Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #26 Skrevet 6. november 2014 Har dere sett hundehengerne folk bruker? Det er bare bittesmå metallkasser på/ i en henger med luftehull på sidene! Altså integrert i hengeren men med åpninger mot trafikken. Hestehenger må da være mye bedre? Den er mer lukket/ skjermet. Kan somregel lukkes helt også. Ikke gi hunden mat under transport så går det nok fint. Har den uhell underveis er den nok vaskbar også. Anonymous poster hash: 78883...356
Marriet Skrevet 6. november 2014 #27 Skrevet 6. november 2014 Superdolly her løste jo problemet enkelt. Alt dødt i hengeren, alt levende i bilen. Da kan dere dra på hyttetur i morgen
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #28 Skrevet 6. november 2014 Vi får plass til vår 50kgs hund sittende mellom beina til passasjer foran. Da hviler den hodet på fanget til passasjeren. Ikke det mest ideelle, men så slipper dere å dra på en henger. Ikke noe bedre å ha den der synes jeg. Anonymous poster hash: 39343...063
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #29 Skrevet 6. november 2014 Ser ingen problemer med det altså. Anonymous poster hash: 71ddb...aa6
valnøtta Skrevet 6. november 2014 #30 Skrevet 6. november 2014 Det slår meg at så mange mener det vil være dyreplageri å ha en hund i hestehenger, mens da den bikkja ble skutt av bonden på Sørlandet, mente de fleste at det hadde den godt av. For ikke å snakke om alle trådene der løse hunder skal sparkes ihjel om de kommer bort til barna, eller de hundene som leieboerne ikke har bånd på, bør hives ut. Mens hvis jeg vurderer å ha en hund i hestehenger et par timers tid, nei da er det jeg som er dyreplageren. Ehhhh. I give up. Jeg lurte bare på om det var lov eller ikke. Og kommentaren om ryggrad? Takk for konstruktivt svar. Not. HI Anonymous poster hash: f58fb...eec Hvorfor gidder du i det hele tatt å spørre når du ikke er fornøyd med svarene du får
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #31 Skrevet 7. november 2014 Takk nr 26! Du beskrev nøyaktig hva jeg tenker. Og til valnøtta: jeg stilte et enkelt spørsmål, og følte jeg ble hengt ut som dyremishandler. Derfor ble jeg oppgitt. Ikke fikk jeg svar på hva jeg spurte om heller. Men nr 25 kom med et godt svar, med link til lovdata. Takk for det. HI Anonymous poster hash: f58fb...eec
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #32 Skrevet 7. november 2014 Vi får plass til vår 50kgs hund sittende mellom beina til passasjer foran. Da hviler den hodet på fanget til passasjeren. Ikke det mest ideelle, men så slipper dere å dra på en henger. Ikke noe bedre å ha den der synes jeg. Anonymous poster hash: 39343...063 Da hadde jeg faktisk heller brukt henger. Om dere krasjer vil det være fatalt for både hund og passasjer. Anonymous poster hash: 78883...356
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #33 Skrevet 7. november 2014 En irsk gjeterhund er vel større enn en islandsponni, så strengt tatt kan det ikke være ulovlig ihvertfall. :-) Men om det er ideelt er jo en annen ting. Anonymous poster hash: c5996...d87 Du har åpenbart aldri sett en islandshest eller en irsk fårehund ..😄En irsk fårehund er stor altså,men ikke så stor... Anonymous poster hash: 87ab2...a00
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #34 Skrevet 7. november 2014 Du kan fint ha hunden i hestetransporten.Så sant du har den i bur. Den skal sikres riktig slik at den ikke blir skadet. Hvorfor er det verre med en hund på hengeren enn en hest egentlig?Virker som mange synes det er helt forferdelig. Og at hunden kan sette noe i halsen?Jeg må le. Anonymous poster hash: 87ab2...a00
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #35 Skrevet 7. november 2014 Du kan fint ha hunden i hestetransporten.Så sant du har den i bur. Den skal sikres riktig slik at den ikke blir skadet. Hvorfor er det verre med en hund på hengeren enn en hest egentlig?Virker som mange synes det er helt forferdelig. Og at hunden kan sette noe i halsen?Jeg må le. Anonymous poster hash: 87ab2...a00 Har du virkelig aldri opplevd at hunden kan sette noe i halsen? Du har ikke særlig erfaring med hunder, har du vel? Jeg har hatt hunder som har satt tyggebein i halsen, og som kaster opp noe voldsomt (beinet kom ut igjen, men hun strevde voldsomt med å puste), hunder som klarer å få et helt tyggebein på skrå inni munnen, sånn at den kiler seg mellom tennene... Ikke at det er farlig, men svært ubehagelig. En av hundene mine klarte å kjøre en pinne inn i ganen, helt bakerst. Måtte opereres ut. En av labradorene svelget en hel tennisball, men den ville verken opp eller ned da den kom til spiserøret. Akitaen fant plutselig ut at å tygge på teppet sitt var et interessant verk, og kom til å svelge en del av det. Kastet opp i flere timer etterpå. Så det kan absolutt skje, men lev gjerne videre i din lille naive verden. Anonymous poster hash: f54b4...a50
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #36 Skrevet 7. november 2014 Jo, men du trenger vel ikke akkurat å gi bikkja di tyggebein/pinne/tennisball like før den skal ut på biltur...? Anonymous poster hash: f58fb...eec
HvittHus Skrevet 7. november 2014 #37 Skrevet 7. november 2014 Jeg ville ikke ha fraktet en hund i hestehenger, rett og slett fordi dette ikke er noe hunden er vant til, og derfor fort kan bli temmelig stresset og traumatisert. Selv om hunden er av det rolige slaget, er det allikevel en ny situasjon og en situasjon hvor han ikke får støtte og trygghet fra dere. Man kan risikere at hunden får en reaksjon og blir utrygg for lengre tid. Jeg har en svært rolig ulvis som har vært vant til å kjøre bil hele sitt liv, og som har hatt det helt fint i bagasjerommet. Nå har vi byttet bil og han er utrygg og stresset pga at bagasjerommet er helt annerledes. Hvis ikke vi hadde vært sammen med ham, kunne dette fort blitt et stort problem. Nå kan vi roe ned med stemme, og det hjelper veldig. Putt hunden i bilen og alle bagasje i hengeren og kos dere på tur.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #38 Skrevet 7. november 2014 Jeg ville ikke ha fraktet en hund i hestehenger, rett og slett fordi dette ikke er noe hunden er vant til, og derfor fort kan bli temmelig stresset og traumatisert. Selv om hunden er av det rolige slaget, er det allikevel en ny situasjon og en situasjon hvor han ikke får støtte og trygghet fra dere. Man kan risikere at hunden får en reaksjon og blir utrygg for lengre tid. Jeg har en svært rolig ulvis som har vært vant til å kjøre bil hele sitt liv, og som har hatt det helt fint i bagasjerommet. Nå har vi byttet bil og han er utrygg og stresset pga at bagasjerommet er helt annerledes. Hvis ikke vi hadde vært sammen med ham, kunne dette fort blitt et stort problem. Nå kan vi roe ned med stemme, og det hjelper veldig. Putt hunden i bilen og alle bagasje i hengeren og kos dere på tur. Det blir nok til det. Og så får vi vurdere minibuss, tror jeg. :-P HI Anonymous poster hash: f58fb...eec
HvittHus Skrevet 7. november 2014 #39 Skrevet 7. november 2014 Jeg ville ikke ha fraktet en hund i hestehenger, rett og slett fordi dette ikke er noe hunden er vant til, og derfor fort kan bli temmelig stresset og traumatisert. Selv om hunden er av det rolige slaget, er det allikevel en ny situasjon og en situasjon hvor han ikke får støtte og trygghet fra dere. Man kan risikere at hunden får en reaksjon og blir utrygg for lengre tid. Jeg har en svært rolig ulvis som har vært vant til å kjøre bil hele sitt liv, og som har hatt det helt fint i bagasjerommet. Nå har vi byttet bil og han er utrygg og stresset pga at bagasjerommet er helt annerledes. Hvis ikke vi hadde vært sammen med ham, kunne dette fort blitt et stort problem. Nå kan vi roe ned med stemme, og det hjelper veldig. Putt hunden i bilen og alle bagasje i hengeren og kos dere på tur. Det blir nok til det. Og så får vi vurdere minibuss, tror jeg. :-P HI Anonymous poster hash: f58fb...eec Ja det kan være lurt. Eller bare en vanlig tilhenger. Det kan også hjelpe mye i den tiden man har barnevogn og annet som tar mye plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå