Gå til innhold

Er det noen som har "bestemt" navn lenge før....?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har "bestemt" navn lenge før.... graviditeten? :)

Selv har jeg i sikkert 10 år vært forelsket i enkelte navn, som heldigvis samboeren er med på!

Er det noen andre som har slike sikre navn, eller opplevde at mannen hadde navne-ønsker sterke? :)

Fortsetter under...

Hva jeg skulle kalle dattera mi hvis jeg fikk ei har jeg visst siden jeg var barn :P Og nå venter jeg ei datter, og er fortsatt hundre prosent sikker på det navnet og mannen min er gudskjelov enig, så da blir det det :)

Vår yngste datter fikk ett helt annet navn enn det vi hadde bestemt. Hun er adoptert og vi endte med en ventetid på mange år. Når vi endelig fikk tildeling var vi lei navnet.

Anonymous poster hash: 9b8df...c91

Jeg har hatt noen navn på "lista mi" siden jeg var tenåring. Men har forandret noe underveis. Hadde en forkjærlighet for navn fra 1850-1900-tallet en lang periode. Noen navn har blitt oppbrukt og noen for populære... Har et par favoritter nå også. Det er ett guttenavn som har hengt med i ca. 10 år, men nå har jeg gått litt bort fra det. Har vært veldig glad i norrøne og veldig spesielle navn, men nå har dette med norrøne navn nesten blitt for normalt og vanlig. Det jeg har på lista mi er veldig uvanlig, og jeg har funnet bare 1 gutt i Norge som heter det. Har fått mer og mer sansen for nordiske/svenske navn som var populære i perioden 1900-1950. Navn og navnetrender forandrer seg, og vi forandrer også smak med årene :) Det er naturlig. Noen navn fester vi oss ved og liker år etter år. Og det er jo bra når en person skal bære det hele livet! :)

Eg har mange namn som har vore bestemt i mange år. Bare så dumt at mange er allerede i bruk i slekta til kjæresten:\ Og noen namn er ikkje kjæresten enig i. Vanskelig dette. Heldigvis så er han enig i namnet eg vil ha om vi noen gong får ei jente:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...