mimmi82 Skrevet 11. november 2014 #1 Del Skrevet 11. november 2014 Hei jenter! Jeg er snart i gang med IVF og håper å kunne få litt gode råd og tips av dere her inne. Såvidt jeg skjønner er det mange som vært gjennom flere forsøk her inne? Vi var hos Rikshospitalet i går og fikk beskjed om at vi ble sendt videre til IVF på Ullevål. Legen sa at vi kom til å motta et brev fra Ulevål og at det da bare var å ringe dem og avtale tid. Noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar? Er jo selvsagt litt ivrig etter å komme i gang. En annen ting noen av dere sikkert vet noe om er hvordan disse medisinene man skal ta i forkant av egg-uttak virker på kroppen. Jeg har en veldig aktiv jobb og lurer jo på om jeg er nødt til å sykemelde meg i denne perioden? Kan man trene? Jeg har også hørt skrekkhistorier om at man legger på seg 6-7 kg på kort tid med disse medisinene. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180852-helt-ny-ivfer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 11. november 2014 #2 Del Skrevet 11. november 2014 Velkommen Vet ikke noe om hvordan ting fungerer på riksen, så kan ikke svare på det... Men jeg hadde minimalt med bivirkninger av hormonene, og tror ikke jeg har sett noen her inne som har vært så plaget at de har sykemeldt seg. Jeg la ikke på meg i det hele tatt. Spiste normalt og sunt og er ikke overvektig fra før av. Jeg trener hardt 4-5 dager i uka, og spurte om jeg kunne fortsette, og fikk beskjed om at det var helt greit, men at jeg muligens ville få lyst til å ta det litt roligere mens jeg gikk på hormoner. Men siden jeg ikke hadde noe nevneverdige bivirkninger trente jeg som normalt frem til innsetting av embryo. Dagen de satte inn et embryo fikk jeg imidlertid beskjed om at jeg ikke kunne trene, annet enn veldig lett trening, pga de ikke vil at folk skal skylde på seg selv hvis det ikke går (a la "hvis jeg hadde tatt det litt roligere hadde jeg sikkert blitt gravid....") og også fordi man ikke skal bli for varm tidlig i svangerskapet. Så jeg fortsatte å løfte vekter, men gikk tur istedenfor å trene utholdenhet. Fikk beskjed om kun lett trening frem til positiv test, deretter beskjed om at jeg kunne trene som normalt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180852-helt-ny-ivfer/#findComment-146799729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMamma83 <3 Skrevet 11. november 2014 #3 Del Skrevet 11. november 2014 Velkommen mimmi82 Jeg er usikker på ventetid, det varierer utifra hvor mange som holder på akkurat nå. Jeg har levd som normalt frem til uttak, kun tatt det veldig med ro i dagene rundt uttak og innsetting. Jeg har alltid fått beskjed om å leve så normalt som mulig også etter innsett. Jeg går en del turer både i skog og på asfalt og synger i flere kor, og det har jeg kunnet gjort hele veien. Hvis du ikke har en jobb med mye løfting tror jeg ikke du behøver å være sykmeldt utover de dagene ifm uttak og innsetting. Det er gjerne 2-3 dager Ang kiloer... jeg har ofte gått opp 2-3 kilo, men jeg tviler på at det kun skyldes hormonene... Det blir fort at man synes litt synd på seg selv, og koser seg litt ekstra. Jeg pleier ikke gjøre det til vanlig, så da går jeg fort opp hvis jeg fråtser litt ekstra i et par uker Dette forsøket har jeg ikke gjort det, og da har jeg gått opp ca 1/2 kg som jeg tror er hormonene. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180852-helt-ny-ivfer/#findComment-146799799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #4 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg har selv vært igjennom ivf å har blitt kjent med mange rundt meg som har vært igjennom det samme. Kan begynne med bivirkninger: Nr 1 ingen bivirkninger Nr 2 ingen bivirkninger Nr 3 hormonenell og sur (hennes ord) Nr 4 migrene Nr 5 overstimulert: oppblåst, vondt i magen og tung i pusten. Nr 6 ingen bivirkninger To i familien har også hatt ivf uten bivirkninger. Vektoppgang er det kun ei som har nevnt men hun har sluttet og trene og spist mye drittmat som hun selv sier. I tillegg har hun lett for å legge på seg fra tidligere. Unngå hard trening etter innsett. Ellers skal du leve som normalt. Jeg har prøvd begge deler. Ligge på sofaen i ferien førte ikke til graviditet. Stresse rundt på jobb andre gangen førte til graviditet. Så tror ikke det har så mye å si. Lykke til å velkommen til oss på assistert befruktning forumet 😊. Anonymous poster hash: d93df...1c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180852-helt-ny-ivfer/#findComment-146799894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #5 Del Skrevet 11. november 2014 Ca ventetid kan du sjekke på frittsykehusvalg.no. Ang bivirkninger så er det veldig forskjellig fra person til person. Jeg har blitt veldig trøtt (mannen mener jeg var lik på første forsøk som jeg er nå -jeg mener det ikke var så gale, han har sikkert rett) nå har jeg vært litt småkvalm også. Jobber i barnehage og har vært på jobb alle dager under medisineringen unntatt i dag. Ble overstimulert en og en halv uke etter innsett sist og var sykemeldt i en måned, da la jeg pålegg noen kilo og ble noen cm større rundt midjen. Dette forsvant ganske fort da matlysten også var minimal, og jeg endte opp med å gå ned flere kilo på den måneden (ikke å anbefale, hadde lite og ingen energi hele sommeren). Ellers var det sykemelding fra uttak til innsett Anonymous poster hash: 98220...5d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180852-helt-ny-ivfer/#findComment-146800259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå