Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer bare på hvor raskt dere ble gravide.. Også lurer jeg også på hvor lang tid etter p pillebruk dere ble gravide, for dere som har brukt det ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet på pillen i slutten av desember 13 og ble gravid i mars 14. Mistet dessverre i mai, og ble gravid igjen nå i september :)

Anonymous poster hash: 61162...042

Skrevet

Sluttet på pillen i slutten av desember 13 og ble gravid i mars 14. Mistet dessverre i mai, og ble gravid igjen nå i september :)

Uffda.. :( Gratulerer så mye!

Skrevet

Sluttet på pillen i slutten av desember 13 og ble gravid i mars 14. Mistet dessverre i mai, og ble gravid igjen nå i september :)Anonymous poster hash: 61162...042

Uffda.. :( Gratulerer så mye!

takk! Det er dessverre helt vanlig å miste 1 gang Ila livet, så jeg får satse på at det ble med den gangen i vår ;)

Skrevet

Jeg slutta på p-plaster i januar, men vi prøvde ikke bli gravide med en gang etterpå. Vi begynte å prøve i juli og ble gravide på første forsøk. Men vi mista i spontanabort i uke 6. Så ble vi gravide igjen på første forsøk, før mensen kom tilbake, og nå er vi ca 10+3 :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Sluttet på pillen i januar, gikk tre-fire måneder uten at noe skjedde, tok en pause for så å prøve igjen i august, fikk da full klaff på første forsøk, er 12+4 på vei nå :)

Skrevet

Med første ble jeg gravid 1pp etter pilleslutt.

Denne gangen hadde jeg mer ustabile sykluser etter pilleslutt, men ble gravid i pp3 😊

Jeg har vært gravid fire ganger (to selvbestemte abort for lenge siden). Jeg er veldig fertil. Grunnen til at det ikke klaffet de to første pp denne gangen var fordi vi bommet på EL (hadde lengre sykluser enn jeg trudde). I pp1 i første graviditet og pp3 denne gangen traff vi på EL (grunnet EL-tester)

Anonymous poster hash: f4b34...6c5

Skrevet

med de to første barna ble jeg gravid 14 dager etter pilleslutt :)

Ganske så fruktbar. De er 8 og 6 år nå :)

Nå har vi slitt lenge med nr. 3 fordi jeg har slitt leeenge med eggløsningen min. Den er bortevekk !

Har gått på pergo siden januar og ble tvillinggravid nå i september. Mistet dessverre begge spirene i MA uke 7+4 så håper nå at kroppen skal "skjønne tegninga" og være igang igjen slik at vi slipper mer pergo for å få eggløsning og kan prøve helt på egenhånd :)

Skrevet

Vi begynte å prøve å bli gravide i juni 13, og hadde da sluttet på piller i januar for å sikre at kroppen var kommet i rytme til prøvingen (hadde gått på piller sammenhengende i 12 år). Jeg fikk regelmessig mens med en gang faktisk, men vi ble ikke gravide før i februar 14, altså i pp9. Så måtte være litt tålmodige selv om vi hadde planlagt veldig godt, og jeg også brukte el-tester siste halvdel av prøvingen. Nå er termin rett rundt hjørnet!! :-))

Anonymous poster hash: 74622...27c

Skrevet

Hadde prøvd i 22 pp. Så ble det ivf med klaff på første forsøk.

Anonymous poster hash: 391d9...40e

Skrevet

Med førstemann sluttet jeg med p piller 6 mnd før vi bestemte oss for å prøve. Brukte da kun kondom. Jeg ble gravid på 1 forsøk. :-)

Med nr 2. Begynte jeg aldri på noen prevensjon. Brukte kun kondom da også. Klaffet på 1 forsøk :-D er 6+5 og har ei jente på 16 mnd.

Skrevet

Jeg har blitt gravid med engang etter pilleslutt./ slurv . Blitt gravid med engang etter uttak av spiral x2 og på minipillen så er nok fruktbar.

Eneste gangen vi sleit var etter sa, da fikk jeg el så ofte at jeg for det første bommet på dem og for det andre ville det endt med sa da mensen kom like hyppig.

Skrevet

Ble gravid på første forsøk alle tre gangene!:)

Skrevet

Slutta på pillen i januar, vi begynte ordentlig prøving i august. Ble gravid på 2. Forsøk :-)

Skrevet

Sluttet på pillen i mai, ble gravid i oktober... korte sykluser da, så det var 5. pp for oss.

Skrevet

Gravis på første glipp/forsøk tre ganger. Første var kondomet sprakk, andre og tredje gangen var med en gang etter p-pille slutt. Andre gang mista jeg, så har to fine barn:) 

Skrevet

Nøyaktig 23 mnd fra pilleslutt. Ble ivf her også.

Anonymous poster hash: ef838...e03

Skrevet

Etter flere år sammen bestemte vi oss for å endelig prøve å bli gravide, vi hadde ikke engang tenkt tanken tidligere, da det av alt for mange grunner ikke passet å få barn.

Og dèt sier jeg: Noe mer romantisk skal man lete lenge etter, det å faktisk bestemme seg for at man vil lage noe så fantastisk sammen! :sengekos:

Første gangen vi gjorde et forsøk, hadde jeg null kontroll på når jeg skulle ha EL, så egentlig var det bare et forsøk i blinde. Men vet dere hva?! I noen dager etterpå følte jeg meg veldig rar, med uvanlig rar murring i magen! Jeg tenkte at det sikkert bare var kroppen som forberedte seg fysisk, siden jeg var så utrolig klar psykisk til å få barn. Jeg hadde her bare så vidt begynt å lese meg opp på "eggløsnings-lære", og plottet inn mine tall i sånne eggløsningskalkulatorer for å finne ut NÅR det egentlig skulle være noen kjans for at sengekosen skulle gi resultat. Resultatene viste at det var FLERE UKER til neste gang, så jeg tenkte vi måtte smøre oss med tålmodighet...

Dagene og ukene gikk, og jeg merket FLERE tydelige graviditetstegn, men tenkte jeg sikkert innbilte meg hele greia, for sånn flaks går vel ikke an..? Dagene for IKM kom, og jaggu fikk jeg ingen mens! Gikk rundt i to dager og bare smilte for meg selv, turte fortsatt ikke ta graviditets test. Jeg stolte ikke på min egen kropp sine signaler, var faktisk litt i tvil om jeg hadde sånn innbilt svangerskap, siden alt jeg klarte tenke på var at jeg ville ha en baby!

Så tidlig en morgen tok jeg endelig Clearblue-testen, og den var POSITIV!!! Kommer aldri til å glemme den følelsen da jeg såg det stod gravid 2-3 uker! Nå er vi 11+3  :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Skrevet

Jeg har ikke brukt p-piller og ble gravid på 5. forsøk etter at vi begynte å prøve. 

Skrevet

Tja, vi har ikle brukt prevensjon siden minsten ble født - men har ikke aktivt prøvd å lage barn. Skjedde tilfeldig nå i september :) har hatt sex rundt el mange mnd (hatt jevnlig sex gjennom hele mnd), så den satt ikke "lett". Glad vi ikke var offisielle prøvere, det hadde slitt meg ut!

Skrevet

Sluttet med p-piller i september 2012 og ble ikke gravid før desember 2013. Så her tok det tid! Men nå skal det sies at vi ikke prøvde veldig hardt, tok det litt som det kom ;) Er veldig glad for at det tok så lang tid som det gjorde, for nå har vi verdens nydeligste lille datter som var verdt å vente på <3

Skrevet

Jeg ble gravid i første prøveperiode, men har ikke gått på pilla på flere år. Har også veldig regelmessige sykluser og det gjør det jo lett å beregne eggløsning :) Gratulerer til alle med positiv test! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...