Gå til innhold

Dere med dårlig råd og stor familie, hva gir dere i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strikket søte tøfler til alle jentene (søstre og svigerinner), men synes det er en litt stusselig gave alene. Har helt vanvittig mange på gavelista (kun aller nærmeste familie er 29 stk), men er rett og slett skinnblakk. Har klart å skrape sammen rett i underkant av 6000 kr til julegaver i år. Har allerede kjøpt garn til de som skal strikkes til, så der sparer jeg heldigvis en del. Men hva kan jeg legge ved tøflene, som er koselig å få, men ikke koster all verden? Og hva gir jeg til mannfolka?

Anonymous poster hash: a0021...69a

Fortsetter under...

Skrevet

Da jeg vokste opp fikk jeg alltid et par strikkesokker fra mormor til jul, med en sjokolade i hver sokk. En melkesjokolade og en firkløver. Jeg syntes det var en kjempefin gave. :)

Og mannfolkene kan vel også få tøfler? Men kanskje litt mindre søte? ;)

Anonymous poster hash: 6f5b3...045
Skrevet

Vi har droppet å gi til de voksne, kun foreldrene våre og søsken som ikke har barn.

Foreslå det, mindre stress press og "bytting av ting".

Lykke til!

Anonymous poster hash: 27b9a...9bc
Skrevet

Vi har droppet å gi til de voksne, kun foreldrene våre og søsken som ikke har barn.

Foreslå det, mindre stress press og "bytting av ting".

Lykke til!

Anonymous poster hash: 27b9a...9bc

Dette er foreldrene våre, søsken og ungene deres. Og våre gamle besteforeldre som ville blitt dødelig fornærmet om de ikke fikk gave, men de er bare to stk. Også er det jo så hyggelig å gi en liten ting. Men foreldre og besteforeldre, holder det å gi hjemmelaget julegodt, eller bør jeg inkludere noe mer?

Hi

Skrevet

Sjokolade, Flaxlodd, en pose god te/kaffe, et kubbelys, julekaker/julesnop, en halv flaske vin😃😃

Skrevet

Hjemmelaget konfekt som f.eks. snickers, bounty o.l pakket inn i cellofan med ei fin sløyfe på. Jeg lagde snickers til blant annet foreldre og svigers i fjor, ble en stor suksess så tror jeg skal prøve på noe lignende i år. 

Annonse

Skrevet

Ingenting er mer popis enn hjemmestrikk nå om dagen :D raggsokker, kuleluer, votter, leggiser , skjerf, genser osv :D Å dette er da virkelig noe som "alle" kan få, også mannfolk :)

Skrevet

Ingenting er mer popis enn hjemmestrikk nå om dagen :D raggsokker, kuleluer, votter, leggiser , skjerf, genser osv :D Å dette er da virkelig noe som "alle" kan få, også mannfolk :)

Skal man strikke med ordentlig garn kan det bli veldig dyrt. En genser koster fort 7-800 kroner bare i garn, men så skal man jo ha tid til å strikke alt også. Jeg strikker jo allerede litt, men innser at jeg nok må ordne med noe annet også :)

Skrevet

Jeg har strikket søte tøfler til alle jentene (søstre og svigerinner), men synes det er en litt stusselig gave alene. Har helt vanvittig mange på gavelista (kun aller nærmeste familie er 29 stk), men er rett og slett skinnblakk. Har klart å skrape sammen rett i underkant av 6000 kr til julegaver i år. Har allerede kjøpt garn til de som skal strikkes til, så der sparer jeg heldigvis en del. Men hva kan jeg legge ved tøflene, som er koselig å få, men ikke koster all verden? Og hva gir jeg til mannfolka?

Jeg ville blitt superglad for hjemmelagde tøfler! Hvis du føler du må legge ved noe; hva med en hjemmelaget marsipangris? Et julehefte, flaxlodd, en liten flaske vin?

Gjest Frisk bris
Skrevet

Jeg kunne ønske at man sluttet å gi gaver til voksne.

Gjest Frisk bris
Skrevet

Gjest Frisk bris
Skrevet
Skrevet

Vi er sluttet å gi til de voksne foruten besteforeldre og foreldre. Foreldre og besteforldre strikket jeg til. Å så pleier jeg å lage noe å spise. I år tenkte jeg å lage den løkmarmeladen som var oppskrift på her inne. I tillegg skal jeg lage litt karamell, bounty og brente mandler tenkte jeg. Til ungene strikket jeg votter eller ullsokker og har en sjokolade oppi og flax lodd til de litt større.

Så jeg er veldig tradisjonell i år :) tror det blir bra likevel :)

Annonse

Skrevet

Lag drops, konfekt og julekaker. Legg det i pene glass (babyglass, syltetøyglass som du pynter) og skriv en koselig hilsen.

De aller fleste har allerede mer enn nok så gaver som forsvinner av seg selv er ikke så dumt. Du får billige cellofanposer på Nille til drops.

Legg ved en pocketbok eller noe du har strikket så blir det en kjempefin gave!

Du kan også lage krydder, kakeblandinger med oppskrift og forskjellige nøtter/mandler som er brent f.eks.

Vi har ikke så god råd i år selv så det blir nok litt hjemmelagde julegaver, også fordi alle har alt!

Anonymous poster hash: ed770...3fc

Skrevet

Her så gir vi gaver bare til de nærmeste voksne. I år skal jeg lage lykt til de med bilder på. Kjøpt noen flotte lykter på salg til 99 kr. Så printer jeg ut bilder av familien, og bruker decoupage lim, og limer på de på glassene på lykten. Limet og printer har jeg. Så da ble det bare 100 kr for gave. Og de tror den både er dyrere, og den er fin og personlig.

Anonymous poster hash: d747a...650
Skrevet

Vi i søskenflokken kjøper ikke gaver til hverandre, men alle ungene får og foreldrene våre. Helt grei avtale synes jeg. Tre av de har også bursdag i desember så det blir nok gavekjøp uansett ;)

Anonymous poster hash: b617c...dde
Skrevet

Masse gode tilbud på bøker hos f.eks Notabene. Bøker får man aldri nok av :)

Anonymous poster hash: 28b4d...b4a
Skrevet

Mange supre ideer, keep'em coming :)

Skrevet

Kaffe, flaxlodd og vin er det det stort sett går i her. Sjokolade med likør inni er en hit hos mannfolka.

Anonymous poster hash: 65043...e72
Skrevet

I år får ingen julegaver desverre.

Jeg går i minus vær måned og må nedprioritere. Er vi heldige så får vi kjøpt et juletre og noe god mat.

Barnet vårt er det eneste som får en gave fra oss foreldre.

Anonymous poster hash: 8a412...235

Skrevet

Sjokolade, Flaxlodd, en pose god te/kaffe, et kubbelys, julekaker/julesnop, en halv flaske vin😃😃

En halv flaske vin? For meg blir det som om man skulle gitt kubbelys som var halvveis brent ned, flax lodd hvor halve var skrapt, julesnop som var åpnet og spist av...ja, du skjønner tegningen. :-)

Anonymous poster hash: cd33a...493

Skrevet

En halv flaske vin? For meg blir det som om man skulle gitt kubbelys som var halvveis brent ned, flax lodd hvor halve var skrapt, julesnop som var åpnet og spist av...ja, du skjønner tegningen. :-)

Anonymous poster hash: cd33a...493 [/

Deg om det😃

Skrevet

Anonymous poster hash: cd33a...493

Hahaha 😂😂😂

En halv flaske vin er ikke en halvtom flaske. Det er en mindre flaske.

Ca 35 cl flasker, heter halvflasker vin..

Nå lo jeg så jeg nesten tisset på meg 😂😂😂

Anonymous poster hash: 9bad9...112

Skrevet

Jenta mi fikk i fjor et "doktor-sett". Hun elsker det og det var virkelig favoritten blant gavene. Jeg fikk en fin bilderamme fra samme personen. Jeg ble kjempeglad for den og :-) var på Nille rett over julen og så disse tingen i butikken. Jeg ville gjerne kjøpe en ramme til, så tok med meg en. Jeg så også dette doktorsettet og tenkte at det var en god ide som en barnehagegave. Doktorsettet kostet 29,- og bilderammen 39,- . Ble overrasket over hvor fine ting man kan få der for en billig penge :-)

Anonymous poster hash: ab3b5...acc

Skrevet

Hva med og lage øl eller vin ?? Aner egentlig ikke hvordan det gjøres eller om det er veldig dyrt..Men om det ikke er så ille i pris så er vel alle de voksne i slekta sørget for :D

Ellers så kan du jo slenge med noe god ost og en pakke kjeks..

Sild ol.

Julesnop, juleheftte, flaxlodd ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...