Gå til innhold

Har man hovedomsorg ved 60-40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man ha høyere prosentandel av samværet for å kunne få hovedomsorgen?

Anonymous poster hash: edabe...bec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså; en har jo hovedomsorgen så om ikke 60 prosent er nok er jo heller ikke 40 prosent det. Og hvem skulle hatt hoveomsorgen da? De med 50/50 bytter jo adresse gjerne annethvert år fordi barnet må ha bosted ett sted.

Anonymous poster hash: e593f...bbf

Skrevet

Takk for svar, men jeg ble ikke så veldig mye klokere av det..

Jeg lurer på om det å ha barnet 60 % av tiden kvalifiserer til å bli definert som å ha hovedomsorg, og dermed også kvalifisere til div stønader hos nav feks stønad til barnetilsyn.

HI.

Anonymous poster hash: edabe...bec
Skrevet

Vi har 60/40. Moren 60 og vi 40. Hun har foreldreretten, men ikke hovedomsorgen.. Den er jo delt slik som barnet bor.

Det er forskjell på omsorg og samvær! Selv en forelder uten foreldrerett kan ha samvær.

HI; har du 60% har du omsorgen. Regner med barnet har adresse hos deg. Du har krav på stønader ja.

Anonymous poster hash: e593f...bbf

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: c2fc3...74e
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men dette lurer jeg også på. Vi har barnet 70% men mor gir oss ikke hovedomsorgen på papiret for hun vil ha barnetrygden. Hvem er det som definerer disse rollene? Nav?

Anonymous poster hash: 97b4c...9b0

Skrevet

Har man 60% har man hovedomsorgen og den som har 40% har samvær. Det er alltid den som har hovedvekten som har hovedomsorgen.

Anonymous poster hash: f18a7...75b

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men dette lurer jeg også på. Vi har barnet 70% men mor gir oss ikke hovedomsorgen på papiret for hun vil ha barnetrygden. Hvem er det som definerer disse rollene? Nav? Anonymous poster hash: 97b4c...9b0

Det er foreldrene som lager avtalen og det er den avtalen som definerer rollene. Het bør foreldrene møtes på familievernkontoret for å skrive en ny avtale som dere kan ta til folkeregisteret og til NAV

Anonymous poster hash: f18a7...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...