Gå til innhold

Hvilken uke i gr. bør man senest søke om fødeplass på Rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga tidligere ma og sa så drøyer min lege m å søke.

Men er redd jeg ikke skal få plass om det drøyes.

Er 8 uker i dag.

Anonymous poster hash: 5c3e8...b16

Skrevet

Pga tidligere ma og sa så drøyer min lege m å søke.

Men er redd jeg ikke skal få plass om det drøyes.

Er 8 uker i dag.

Anonymous poster hash: 5c3e8...b16

Du bør søke med en gang! Jeg søkte selv i uke 6, de ringte meg opp i uke 7 med at jeg hadde fått plass (5 år siden).

Anonymous poster hash: 958f8...5c4

Skrevet

Jeg søkte i uke 7. Jeg har 9 ufrivillige aborter bak meg og legen så ikke det som noen grunn til å la vær å søke!

Søk så fort som mulig

Anonymous poster hash: fe30f...72c

Skrevet

Jeg har født på Riksen, og hadde jeg fått valget ville jeg nok heller ha vært et annet sted. Var ikke så veldig koselig der... De så bare sykdommen min under fødselen og glemte helt at det faktisk også var en fødekvinne det skulle tas hensyn til. Hvor skal du eventuelt føde hvis det ikke blir Riksen?

Skrevet

Skjer denne søknaden om fødeplass automatisk fra fastlege uansett hvilket sykehus man skal føde på? Hørte aldri noe om noe søknad med nr 1, så har ikke tenkt tanken på noe søknad denne gangen!

Anonymous poster hash: c3a79...fb5

Skrevet

Legen min har fått det for seg at man ikke skal søke før i uke 12, så jeg har søkt selv. Søkte på nett og fant søknadsskjema om fødeplass for ullevål+riksen. Sendte den inn i går,er snart ni uker. Håper det ikke er for sent! Jeg vil på ullevål da, er kanskje litt mer plass der. 

Anonymous poster hash: 1402e...880
Skrevet

Jeg søkte i uke 9 med førstemann og fikk ikke plass på Riksen. Søkte i uke 5 med nr 2 og fikk plass.

Anonymous poster hash: 83009...f58

Skrevet

Jeg søkte selv i uke fem. Er svært fornøyd med fødselen, to flotte jordmødre, veldig hyggelig lege og barnepleier og god og tett oppfølging. Fikk en rolig og fin fødsel.

Trives ikke på barsel, men det er fordi jeg er i fin formnog vil hjem :-P barsel er stille og rolig, et fint sted å være.

Til deg over her: hvis du ikke vil føde på sykehuset du tilhører kan du søke et annet sykehus. Du kan få legen til å søke for deg, eller du kan søke selv, jeg gjorde det siste.

Skrevet

Jeg søkte etter uke 12 ihvertfall. Men enig med Julia84. Ikke spesielt koselig. Og det kommer jo en del akutt så om man er frisk er man naturlig nok litt nedprioritert.

Anonymous poster hash: 774d4...30a

Skrevet

Kommer jo litt an på når på året man har termin også da. Hvis man skal føde fra mai til aug er det jo mye større trykk på avdelingen enn midt på vinteren.

Jeg var forøvrig kjempefornøyd med Riksen:)

Anonymous poster hash: 83009...f58

Skrevet

Søkte i uke 8 sist og fikk da. Søkte i uke 12 denne gangen og fikk nå også.

Anonymous poster hash: 84b65...4ee

Skrevet

Søke om fødeplass? Aldri hørt om før og jeg har to unger.

Anonymous poster hash: 623be...ae8

Skrevet

Søke om fødeplass? Aldri hørt om før og jeg har to unger.

Anonymous poster hash: 623be...ae8

På "bøgda" er det ikke vanlig å søke :P

Fikk nummer 1 i Oslo. Da søkte jeg i uke 6 og fikk plass. De 2 neste fikk jeg på UNN og måtte ikke søke. Reiste bare inn til nærmeste sykehus da jeg var i fødsel.

Anonymous poster hash: b03d8...a2b

Skrevet

På Riksen mp du søke idet du tester positivt.

Venter du til all risiko er over kan du glemme både Riksen og Ullevåll.

Anonymous poster hash: 92ed4...dbf

Skrevet

Jeg har aldri søkt fødeplass i Oslo, det må lege/jordmor ha tatt seg av. Jeg var begge gangene på første kontroll ca uke 12. Fødte en gang på Ullevål og en gang på riksen. Aner ikke hvorfor jeg endte opp på forskjellig sted. Kan godt være det var fult på førsteprioriteten en av gangene, men vet ikke hvilke som var lege/jordmors førstevalg.

Hadde forøvrig fine fødsler begge stedene.

Anonymous poster hash: 2ba61...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...