Gå til innhold

Noen andre som sliter med brun utflod!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som har sett på ul at alt er ok?

Her har jeg hatt brun utflod av og på i en uke nå, ikke så mye men lys brunt ved hvert dobesøk! Jeg har masse symptomer som kvalme og ømme bryst, men jeg er livredd for at utfloden (elsker det ordet btw :P) er en påbegynennde sa :( er kommet til uke 7 nå! Takker for svar!

Anonymous poster hash: 62f27...1f1

Skrevet

Her har jeg hatt brun utflod av og på i en uke nå, ikke så mye men lys brunt ved hvert dobesøk! Jeg har masse symptomer som kvalme og ømme bryst, men jeg er livredd for at utfloden (elsker det ordet btw :P) er en påbegynennde sa :( er kommet til uke 7 nå! Takker for svar!

Beklager å måtte skrive det, men jeg synes du burde sjekket det fortløpende! 

Det kan være helt ufarlig, men det kan også være motsatt.

Ønsker ikke å gjøre deg redd på lørdagskveld, men du bør som sagt sjekke det

Anonymous poster hash: b5804...8eb

Skrevet

Jeg hadde brun utflod i 2,5 uker, noen av disse dagene var det også gammelt, brunt blod. Dette var fra uke 6 til uke 8, ca. Sitter her med 2 i magen, alt vel med begge, i uke 19 :)

Skrevet

Beklager å måtte skrive det, men jeg synes du burde sjekket det fortløpende!

Det kan være helt ufarlig, men det kan også være motsatt.

Ønsker ikke å gjøre deg redd på lørdagskveld, men du bør som sagt sjekke det

Anonymous poster hash: b5804...8eb

Dette syns jeg var et unødvendig svar!

Brun utflod/spotting i svangeskap er helt normalt. Så lenge det ikke er mengder og du ikke har smerter er det mest sannsynlig ikke noe galt :)

Ringer du fastlegen din med forespørsel om UL på bakgrunn av litt spotting får du trolig et nei, begrunnet med at spotting er helt ufarlig.

Da jeg var gravid med min treåring spottet jeg flere ganger. Denne gangen (er 9 uker) har jeg spottet to ganger. Tipper alt er i skjønneste orden 😊

Prøv å slappe av og ikke bekymre deg. Alt er mest sannsynlig akkurat som det skal *klem*

Skrevet

Takk for svar dere! jeg blir nok ikke skremt av svaret til deg øverst her da jeg vet at slik utflod er ganske normalt i første trimester! Men det er jo klart at det er skremmende og man lurer på om noe er gale! Jeg lurte jo bare på om det var flere som sliter med det samme og som kanskje har vært på ul og sett at alt er bra! Jeg har fått time til ul slutten av neste uke, dette fordi jeg mistet tidligere i sommer og er bekymret for at utfloden kan være en begynnende sa! Så jeg grugleder meg kjempe mye, blæh :( får krysse fingrene....

Hi

Skrevet

Jeg hadde brun utflod stort sett konstanf fra ca. uke 4 til rundt uke 8, deretter veldig sjelden. UL i uke 6 viste foster med bankende hjerte, det samme gjorde UL i uke 8. I dag fant jeg hjertelyd med doppler hjemme for første gang uke 11+5. Jeg hadde en SA/BO i august, da også begynte det med brun utflod, men denne var mer mursteinsrød og økte på i mengde til det ble blødning. Denne gangen er utfloden mer lys brun (mye detaljer her, beklager :P) og har ikke økt i mengde eller blitt mørkere. Gyn som tok UL sa det er veldig vanlig med dette, det dannes hundrevis av små blodkar i forbindelse med morkaken og disse sprekker lett. 

Men det kan jo selvfølgelig være tegn på at noe ikke er som det skal også, så derfor er det jo veldig greit å sjekke. Det og ikke vite om det er det ene eller det andre var det som var verst for meg. Pyton det å miste ja, men da vet man i det minste det og kan mentalt innstille seg på det. 

Nå har jeg begynt å slappe mer av, håper at UL gjør at du kan det også HI. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 70673...662
Skrevet

Jeg hadde brun utflod stort sett konstanf fra ca. uke 4 til rundt uke 8, deretter veldig sjelden. UL i uke 6 viste foster med bankende hjerte, det samme gjorde UL i uke 8. I dag fant jeg hjertelyd med doppler hjemme for første gang uke 11+5. Jeg hadde en SA/BO i august, da også begynte det med brun utflod, men denne var mer mursteinsrød og økte på i mengde til det ble blødning. Denne gangen er utfloden mer lys brun (mye detaljer her, beklager :P) og har ikke økt i mengde eller blitt mørkere. Gyn som tok UL sa det er veldig vanlig med dette, det dannes hundrevis av små blodkar i forbindelse med morkaken og disse sprekker lett.  Men det kan jo selvfølgelig være tegn på at noe ikke er som det skal også, så derfor er det jo veldig greit å sjekke. Det og ikke vite om det er det ene eller det andre var det som var verst for meg. Pyton det å miste ja, men da vet man i det minste det og kan mentalt innstille seg på det.  Nå har jeg begynt å slappe mer av, håper at UL gjør at du kan det også HI. Lykke til :)Anonymous poster hash: 70673...662

å dette var et betryggende svar, tusen takk :) vi må jo bare tenke at det skal gå bra denne gangen, vi har jo allerede mistet i MA en gang tidligere og det er forferdelig urettferdig hvis det skulle skje igjen alt nå, det er jeg ikke mentalt innstilt på :( men det er uansett utenfor min kontrollsone, det går jo som det går , det er bare det at det er så sterkt ønsket dette barnet <3 krysser fingre for at ul viser et bankende hjerte neste uke :)

Skrevet

Jeg har hatt det i fire uker nå og på ul Idag viste blodansamlingene var borte. Jeg er 9+0 på vei.. Så du kan ha opplevd en ufarlig rift :) alt blod må ut en gang. Og som regel er det ufarlig! Lykke til 😃

Skrevet

Glemte å nevne at jeg var på ul i uke 7 hvor vi så mye blod. Det var litt bekymret, men som sagt så må all blod ut. Og alt ser bra ut på ul :)

Skrevet

Jeg har hatt det i fire uker nå og på ul Idag viste blodansamlingene var borte. Jeg er 9+0 på vei.. Så du kan ha opplevd en ufarlig rift :) alt blod må ut en gang. Og som regel er det ufarlig! Lykke til

tusen takk for betryggendegende svar :) jeg har heldigvis ikke hatt noe mer i dag, får håpe det holder seg slik :)

Skrevet (endret)

Jeg har også brunlig utflod. I tillegg har jeg hatt to blødninger, relativt store, hvor ingenting har vært galt med fostrene. For min del er det blodkar og en morkake som ligger langt ned. Har sett de små på ul to ganger ifht dette :)

Lykke til 👏

Endret av mam&mam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...