Suretær Skrevet 11. november 2014 #26 Skrevet 11. november 2014 Jeg har strikket søte tøfler til alle jentene (søstre og svigerinner), men synes det er en litt stusselig gave alene. Har helt vanvittig mange på gavelista (kun aller nærmeste familie er 29 stk), men er rett og slett skinnblakk. Har klart å skrape sammen rett i underkant av 6000 kr til julegaver i år. Har allerede kjøpt garn til de som skal strikkes til, så der sparer jeg heldigvis en del. Men hva kan jeg legge ved tøflene, som er koselig å få, men ikke koster all verden? Og hva gir jeg til mannfolka? Anonymous poster hash: a0021...69a
MrsMilla Skrevet 11. november 2014 #27 Skrevet 11. november 2014 Vet ikke om jeg kommer helt inn i kategorien, men er litt onkel skrue da vi har tømt bufferne våre for å betale siste del av påbygget - og må nå spare de opp fra scratch (da blir det smalhans!) Men jeg har planlagt godt, og kjøpt supre gaver på salg typisk i juli/august. Dermed får vi fine vaser i wik og walsøe (eller hvordan nå enn det skrives igjen..), fine kjøkkenting fra Eva Solo og halv-pris klær fra nøstebarn til julegaver - dermed kan man gi fine ting til en noe greiere kostnad. Kjøper også små fine esker, pynter med litt silkepapir og stas, og fyller de med litt hjemmelaget konfekt - dermed har vi mange fine gaver til alt fra naboer til slekt og venner - med ulik størrelser på eskene :-) Barna våre har tradisjonelt fått noe dyre ting, men vi innser at de minste blir like så glade av noe veldig enkelt. Satser derfor litt mer på de store som ønsker seg noe spesifikt dyrt noe, og mindre på toåringen - samt noe praktisk til babyen. Vi mener at man ikke skal blakke seg helt på gaver, og vil aldri kjøpe over vår evne - det er bare trist. Dermed må man heller være skikkelig kreativ og planlegge godt. Når klokken slår november er varer stort sett på fullpris......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå