Gå til innhold

Når sender dere julekort? (og til hvem?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har syntes det virker så tungvindt så har aldri gjort det...

Nå som jeg er etablert med mann, hus, 2 barn og hund begynner jeg å lure på om jeg burde...?

Når sender man slikt?

Hva slags kort liker du å få?

Anonymous poster hash: fb46d...14e
Skrevet

Sender rundt 10.desember. Bestiller på nett med trykt hilsen.

Jeg liker å få julekort med bilder av barna :)

Skrevet

Sender ca. 1 desember og sender til våre foreldre, besteforeldre, våre søsken (med og uten familie), sambo sin onkel m/familie og ett vennepar.

Skrevet

Sender ikke julekort lenger for det tar tid å skrive på hver enkelt. Ingen ting er mer upersonlig enn å få ferdig trykket julekort..

Anonymous poster hash: afd11...f42

Skrevet

Jeg gidder ikke. Har gjort det for noen år siden,men med hundre andre ting å gjøre før jul orker jeg ikke.

Anonymous poster hash: d27e6...116

Skrevet

Sender ikke julekort lenger for det tar tid å skrive på hver enkelt. Ingen ting er mer upersonlig enn å få ferdig trykket julekort..

Hva er upersonlig med trykket hilsen og bilder av barna?

Det sender vi, og liker å få også :) Bestiller på Fotoknudsen.

Anonymous poster hash: 38b18...68d

Skrevet

Jeg sender.

Enten egenprodusert eller trykket opp fra FotoKnudsen- alt ettersom tid og lyst før jul.

Sender de rundt 10 desember og sender da til faren min, besteforeldre/oldeforeldre, tanter og onkler (til barnet), en gammel grandtante av meg, samt noen nettvenninner.

Elsker å få julekort selv, og skulle gjerne fått mange flere! ;)

Gjest Julia1984
Skrevet

Hva er upersonlig med trykket hilsen og bilder av barna?

Det sender vi, og liker å få også :) Bestiller på Fotoknudsen.

Anonymous poster hash: 38b18...68d

Fordi alle kortene er like vil jeg tro. Mye mer personlig der avsender tar seg tid til en personlig hilsen i stedet for ferdig trykket

Skrevet

Vi har laget selv, i år lurer jeg på om vi skal bestille. Litt usikker der, for i fjor skulle vist ikke ungene lage og vet ikke om jeg gidder å lage helt fra bunn selv. Har litt oppussing som foregår i disse tider.

Men skriver på gjør jeg selv. Til noen blir det bare god jul og t vanlige, til andre masse.

Vi sender til mine foreldre, min onkel og kusiner pluss min onkels exkone. (Vi får alltid fra henne og hun har spurt om hun fortsatt kan få. Har fortsatt kontakt med henne, sover der når vi besøker onkel blandt annet)

Min mann foreldre får, besteforeldre og noen av hans søsken. (De vi har litt konakt med. Noen som vi bare møtes i begravelser og bryllup. Jeg har ikke møtt alle heller. Mange halve og stesøsken)

Noen vennepar av oss får, og noen gamle venner fra meg. Mannen har noen veninner han sender julekort til også. Eller jeg har ført de opp på lista over hvem vi sender til, så han får kort og må skrive. Han får jo hvert år fra de og han lyser like mye opp når de kommer.

Jeg syns det er så koselig med julekort. Ungene også, mannen har også begynt å like det.

Ungene gir til noen venner, og vi sender til noen av vennene deres som bor i utlandet. Der blir det lagt ved litt julegodt også, så litt mer enn bare kort.

Anonymous poster hash: 7c990...043

Skrevet

Legger bare ved julekort til de vi sender gaver til vi, med bilde av barnet vårt. Ja, alle er like, men ser det mer som et alternativ til å sende et vanlig bilde. Et slags "sånn ser ditt barnebarn/oldebarn/nevø ut nå." ;)

Anonymous poster hash: 2a7d3...db4
Skrevet

Lager og skriver selv, sender rundt begynnelsen av desember, til alle i slekta og alle venner og en gjeng dibbere (som også er venner, da).

Anonymous poster hash: b8fed...08b
Skrevet

Jeg kommer til å sende dem ut i begynnelsen av desember. De går ut til barnas besteforeldre og tanter og onkler, og til grandonkler og -tanter. Noen venner får også.

Jeg kjøper fra Foto Knutsen med ferdig tekst. Til noen skriver jeg litt bakpå, men ikke til alle.

Anonymous poster hash: 8a6eb...3fb

Skrevet

Jeg er veldig glad i hobbyprosjekter, så her er det klipp- og lim-julekort som lages på juleverksted med meg og barna. Vi - og kanskje særlig jeg - koser oss masse når vi holder på med sånt. Bruker juleklistremerker, stjerner, klipper fra julepapir etc. Og limer bilde av barna inni.

Sier hvert år at vi skal begrense oss og sende til færre, for vi sender alltid mange flere enn vi får. Men i år kanskje vi skal begrense det litt. Sender til familie mange steder i landet og til noen venner. Prøver å huske hvem vi fikk fra i fjor, gidder ikke sende til vennefamilier som selv aldri sender julekort.

Anonymous poster hash: 51240...ad7
Skrevet

Sikkert rundt 1.desember så jeg er ferdig med det :P

Her sendes de ikke men leveres personlig når jeg møter de.

Gir til min nærmeste familie og til barnefarem sin nærmeste familie.

Itellegg til at jeg gir til bestevenninen min.

Anonymous poster hash: d982f...bca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...