Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg alltid gått til legekontroll tidlig på morgenen, og tisser derfor i glasset første gang jeg er på do. Nå i det siste og fremover velger jeg heller timer lenger utpå dagen. I morgen skal jeg til kontroll kl 14.00, og kom til å tenke på at det skal vel egentlig brukes morgenurin? men gidder ikke dra rundt på det glasset fra tidlig morgen, så prøver derfor å fylle det rett før kontrollen. Hva pleier dere å gjøre? Alt en tenker på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144180670-urinpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke være noe problem å tisse rett før, jeg har ikke fått noe neg. tilbakemelding fra legekontoret om dette.

Er det jeg også tenker egentlig. Har jo flere ganger tisset på kopp når jeg kommer itl legen fordi jeg har glemt å ta med.

Skal ikke være noe problem å tisse rett før, jeg har ikke fått noe neg. tilbakemelding fra legekontoret om dette.

Er det jeg også tenker egentlig. Har jo flere ganger tisset på kopp når jeg kommer itl legen fordi jeg har glemt å ta med.

Skal selv til legen rundt kl13 imorgen, jeg tisser og tar med rett før jeg drar fra jobben :) har stort sett timer sent på dagen da det passer best for min jobb ;)

Annonse

Urin som skal stixes (sjekkes for leukocytter, protein osv), er bare holdbar 2 timer i romtemperatur! (noen lab'er godtar inntil 4t) Skal den dyrkes, er den holdbar inntil 24 i kjøleskap, lenger om legekontoret tilsetter borsyre.

Så urinen bør være så fersk som mulig, samtidig som den bør ha stått i blæra i minst 2t - noe som gjerne er vrient å få til som gravid! ;) Men konsekvensen av å levere for gammel urin, er også falske resultater. Skriv uansett alltid klokkeslett på glasset (i tillegg til navn og fødselsnumner, såklart :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...