Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Har en Emmaljunga Edge Duo fra 2012, og den dagsover sønnen vår på 1 år i når det er helg. I ukedagene sover han i en Simo vogn i barnehagen, den er fæl å trille så den vil vi ikke ha hjemme. Nå er det kaldt så han må sove i dunposen men da er det sånn at vi får akkurat på han selene og han klager så er nok for stramt. Vi kan ikke løsne mer på de. Så i helga sov han uten selene, men med insektsnettet på og regntrekket utenpå der igjen, og han kommer seg uansett ikke ut av posen. Og babycallen fanger opp alle bevegelsene hans. Men etterhvert kan han kanskje komme seg ut av posen og da er det kanskje så kaldt at han må ha mer klær på og da passer iallefall ikke selene. Nå sover han i lite klær for er ikke veldig kaldt ennå. Har dere selene på barnet i vinterposen når barnet sover ute alene? Eller er vinterposen nok for å hindre barnet å komme seg ut av vogna. Hva gjør vi da siden de er for korte? Har tatt av de "putene" (husker ikke hva de heter) som er på selene. Anonymous poster hash: 7809c...85e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Hva med en gammeldags gåsele, sånn som kan festes i vognen? De selges vel fremdeles. Anonymous poster hash: 1b1f3...8f5
scarecrow2011 Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Det finnes ekstra seler til dette, de kan brukes i stol, vogn, gåsele etc. Går rundt magen og over skuldrene på barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Vi sliter med det samme i vår emmaljunga. Har hektet av de som går over skuldrene, og bruker kun de som går over hoftene. Kommer til å kjøpe nye når vi må ha på mere klær, for nå går det akuratt, og han setter seg opp når han våkner. Anonymous poster hash: 26d1a...f96
Blondzilla Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 De selene i Emmaljunga er noe skit. Jeg bruker ikke seler når de sover i pose.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Bruker aldri sele når barnet sover i vognen. Er 20 mnd nå. Har aldri klatret utav, men så blir hun ikke liggende våken i lange tider heller, da men jeg regner ikke med dere heller lar barnet ligge ei stund før dere henter? Anonymous poster hash: ed6a1...e0f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Bruker aldri sele når barnet sover i vognen. Er 20 mnd nå. Har aldri klatret utav, men så blir hun ikke liggende våken i lange tider heller, da men jeg regner ikke med dere heller lar barnet ligge ei stund før dere henter? Anonymous poster hash: ed6a1...e0f Jeg kan forresten nevne at hun mildt sagt ellers er en klatrefant, og klatrer oppi og utav hva enn det skal være, også vognen (ikke sovevognen). Har en sprelsk liten frøken. Anonymous poster hash: ed6a1...e0f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Det finnes ekstra seler til dette, de kan brukes i stol, vogn, gåsele etc. Går rundt magen og over skuldrene på barnet. Har du link ekstra seler? Vi hadde samme problem med bilstolen vi hadde først (Akta graco), alt for korte seler alt for tidlig og gutten vår er liten for alderen, og før jeg innså at ekstra seler ikke er lurt (og forbudt) i bilstol så letet jeg litt på nettet men fant ikke. Takk for alle svar! Anonymous poster hash: 7809c...85e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Bruker aldri sele når barnet sover i vognen. Er 20 mnd nå. Har aldri klatret utav, men så blir hun ikke liggende våken i lange tider heller, da men jeg regner ikke med dere heller lar barnet ligge ei stund før dere henter?Anonymous poster hash: ed6a1...e0f Jeg kan forresten nevne at hun mildt sagt ellers er en klatrefant, og klatrer oppi og utav hva enn det skal være, også vognen (ikke sovevognen). Har en sprelsk liten frøken. Anonymous poster hash: ed6a1...e0f Min er motsatt, han er ganske rolig og skeptisk til det meste. Skal vedde på at jeg kunnet la han ligge på stellebordet og tatt meg en lang dusj og han hadde blitt liggende. Skal selvfølgelig aldri prøve men han er så rolig på stellebenken og har inntrykk av at det er unormalt Så syns egentlig at seler er bortkastet nå i vinterposen og vi henter han med en gang han våkner ja. Anonymous poster hash: 7809c...85e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Husk at selv om barnet "aldri" klatrer eller har klatret ut av vognen før, kan du ikke være sikker på at den aldri gjør det. Plutselig en dag skal barnet teste litt/prøve seg/vil ut av vogna, og deiser i bakken. Hilsen pedagog i bhg, der vi ha påbud med seler i vogn. Anonymous poster hash: 2661f...6e4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Husk at selv om barnet "aldri" klatrer eller har klatret ut av vognen før, kan du ikke være sikker på at den aldri gjør det. Plutselig en dag skal barnet teste litt/prøve seg/vil ut av vogna, og deiser i bakken. Hilsen pedagog i bhg, der vi ha påbud med seler i vogn. Anonymous poster hash: 2661f...6e4 Joda men ser ikke for meg at han vil klare det nå, noe annet senere når han blir større og sterkere. Han ligger nedi en pose som er opp til halsen og åpningen er ikke vid, han må dytte seg opp for å komme seg ut og det er det ikke plass til i vogna da han ligger med hodet helt innerst i vogna. Glidelåsen kan han ikke åpne. Oppå er det fottrekket, insektsnettet og et regntrekk som er trangt (ikke det originale) men langt ned så det går under. Vinterposen sitter fast i bunnen pga selene er igjennom selv om de ikke brukes, så han kan ikke sette seg opp. Noe annet om det var vårposen, den er vid og har en stor åpning. Men regntrekket og insektnettet hadde nok vært i veien uansett. Vet det er påbudt med seler i barnehager, har jobbet i barnehage. Men nå har jeg faktisk startet denne tråden for tips, f.eks ekstra seler. Har aldri skrevet at vi skal droppe seler for alltid, er midlertidig. Anonymous poster hash: 7809c...85e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 I forhold til det med seler, så klarer en myk unge å klatre utav vogna på tross av seler. :-) Vi måtte gi opp seler på vår, da hun enten kom seg utav uansett, eller satte seg fast med bena ut "armhullene" el. Var ikke noe poeng å stramme eller slakke de. Houdini kom seg løs, og det med et stort glis. :-) Anonymous poster hash: 619ad...c1f
scarecrow2011 Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Jeg kjøpte på barnas hus klarer ikke legge inn link med tlf...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 I forhold til det med seler, så klarer en myk unge å klatre utav vogna på tross av seler. :-) Vi måtte gi opp seler på vår, da hun enten kom seg utav uansett, eller satte seg fast med bena ut "armhullene" el. Var ikke noe poeng å stramme eller slakke de. Houdini kom seg løs, og det med et stort glis. :-)Anonymous poster hash: 619ad...c1f Min gutt er ikke sånn, han har aldri prøvd å komme seg ut av selene. Triller tur uten seler og han har aldri da prøvd å stå eller komme seg ut av vogna. Han er en kjempe rolig og en gutt som aksepterer alt vi gjør med han. Han har aldri prøvd å komme seg ned fra stellebenken eller spisestolen, aldri prøvd å stå i spisestolen. Han er ikke smidig, han er i følge manuellterapeut som han gikk til i 6 mnd stiv, men naturlig stiv så ikke noe å gjøre noe med. Han har aldri ført bena til munnen eller lekt med tærne sine, han er for stiv. Han var veldig sen med å rulle fra rygg til mage, fra mage til rygg har han nesten aldri gjort. Men oppførselen kan selvfølgelig snu, plutselig kan han og prøve å komme seg ut. Anonymous poster hash: 7809c...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå