Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å kjenne bevegelser fra den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet eller har erfaring?:)

Skrevet

Tror jeg kjente det rundt uke 15 med nr 1. Og da fikk jeg inntrykk av at det var ganske tidlig.

Nå er jeg bare 8 uker, så må nok smøre meg med en dose tålmodighet.

Skrevet

Tror det er vanligst mellom uke 17-20. Tror en tommelfingerregel er at man skal ha kjent liv før utgangen av uke 21. Hvis ikke bør man sjekke det ut.

Skrevet

Jeg kunne ikke kjenne noe før jeg var i uke 22, og det med tvillinger. I tillegg til at morkaka ligger foran.

Skrevet

med nr 1 kjente jeg liv i uke 16, med nr 2 enda litt før det faktisk. Spent på denne nr 3 som er her nå :) bare i uke 8 dag, så litt tålmodighet får jeg ha!

Skrevet

Jeg kjente også liv relativt tidlig med første.. Tror det var i uke 17-18, med nr 2 husker jeg ikke helt, men var tidligere.. Tenkte at det var fordi jeg har vært gravid tidligere og at man da lettere kan kjenne igjen bevegelsene.. Hadde morkaken foran begge svangerskapene men kjente mye liv forde.

Nå som jeg er 3. gangs lurer jeg på om det er mulig å kjenne noe enda tidligere ved gode forhold (ingen morkake som demper el.l)? ;) er jo litt spent nå selv om jeg bare er 9+3😜 ukene går plutselig veldig fort..

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg er 12+ 3 på vei og mener jeg har kjent liv ca fem ganger. Første gangen rundt uke 11.

Spurte om det når jeg var på ultralyd, legen sa det er vanlig å kjenne det tidligere når man har født før, men at uke 11 er fryktelig tidlig. Men hun sa at ofte vet man det aller best selv.

Det har altså ikke vært voldsomme tydelige greier for min del, bare en skjelving i livmorområdet, så svak at man nesten tror man innbildte seg det :) Min morkake ligger mot ryggen forresten.

Skrevet

Jeg har hatt begge mine helt foran og morkaka bak, så første kjente jeg i uke 12 og andre i uke 13. Nr to kunne mannen min kjenne i uke 17 - kunne se det på magen også. Nr tre kjente jeg også i uke 12 men han mistet jeg tre uker etterpå :-(

Anonymous poster hash: 09d06...02b
Skrevet

Jeg har kjent begge babisene mine rundt uke 12-13 begge ganger. Som halen til en gullfisk, eller et sommerfuglflaks.

Skrevet

Uke 24 med første. Håper jeg kjenner det tidligere denne gangen :)

Skrevet

jeg er gravid med nr 4 og jeg kjente i uke 11-12 ca

Anonymous poster hash: 6a412...69b
Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 og mener å ha kjent liv denne uken, er 11+2 i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...