Gå til innhold

Baby 10 mnd - nattesøvn

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres babyer på ca 10 mnd om natta? Og på dagen?

Snuppa på snart 10 mnd sover 10 timer om natta, fra 19 - 05, syns det er litt lite. Vi har, siden hun var 3 mnd og begynte å sove slik, aldri stått opp før kl 06. Rommet er mørkt og stille og vi gir smokk x ant ganger, men kun ytterst sjelden sovner hun igjen etter å ha skravla i en time.  I tillegg så hyler hun ut i søvne (virker hvertfall sånn) flere ganger hver kveld og natt. 

Hadde vært så deilig om hun sov pent og stille, og bittelitt lenger.  Hun sover på eget rom og tilbys flaske med melk på morgenen når hun våkner, men drikker sjelden no særlig..

På dagen sover hun 2 lurer, fra 0930-11 og 1430-1530.  Og hun spiser bra.

Jeg merker at jeg har fått helt ødelagt søvnmønster av dette, og kan ofte ligge våken hele natta og bare vente på å bli vekt:-/

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget egentlig, bare høre litt hvordan dere andre har det.. Og når jeg kan "forvente" at det løser seg, he he.. Storebror sov 12 timers netter fra 7-8 mnd, så dette er vi ikke vant med.  

Anonymous poster hash: 67879...f1b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179998-baby-10-mnd-nattes%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, høres tungt ut å stå opp så tidlig ja 😵 Her sover hun ca fra 19-07. Hun sov til 08 før vi stilte klokken. Men våkner minst 4-5 ganger for pupp da:-p Dagsoving er en lur i 10-11 tiden og en lur i 15 tiden. Alt etter som.

Anonymous poster hash: c3339...163

Han sover fra ca 18.30-07 og får mme ca 23.30 og mellom 03 og 05 en gang, som regel.

Dagsøvn er veldig varierende, men stort sett 2 timer fordelt på to dupper. Sover på eget rom på natta, på dagtid sover han enten i vogn på tur eller sammen med meg. Sover han alene på dagtid sover han dårlig, så da får jeg heller bare ligge inntil han slik at han får den søvnen han trenger. Før han begynte å sove på eget rom var det myyye våkentid på natta.

Hele sommeren var vi oppe ca 05, svintungt! Føler veldig med deg og håper det løser seg snart. 

Anonymous poster hash: 4c707...acc

Her sover han som regel fra 19 til 5-6. Ble 5 noen ganger etter klokkestilling.

Sluttet med pupp på natta for 3 uker siden men han sover ikke hele natten ennå. Våkner 1-2 ganger. Og kan noen ganger bruke litt tid på å sovne igjen, men nå er det mannen som tar nettene heldigvis : ))

På dagen sover han 2 lurer som tilsammen er på alt fra 1t og 15 min til drøye 2 timer

Så totalt i døgnet sover han ca 12-13 timer.

Det er kanskje litt lite men han er som oftest en veldig blid unge.

Tror nattesøvnen blir litt forstyrret for tiden fordi han er veldig forkjølelet . Så vi håper på mindre oppvåkninger og ikke så tidlige morgenen når forkjølelsen er borte : )

Det er to ting du kan prøve.

Enten kutte litt ned på lur nr 2, så barnet ikke sover lenger enn til kl 15.

Eller utsette leggingen med én time. Kun for et par netter. Når barnet da (forhåpentligvis) begynner å våkne senere, så framskynd leggingen med 15 min hver kveld fram til dere er tilbake til kl 19 igjen. Jeg prøvde dette med mitt barn. Hun våknet kl 5.30 hver dag. Nå sover hun til 6.30-7. Kjempedeilig!

Hvis ingenting hjelper, kan det hende at barnet ditt er klar for å bare sove én gang på dagtid. Den overgangsfasen der kan være litt kinkig. Hos oss skjedde det da hun var rundt 10 - 11 mnd gammel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...