 3190 ved hjemreise). Hun har hatt en stygg navel som hs har jobbet litt med, og den ser ut til å være i orden nå. Og når jeg beskrev skrikingen hennes, så var hs enig i at hun har kolikk. :-( Heldigvis ikke så ille som eldste søsteren sin, bare sånn klassisk skrik-på-kvelden i 3-5 timer. Forhåpentligvis går de over om en måneds tid. Vesla fikk også rotavirus vaksine. Dét likte hun ikke, gråt en del, selv om de fleste pleier å like det. Men det gikk ned og hun gulpet det ikke opp igjen, og fikk pupp etterpå for å roe seg ned (når 5 minutter hadde gått etter vaksinen). Neste vaksine blir ved 12 uker (ikke 3 måneder, som hs poengterte). Rart å tenke hvor fort tiden flyr. Synes ikke det gikk så fort da jeg var gravid! Allerede 8 uker gammel, og blir 2 måneder på fredagen. Kan ellers si at jeg har hett en del vondt i min høyre hofte etter fødselen. Halter mye og klarer ikke trilleturer, som jeg så gjerne ville for å hjelpe med vekten (har sikkert 30 kg for mye, selv om jeg var 15 kg under startvekten etter fødselen; var-har sikkert gått opp litt nå). Var til legen to uker etter fødselen, og etter mye om og men, tok jeg MR. Har funnet ut jeg har enten stressfraktur eller avaskulær nekrose (beinvevsdød fra lite eller ingen blodtilførsel til beinet), og må avlaste beinet så mye jeg kan. Det vil si, å bruke krykker, noe som er ganske vanskelig med en baby. Venter på time hos ortoped, men har ikke det før midten av desember. Lurer hva de kan gjøre med det, egentlig. Kanskje ingenting. Er veldig nysgjerrig på hvordan dette har skjedd. Fastlegen ble nesten sjokkert over funnene på MR, hadde nok ikke forventet dét svaret! Synes det er kjedelig, både fordi jeg har vondt, men ikke minst fordi jeg hadde gledet meg til å trille mye før snøen kommer og jeg holder meg inne for vinteren, og må får jeg ikke gjort det. :-( Ellers kjekt å se at så mange er her! Koselig å lese om babyene deres, selv om ikke alt går etter planen hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambusdrops Skrevet 18. november 2014 #38 Del Skrevet 18. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 18. november 2014 #39 Del Skrevet 18. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? Jeg har latt ham ligge til han har sovnet og latt ham holde på for kosens skyld, men har gjort det fordi han ikke har roet seg på andre måter. Jeg vet at jeg ikke burde la ham ligge der hele tiden for da lærer han seg at han kan få pupp med en gang han skriker litt. Men nå har jeg satt foten ned for dette går ikke lenger, blir jo nesten handikappet av å bare sitte i ro hele tiden med puppen flagrende ute konstant. Skrev lenger oppe t jeg prøve ut "baby wrapping", og det gjør at han roer seg fortere heldigvis og kanskje lar meg få litt liv for meg selv igjen Når han begynner å latesuge på puppen nå skal jeg ta ham vekk med en gang, det har jeg ikke gjort før og bare latt ham sovne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambusdrops Skrevet 19. november 2014 #40 Del Skrevet 19. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? Jeg har latt ham ligge til han har sovnet og latt ham holde på for kosens skyld, men har gjort det fordi han ikke har roet seg på andre måter. Jeg vet at jeg ikke burde la ham ligge der hele tiden for da lærer han seg at han kan få pupp med en gang han skriker litt.Men nå har jeg satt foten ned for dette går ikke lenger, blir jo nesten handikappet av å bare sitte i ro hele tiden med puppen flagrende ute konstant. Skrev lenger oppe t jeg prøve ut "baby wrapping", og det gjør at han roer seg fortere heldigvis og kanskje lar meg få litt liv for meg selv igjen Når han begynner å latesuge på puppen nå skal jeg ta ham vekk med en gang, det har jeg ikke gjort før og bare latt ham sovne. Jeg prøvde meg på den baby wrappinga, men fant ikke et egnelig pledd. Hva bruker du? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 19. november 2014 #41 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg har ett middelsstort tynt teppe, men det skulle vært litt større. Du kan bruke et laken da, kan vel brette det sammen slik at det blir litt mindre eller noe. Ville ikke bukt fleece ihvertfall for de er elastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*KlaraKu* Skrevet 19. november 2014 #42 Del Skrevet 19. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? på dagtid, får ho sove på brystet mitt så lenge det lar seg gjøre. Men natten vil jeg ikke gjøre til en kosestund så når ho blir lagt for natten og etter mating på natten blir ho lagt våken (halvt i søvne) i sengen. Må putte i smokken 2-4 ganger også sovner ho. Jeg tror det er viktig å gjøre forskjeller fra dag og natt så de lærer seg forskjellen også. Jeg er ikke menneske om natten så jeg gjør alt for at så lite som mulig skal skje ved mating. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambusdrops Skrevet 19. november 2014 #43 Del Skrevet 19. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? på dagtid, får ho sove på brystet mitt så lenge det lar seg gjøre. Men natten vil jeg ikke gjøre til en kosestund så når ho blir lagt for natten og etter mating på natten blir ho lagt våken (halvt i søvne) i sengen. Må putte i smokken 2-4 ganger også sovner ho. Jeg tror det er viktig å gjøre forskjeller fra dag og natt så de lærer seg forskjellen også. Jeg er ikke menneske om natten så jeg gjør alt for at så lite som mulig skal skje ved mating. Høres fornuftig ut. Men jeg har dessverre lett for å la henne ligge til hun sovner for å være helt sikker på at hun ikke våkner når jeg legger henne ned. Hun har jo mye vondt i magen, så jeg vet jo at dette er dumt, men på nettene er jeg ofte så trett at jeg rett og slett ikke klarer å bære henne rundt. I prinsippet er jeg også enig i at en må kunne legge ned barnet selv om det ikke er sovnet enda, men dette var da mye vanskeligere å gjøre i praksis :-/ Hun tar ikke smokk, selv om vi prøver febrilsk. Har du noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 19. november 2014 #44 Del Skrevet 19. november 2014 Så kjekt med en slik tråd for oppfølging! Jeg hadde termin 6 oktober med lille Dennis, men han valgte å komme den 3 oktober, han veide 3145gram og var 49 cm. Fødselen varte fra 21.30 om kvelden til 04.30. En veldig naturlig fødsel uten bedøvelse, så er generelt fint første gangs opplevelse :-) Men lillegutt har kolikk, så dagene er lange. Var til legen med han idag når jeg selv skulle på 6 ukers kontroll. Han har avføring hver andre uke, og avføringen er veldig mørk brun.....dette likte ikke legen så han er redd for at det er noe med tarmene hans...så i morgen blir vi videre sendt til en spesialist for slike ting. Håper å få prøvd kiropraktor kanskje det hjelper for lillegutten min. Minifom har hjulpet veldig mot luft i magen da han var så oppblåst som en ballong med mye smerter.. Alt i alt, en helt herlig liten gutt som jeg ikke klarer å være vekke fra i mer enn 5 min. Nyter mamma livet til de grader, og ser fram til tider der vi kan finne på mer utenfor døren, når kolikken gir seg. Nå er det litt slitsomt til tider å gå på besøk, kafé osv. Ha en fin kveld videre alle sammen med deres søte små :-) Heia Fant de ut noe angående magen til gutten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 19. november 2014 #45 Del Skrevet 19. november 2014 Nå har jenta vår blitt 6 uker. Hun spiser masse og legger bra på seg. Det er tydelig at hun har mye vondt i magen :-( Dagene går med til bæring/byssing nesten all tiden jeg ikke ammer eller hun sover. Noen dager kan hun ha en dupp på et par timer i vogna, ellers er det kun korte blunder og hun våkner så snart vi legger henne fra oss. Nettene er også slitsomme, men hun har stort sett en god soveperiode på tre-fire timer. Hun gråter nok så mye at det kan defineres som kolikk... Vi bruker Minifom og det har litt effekt. Har prøvd fenikkelte, men da ble avføringen slimete og hun ble sår i rumpa. Bruker litt sukkervann, men det har ikke noe særlig effekt. Har ikke funnet noe spesielt hun reagerer på som jeg spiser, bort sett fra løk. Nå er vi heldigvis snart halvveis til tre mnd og da skal alt bli SÅ mye bedre :-) Jeg prøver og kose meg de korte stundene hun er fornøyd, men må si at jeg gleder med veldig til hun blir litt større! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 21. november 2014 #46 Del Skrevet 21. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? på dagtid, får ho sove på brystet mitt så lenge det lar seg gjøre. Men natten vil jeg ikke gjøre til en kosestund så når ho blir lagt for natten og etter mating på natten blir ho lagt våken (halvt i søvne) i sengen. Må putte i smokken 2-4 ganger også sovner ho. Jeg tror det er viktig å gjøre forskjeller fra dag og natt så de lærer seg forskjellen også. Jeg er ikke menneske om natten så jeg gjør alt for at så lite som mulig skal skje ved mating. Høres fornuftig ut. Men jeg har dessverre lett for å la henne ligge til hun sovner for å være helt sikker på at hun ikke våkner når jeg legger henne ned. Hun har jo mye vondt i magen, så jeg vet jo at dette er dumt, men på nettene er jeg ofte så trett at jeg rett og slett ikke klarer å bære henne rundt. I prinsippet er jeg også enig i at en må kunne legge ned barnet selv om det ikke er sovnet enda, men dette var da mye vanskeligere å gjøre i praksis :-/Hun tar ikke smokk, selv om vi prøver febrilsk. Har du noen tips? Tips til å få henne til å ta smokk, min lille gutt med veldig magesmerter tok ikke smokk før 3 uker tror jeg. Gir han sukker vann med skje hver gang han har vondt. Liker hun sukkervann dupper du smokkene nedi vannet:-) det var det som skulle til for at lillegutt tok smokk tilslutt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 21. november 2014 #47 Del Skrevet 21. november 2014 Så kjekt med en slik tråd for oppfølging! Jeg hadde termin 6 oktober med lille Dennis, men han valgte å komme den 3 oktober, han veide 3145gram og var 49 cm. Fødselen varte fra 21.30 om kvelden til 04.30. En veldig naturlig fødsel uten bedøvelse, så er generelt fint første gangs opplevelse :-) Men lillegutt har kolikk, så dagene er lange. Var til legen med han idag når jeg selv skulle på 6 ukers kontroll. Han har avføring hver andre uke, og avføringen er veldig mørk brun.....dette likte ikke legen så han er redd for at det er noe med tarmene hans...så i morgen blir vi videre sendt til en spesialist for slike ting. Håper å få prøvd kiropraktor kanskje det hjelper for lillegutten min. Minifom har hjulpet veldig mot luft i magen da han var så oppblåst som en ballong med mye smerter.. Alt i alt, en helt herlig liten gutt som jeg ikke klarer å være vekke fra i mer enn 5 min. Nyter mamma livet til de grader, og ser fram til tider der vi kan finne på mer utenfor døren, når kolikken gir seg. Nå er det litt slitsomt til tider å gå på besøk, kafé osv. Ha en fin kveld videre alle sammen med deres søte små :-) Heia Fant de ut noe angående magen til gutten din? Nei, ingen ting :-( det er det samme gamle, men avføringen er blitt mye mer svart. Akkuratt slik som ved fødsel.. Skal til legen med han 1 desember. Ta mr(?) tror jeg, for å se om de finner noe. Utrolig frustrerende at de skal bruke så lang tid for at vi skal få komme til på mr...er jo litt redd det skal være mer alvorlig enn det de driver å sier med feil i tarmene hans.. :-( får bare vente og håpe at det ikke er noe alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambusdrops Skrevet 22. november 2014 #48 Del Skrevet 22. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? på dagtid, får ho sove på brystet mitt så lenge det lar seg gjøre. Men natten vil jeg ikke gjøre til en kosestund så når ho blir lagt for natten og etter mating på natten blir ho lagt våken (halvt i søvne) i sengen. Må putte i smokken 2-4 ganger også sovner ho. Jeg tror det er viktig å gjøre forskjeller fra dag og natt så de lærer seg forskjellen også. Jeg er ikke menneske om natten så jeg gjør alt for at så lite som mulig skal skje ved mating. Høres fornuftig ut. Men jeg har dessverre lett for å la henne ligge til hun sovner for å være helt sikker på at hun ikke våkner når jeg legger henne ned. Hun har jo mye vondt i magen, så jeg vet jo at dette er dumt, men på nettene er jeg ofte så trett at jeg rett og slett ikke klarer å bære henne rundt. I prinsippet er jeg også enig i at en må kunne legge ned barnet selv om det ikke er sovnet enda, men dette var da mye vanskeligere å gjøre i praksis :-/Hun tar ikke smokk, selv om vi prøver febrilsk. Har du noen tips? Tips til å få henne til å ta smokk, min lille gutt med veldig magesmerter tok ikke smokk før 3 uker tror jeg. Gir han sukker vann med skje hver gang han har vondt. Liker hun sukkervann dupper du smokkene nedi vannet:-) det var det som skulle til for at lillegutt tok smokk tilslutt her Prøver det med en gang jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 23. november 2014 #49 Del Skrevet 23. november 2014 En stund siden jeg har hatt tid til å titte innom her gitt😊 kjekt å se så mye aktivitet her. Vi har fått en frøken som vet å holde oss aktive. Har vært mye trøbbel, med melkeallergi, refluks og kolikksmerter. Hun har blitt bedre etter at vi ble melkefrie, men hun har fryktelig vondt av de sure oppstøtene, er tett, surklete og hes. Så blir nok å ta en tur til inn på sykehuset igjen, skulle komme tilbake hvis ikke det kom seg, og jeg synes faktisk denne biten kun har blitt verre. Ellers er hun en kosejente som krever kroppskontakt hele tiden - også på natten. Dette gjør at det blir lite søvn, ca fire totalt hver natt - fordelt ut over de ti timene vi tilbringer i sengen. Må si jeg ser frem til dette blir bedre ja😄 Men; når hun ikke har vondt er hun våken, søker blikkontakt, smiler store og hjertelige smil når vi tøyser på stellebordet, og har begynt å lage litt lyder (annet enn skriking😉). Og da er jo alle sorger blåst bort for mamman og😊 Hun er fem uker på mandag og var forøvrig 4,7 kg da jeg veide henne sist, så hun legger ihvertfall på seg greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 23. november 2014 #50 Del Skrevet 23. november 2014 Lar dere barnet ligge på brystet til det nærmest sovner, eller tar dere det bort når dere ser det bare er "kos"? Jeg er redd jeg har henne for mye på brystet, og at det gjør vondt verre mtp. luftsmerter. Men jeg vil jo samtidig være sikker på at hun får i seg all den feite melken. Hva tenker dere? på dagtid, får ho sove på brystet mitt så lenge det lar seg gjøre. Men natten vil jeg ikke gjøre til en kosestund så når ho blir lagt for natten og etter mating på natten blir ho lagt våken (halvt i søvne) i sengen. Må putte i smokken 2-4 ganger også sovner ho. Jeg tror det er viktig å gjøre forskjeller fra dag og natt så de lærer seg forskjellen også. Jeg er ikke menneske om natten så jeg gjør alt for at så lite som mulig skal skje ved mating. Høres fornuftig ut. Men jeg har dessverre lett for å la henne ligge til hun sovner for å være helt sikker på at hun ikke våkner når jeg legger henne ned. Hun har jo mye vondt i magen, så jeg vet jo at dette er dumt, men på nettene er jeg ofte så trett at jeg rett og slett ikke klarer å bære henne rundt. I prinsippet er jeg også enig i at en må kunne legge ned barnet selv om det ikke er sovnet enda, men dette var da mye vanskeligere å gjøre i praksis :-/Hun tar ikke smokk, selv om vi prøver febrilsk. Har du noen tips? Tips til å få henne til å ta smokk, min lille gutt med veldig magesmerter tok ikke smokk før 3 uker tror jeg. Gir han sukker vann med skje hver gang han har vondt. Liker hun sukkervann dupper du smokkene nedi vannet:-) det var det som skulle til for at lillegutt tok smokk tilslutt her Prøver det med en gang jeg! Håper det hjelper 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå