...♥... Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Jeg jobber nesten 70% natt og kjenner at det er fryktelig tungt for tiden.. skal prate med sjefen til uken å høre hva jeg bør gjøre. Men er det slik at man helst ikke skal jobbe natt når man er gravid...? Eller gjør det ingenting..? Skjønner at hvis det blir tungt for meg så er det lurt å la være,men er det spesielle grunner til at gravide ikke bør jobbe natt...?
Paeonia Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Jeg har lest og hørt at nattarbeid øker risikoen for spontanabort, men jeg har ingen faglige holdepunkter for det sånn på sparket. Og om det er i begynnelsen eller om det er lengre ut i svangerskapet, vet jeg ikke. Jeg ville hørt med legen hva han/hun tenker om når du burde kutte ned på nattarbeidet. Sjefen din har helt sikkert også erfaringer med hva som bør gjøres, du er sikkert ikke første gravide. Håper du finner ut av det og at det blir en løsning som er god for deg og spiren, og at sjefen din er samarbeidsvillig på den fronten! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 jeg har også hørt at det ikke er ideelt med nattarbeid. Jeg jobber hvilende natt og skal ha sbvangerskapspenger far uke 12 ca. I mitt tilfelle er det pga klientgruppen jeg jobber med (utagerende). Husk at du ikke skal sykemelde deg hvis det er jobben som gjør at du ikke kan arbeide - da skal du ha svangerskapspenger. Tror ganske sikkert du vil få det innvilget om arbeidsplassen din ikke klarer å finne annet arbeid ti ldeg på dagtid. Anonymous poster hash: 8fb84...27e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Nattevakt i seg selv utgjør ingen fare for den lille i magen. http://m.oem.bmj.com/content/70/4/213.full Går selv nattevakter og har måttet melde pass på noen nå grunnet at jeg er så kvalm. Anonymous poster hash: 2366b...4cf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Gikk gravid i vår/sommer. Jobbet natt 100%. Fødte 4 dager OVER termin. En frisk gutt. Ikke noe problemer med selve natten, men på ett sykehjem ble d litt tungt på slutten!! 😊 Anonymous poster hash: 503a3...5d2
Frufluffy Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Det sies jo at om man har nattarbeid og er gravid har man krav på å få endret dette til dagarbeid da det kan være en ekstra påkjenning å gå natt. Noen trives likevel og funker utmerket i sin vante rutine. Noen ønsker ikke å gå på dag da det ofte er tyngre vakter. Hør med sjefen du om hva som er vanlig praksis hos dere. Jeg kan ikke nok om reglene , men funker det ikke så funker det ikke
Anonym bruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 I min bedrift står det i instruksen at du skal få lagt om arbeidet ditt hvis du jobber natt Så her er det frivillig! Anonymous poster hash: ee9dc...ed9
Apex Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 (endret) Jobber tilnærmet full stilling natt i psykiatrien. Ønsket, og fikk omplassering til bedre egnet arbeid og arbeidstid helt fra begynnelsen av svangerskapet, og det uten å gå ned i lønn. Hadde ikke lyst å gamble med økt risiko for abort eller utagerende pasienter i tillegg til at jeg ble så kveldstrøtt at jeg ikke hadde sjanse til å holde meg våken nattestid. Hvis du fremdeles har evne til å jobbe anbefaler jeg det fremfor å gå hjemme og "slenge", nærmeste leder og jeg hadde tre møter i løpet av svangerskapet og dokumenterte dem ved skjemaer som hun så sendte videre til nav så dem får dekt pengene til mitt tilretteleggingstilskudd. Endret 13. november 2014 av Apex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå