TanteTroll Skrevet 10. november 2014 #1 Del Skrevet 10. november 2014 Og gir på flaske: hvor mange ml spiser babyen på 3 mnd til hvert måltid? Skal på kurs, og må pumpe nok melk til er par måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 10. november 2014 #2 Del Skrevet 10. november 2014 Kommer Ann på hva babyen veier, det skal ganges med 10/12(husker ikke helt) og deles på antall måltider den har i døgnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 10. november 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2014 Dette er for en kveld. Jeg er ute etter ca slik at hun klarer seg uten mamma i 5 timer uten å skrike av sult. Hva er benevningene i regnestykket? Er det vekt i kg eller gram som skal ganges? Er det i gram kommer jeg aldri til å få pumpet nok melk. Det blir store tall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 10. november 2014 #4 Del Skrevet 10. november 2014 Gram * 10 eller 12(husker ikke helt) også dele på antall måltider for å finne ut ca for ett måltid.. Hvis du er usikker på om du vil få pumpet nok kan du jo bare gi erstatning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 10. november 2014 #5 Del Skrevet 10. november 2014 kansje noen andre husker formelen her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 10. november 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 10. november 2014 Ja det hadde vært fint, for 6200 ml til ett måltid har jeg liten tro på Kommer ikke til å gi erstatning. Har nok melk, men orker ikke å pumpe ut fryktelig mye mer enn jeg trenger. Pumpet lenge etter forrige fødsel, og glad jeg slipper det i det daglige nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 10. november 2014 #7 Del Skrevet 10. november 2014 Du må jo dele og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg delte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #9 Del Skrevet 10. november 2014 Her spiser min 3 mnd gamle baby alt mellom 50 til 110 ml på ett måltid. Dette er morsmelk, og hun får mat hver andre time. Som regel spiser hun ca 70 ml Hvis jeg skulle ut i 4-5 timer så hadde jeg pumpet 250 ml, bare sånn i tilfellet det ikke blir for lite Anonymous poster hash: 508e4...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 10. november 2014 #10 Del Skrevet 10. november 2014 Tommelfinger regel er 10% av vekten også delt på antall måltider. Nå får min kun en flaske på kvelden ekstra med mm eller mme. Det er ofte forskjell på mm og mme også da mme metter lenger. Hun er drikker somregel ca 90ml da for å være fornøyd noen timer. Det er vel forsåvidt bare å ha litt mm pumpet. Også ha en ferdigblandet mme liggende om det skulle bli helt krise. Det viktigste er vel å vite på forhånd at barnet tar flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 10. november 2014 #11 Del Skrevet 10. november 2014 Min på 7 uker kan spise 30-90ml mme + pupp på et måltid hvis hun er skikkelig sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 10. november 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 10. november 2014 Takk for svar alle sammen. Den mengden skal jeg fint klare og pumpe. Vi vet ikke om hun vil ha flaske, og har tenkt å være så dristig at vi ikke øver på det. Om det skulle bli helkrise er jeg ikke lenger unna enn 10-12 minutter, og mannen får heller komme med henne så jeg får ammet. Helsigvis sover hun ganske godt om kvelden, så jeg håper jo det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #13 Del Skrevet 11. november 2014 Min drakk ca 150 ml hver 4. time på den tiden Anonymous poster hash: 6ae83...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #14 Del Skrevet 11. november 2014 Ved en vekt på 6800 skal han/hun ved F. Eks 7 måltider ha 680/7= 97 ml pr måltid. Om du skal bort på kveldstid vil de ofte, hvertfall min ta mer enn dette.. Her kan han spise en 140 ml før nattatid faktisk. Vi gir sjelden flaske så tenker det ikke er så farlig at han får litt mye de få gangene, heller det enn at han skal legge seg sulten! Min er forresten 3,5 mnd:). Tror også de ikke får samme metthetsfølelse som ved puppen fordi melken kommer så lett fra flaske, ergo kan drikke litt mer enn vanlig :-). Anonymous poster hash: c1a98...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 12. november 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 12. november 2014 Takk for alle svar! Hun tok flaske, og spiste rett i underkant av 100 ml Jeg var hjemme litt tidligere enn først antatt, så det ble med en flaske i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 12. november 2014 Forfatter #16 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg har forresten flaske fra medela som er litt "tung" å suge fra. Etterligner puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 13. november 2014 #17 Del Skrevet 13. november 2014 Så bra det ble vellykket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyreglad Skrevet 14. november 2014 #18 Del Skrevet 14. november 2014 Litt OT, men enten er deres babyer veldig småspiste, eller så er min en glupsk slukhals Han er akkurat 3 mnd, og får 200 ml mme etter at han har fått pupp. (rundt 180 ml når jeg pumper, og han tømmer brystene så jeg går ut i fra at det er det han drikker) Han spiser annenhver/hver 3 time på dagtid. 90 ml har han ikke nøyd seg med siden han var to uker gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 14. november 2014 #19 Del Skrevet 14. november 2014 Er nok din som er en storspiser.. Får han 200ml nan etter hver amming?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 16. november 2014 Forfatter #20 Del Skrevet 16. november 2014 380 ml pr måltid? Ca 8 ganger om dagen? Det er over 3 liter i døgnet det, og det er mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #21 Del Skrevet 16. november 2014 Det hørtes jo helt vilt mye ut ? men han får vel ikke 200 ml mme hver gang etter pupp? Min kan spise mer om det er mer på flasken, han drikker til det er tomt uansett.. Men prøver å holde meg til 10% regelen de få gangene han får flaske. Han går opp 300 gr i uken så han får i seg nok på de 6 gangene med amming om dagen ;P. Da ammer han en pupp i 10 min. Anonymous poster hash: c1a98...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyreglad Skrevet 16. november 2014 #22 Del Skrevet 16. november 2014 Han får 200 ml etter nesten hver pupp, ja. Er vel en eller to ganger han ikke er mer sulten etter amming, men ellers inhalerer han lett 200 ml etterpå, ja. Dersom han er mett så stopper han av seg selv, så det er ikke det at han spiser til det er tomt uansett. Men matvrak, ja det er han Begynt med velling i 200 ml morsmelk på kvelden etter anbefaling fra hs, det er visst veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå