Bærta44 Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Jeg var til ul på fredag, er i uke 7, men legen var meget rask og fant ikke hjerteaktivitet :-( Men er det noen andre som har erfaringer med at de har funnet det senere? Tok blodprøve for hcg på fredag og skal ta ny på mandag. Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på hcg prøver? Ny ul på torsdag....lenge å vente da blir litt gal av å vente....googler og googler
solamora Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Jeg har dessverre aldri hørt om null aktivitet/hjertebank i uke 7. Men hvis du mener at legen var veldig rask, kan det jo hende han var for snar i "beslutningen" av å ikke finne noe. Er alltids håp
Bærta44 Skrevet 9. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2014 Jeg har dessverre aldri hørt om null aktivitet/hjertebank i uke 7. Men hvis du mener at legen var veldig rask, kan det jo hende han var for snar i "beslutningen" av å ikke finne noe. Er alltids håp Man leser jo hele tiden om solskinnshistorier om at de ikke så noe men etter en uke var alt i orden....men har ikke helt troen på at det skjer meg. Hvis det var så lite er det rart at alle symptomer er veldig sterke ennå, de burde vel avta litt nå hvis det ikke er liv
LusiLyn Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Tror nok du må ta en ul til først, har hørt om flere som ikke har oppdaget hjertelyd i uke syv... Var ellers størrelsen som den skulle være?
Bærta44 Skrevet 9. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2014 Tror nok du må ta en ul til først, har hørt om flere som ikke har oppdaget hjertelyd i uke syv... Var ellers størrelsen som den skulle være? Nei hjertelyd hører man ikke ennå, men hjerteslag kan man se men man hører om noen som ikke har det i uke 7 men som når man har lett godt nok ser det en en uke etterpå. Fosteret var litt lite, men jeg har veldig mye symptomer ennå
tmlove Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Er normalt og ikke høre hjerteslag så tidlig i svangerskapet. Det kommer helt Ann på hvor placenta er plassert også vettedu. Jeg hørte første gang i uke 10 nå, men i uke 6 første svangerskap
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Jeg var nylig på ul nå, uke 8+6 (trodde jeg var 9+3, men ble satt tilbake 4 dager) så har kommet litt lenger enn deg, men ville bare si at om de finner hjerteaktivitet så kan man også høre det på ul skjermen. Jeg fikk se både blodgjennomstrømning og høre hjerteslagene. Kan jo hende du er litt kortere på vei du også? Krysser fingrene for deg:)
Bærta44 Skrevet 14. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2014 Mye har skjedd siden sist. Tok hcg test på fredag: 17000, tirsdag etter 20000. Men ultralyd viste ingen forandring, ingen vekst og ingen hjerteslag. Skulle på Ahus for å sjekke ut og for å få medikamentell abort. Men der mente de at jeg skulle vente ennå en uke pluss at jeg måtte måle hcg. Jeg vet jo at det er dødt, alle symptomer forsvant og magen ble borte. Jeg ville jo bare bli ferdig med dette og starte på nytt.Men nå må jeg bare vente.....æsj unødvendig å gå med dette inni seg så lenge. Jeg vil prøve på nytt... Så da vet dere at det går ann at hcg kan stige selv om fosteret er dødt. I uke 7/8
FruMille Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Mye har skjedd siden sist. Tok hcg test på fredag: 17000, tirsdag etter 20000. Men ultralyd viste ingen forandring, ingen vekst og ingen hjerteslag. Skulle på Ahus for å sjekke ut og for å få medikamentell abort. Men der mente de at jeg skulle vente ennå en uke pluss at jeg måtte måle hcg. Jeg vet jo at det er dødt, alle symptomer forsvant og magen ble borte. Jeg ville jo bare bli ferdig med dette og starte på nytt.Men nå må jeg bare vente.....æsj unødvendig å gå med dette inni seg så lenge. Jeg vil prøve på nytt... Så da vet dere at det går ann at hcg kan stige selv om fosteret er dødt. I uke 7/8 huff, det var trist lesning, vet akkurat hva du snakker om, var selv igjennom det samme i sommer! Mye venting for å så å bli konstatert med MA jeg var på ul i dag 7+5, og da sa gyn til meg at de som opplever MA og som ikke blør i forkant, responderer sjeldent på abortpillen! Bare sånn at du vet det og for at du skal slippe flere kurer slik som jeg måtte ha i sommer, det var ikke noe gøy. Hele aborten endte med utskraping til slutt for kroppen responderte ikke på pillene! Husker jeg hadde samme tanke som deg, og det er nok helt naturlig, at man vil bare prøve igjen med det samme. Men det er viktig at du tar deg tid til å bearbeide det du er igjennom, det er helt naturlig å sørge en god stund i etterkant! Jeg var ikke klar før en god mnd etter at blødningene stoppet, men dette er jo individuelt, noen blir jo faktisk gravid igjen før de rekker p få mensen tilbake ønsker deg masse lykke til, vi kan krysse fingrene for at det er et mirakel
LusiLyn Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Huff, dette er tungt, og akkurat det samme jeg har opplevd de to siste graviditetene... Det er en enorm belastning. Jeg gikk fem uker hvor jeg var nesten sikkert på det ikke var liv, og to uker etter jeg visste det ikke var liv. Grusomt.... Stor klem
Bærta44 Skrevet 15. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2014 Mye har skjedd siden sist. Tok hcg test på fredag: 17000, tirsdag etter 20000. Men ultralyd viste ingen forandring, ingen vekst og ingen hjerteslag. Skulle på Ahus for å sjekke ut og for å få medikamentell abort. Men der mente de at jeg skulle vente ennå en uke pluss at jeg måtte måle hcg. Jeg vet jo at det er dødt, alle symptomer forsvant og magen ble borte. Jeg ville jo bare bli ferdig med dette og starte på nytt.Men nå må jeg bare vente.....æsj unødvendig å gå med dette inni seg så lenge. Jeg vil prøve på nytt... Så da vet dere at det går ann at hcg kan stige selv om fosteret er dødt. I uke 7/8 huff, det var trist lesning, vet akkurat hva du snakker om, var selv igjennom det samme i sommer! Mye venting for å så å bli konstatert med MA jeg var på ul i dag 7+5, og da sa gyn til meg at de som opplever MA og som ikke blør i forkant, responderer sjeldent på abortpillen! Bare sånn at du vet det og for at du skal slippe flere kurer slik som jeg måtte ha i sommer, det var ikke noe gøy. Hele aborten endte med utskraping til slutt for kroppen responderte ikke på pillene! Husker jeg hadde samme tanke som deg, og det er nok helt naturlig, at man vil bare prøve igjen med det samme. Men det er viktig at du tar deg tid til å bearbeide det du er igjennom, det er helt naturlig å sørge en god stund i etterkant! Jeg var ikke klar før en god mnd etter at blødningene stoppet, men dette er jo individuelt, noen blir jo faktisk gravid igjen før de rekker p få mensen tilbake ønsker deg masse lykke til, vi kan krysse fingrene for at det er et mirakel Takk for oppmuntrende svar Jeg er jo gammel så vi har jo så dårlig tid og det tar jo så lang tid før kroppen er klar igjen, men får slå på tålmodigheten lykke til videre
Bærta44 Skrevet 15. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2014 Huff, dette er tungt, og akkurat det samme jeg har opplevd de to siste graviditetene... Det er en enorm belastning. Jeg gikk fem uker hvor jeg var nesten sikkert på det ikke var liv, og to uker etter jeg visste det ikke var liv. Grusomt.... Stor klem Ja dette er min tredje gang på kort tid men det er fordi jeg er gammel (sa gynekologen), men jeg tror vi får det til til slutt, med hjelp av hormoner og blodfortynnende og hostesaft og hele kostebinderiet Lykke til videre til deg
ankah81 Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Kjenner følelsene eg også... Hadde 3 aborter i fjor.. Har testa positivt for noen dager siden, har ikm i dag og er livredd!!! Vil ikkje miste denne gangen. Går også på lutinus og håper det kan hjelpe..... Veldig tungt og trist når det går gale, men prøver å tenke at en dag må no spiren sitte!!!! Alderen henter nok inn meg og etterhvert tenker eg.. Og da får man litt stress faktorer også... Krysser fingrene for deg, at det vil gå for deg neste gang lykke til
utålmodig82 Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 Hei ankah81, da er vi to på lutinus Håper det gjør susen for deg! Jeg har indikasjoner på lav progesteronproduksjon (korte lutealfaster på bare 7-8 dager), fikk henvisning til utredning for dette i slutten av januar. Rett etter satt spiren. Fikk meg kjapt time hos gynekolog som var enig i mistanken og satte meg på lutinus for sikkerhets skyld. Sa at det vanligvis var fordi man har mistet før, men da sa jeg at jeg om mulig vil slippe å miste mange for så å finne ut at vi hadde løsningen fra dag 1... Hun forsto meg godt heldigvis. Er noe klineri å drive med men, avhengig av turseinnlegg. Men hittil ingen spotting eller blødninger. 6+6 i dag. Vi får krysse fingrene selv om det aldri er noen garantier.
ankah81 Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Ja er noe drit, er avhengig av det eg også.. Kjenner jo ut som at det renner i strie strømmer av og til 😝 eg er nok ikkje lengre enn 4+2 mener eg det var. Og i dag er det ikm... Ikkje hatt noen følelse for å få den.. Men eg kjenner noe i livmora akkurat no.. En slags murring... Men kan ikkje se noe antydninger eller noe til spotting eller blødning.. Men kjenner eg er redd... 😞 men kommer eg gjennom denne dagen uten noe, så blir eg litt letta.. Skal på ul den 04.12 eller 05.12.... Så får se... Men eg er lovet veldig tett oppfølging, men er pga en annen ting også... Men søren heller!!!! Det må no vere vår tur no!!! Vi kan ikkje vere dei som mister hele tiden vel? Men tror ikkje eg orker mer etter denne gangen om det ikkje går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå