Gå til innhold

Hvilket av disse navnene passer best til Tobias?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trym eller Teodor? Og gjerne si hvorfor du synes akkurat det 😊 jeg skrev en tråd tilbake om at vi venter tvillinger, og vi har nå bestemt at den ene blir Tobias. Men vi vet ikke hvilket av de to navnene broren skal få...

Anonymous poster hash: f76e4...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Theodor fordi det er et "mykere" navn enn Trym.. Føler det passer bedre enn et hardt navn med en stavelse... Tobias og Theodor har begge tre stavelser og klinger derfor godt sammen syns jeg da 😊😊

Anonymous poster hash: 09b4a...76a

Skrevet

Theodor fordi det er et "mykere" navn enn Trym.. Føler det passer bedre enn et hardt navn med en stavelse... Tobias og Theodor har begge tre stavelser og klinger derfor godt sammen syns jeg da 😊😊

Tusen takk for supert svar! Du har helt rett i at det blir litt "hardt" med Trym ja.. Åh dette er vanskelig. Er samboer som vil ha Trym, men jeg vil ikke det. Han mener at Theodor er bamsenavn, men det er jo ikke det?

Skrevet

Enig. Theodor og Tobias klinger best sammen

Skrevet

Helt klart Teodor, men kutt ut den dumme h-en! Den er bare i veien.

Kunne Torarin vært et alternativ?

Anonymous poster hash: d7eac...5c9

Skrevet (endret)

Jeg syns Teodor og Tobias

Tobias er hebraisk og betyr "Guds godhet"

Teodor er gresk og betyr "gave fra Gud"

Vet ikke hva Trym betyr, men han var vel en litt slem/rampete norrøn gud hvis jeg ikke husker feil. Så.. Selvom det muligens ikke betyr noe for deg personlig i forhold til religion, har de to første navnene nydelige meninger!

Endret av PartyOfFour
Skrevet (endret)

Har en Tobias selv, så må berømme dere for godt navnevalg ;) Jeg liker best Theodor som navn til den andre tvillingen. Jeg syns det passer best sammen med Tobias, siden begge navnene litt litt "mykere i kantene" enn Trym. Trym syns jeg blir litt for hardt sammen med Tobias. Liker da også best navnet Theodor alene også jeg da, enn Trym ;) Lykke til med navnevalg og tvillinger i vente :-)

Endret av MTF
Skrevet

Theodor fordi det er et "mykere" navn enn Trym.. Føler det passer bedre enn et hardt navn med en stavelse... Tobias og Theodor har begge tre stavelser og klinger derfor godt sammen syns jeg da

Tusen takk for supert svar! Du har helt rett i at det blir litt "hardt" med Trym ja.. Åh dette er vanskelig. Er samboer som vil ha Trym, men jeg vil ikke det. Han mener at Theodor er bamsenavn, men det er jo ikke det?

Hva med Theo da? Hvis det med bamsen er utslagsgivende for samboeren din ;) Kan jo hete Theodor og kalles Theo til daglig evt? Ikke enkelt når både mor og far skal bli enige ;)

Skrevet

Theodor fordi det er et "mykere" navn enn Trym.. Føler det passer bedre enn et hardt navn med en stavelse... Tobias og Theodor har begge tre stavelser og klinger derfor godt sammen syns jeg da

Hva med Theo da? Hvis det med bamsen er utslagsgivende for samboeren din ;) Kan jo hete Theodor og kalles Theo til daglig evt? Ikke enkelt når både mor og far skal bli enige ;)

Takk for fint svar fra deg :) nei er ikke enkelt når to skal bli enige.. Men Theo synes kanskje vi begge er litt mote, men det er jo et fint kallenavn. Vi ender nok på Theodor, var mange gode argument her! Og det ene er jo norrønt som blir nevnt her, og det andre ikke.. Theodor og Tobias blir søtt sammen tror jeg, det klinger bra :-)

Skrevet

Hvorfor må begge navnene begynne på T?

Jeg tenker at det kan være fint for dem å ha hver sin bokstav :)

Anonymous poster hash: 5b56d...260

Skrevet

Tobias og Teodor! :)

Trym er mye kortere og litt hardere i klangen så Teodor ballanserer bedre med Tobias. :)

Skrevet

Meg med betydning av navn. Håper du skjønte at jeg mente det jeg skrev ifht tro på gud! Har redigert innlegg da jeg så at svaret kunne oppleves litt krast.. Sorry :-) Nydelige navn uansett hva dere velger.

Anonymous poster hash: decc3...032

Skrevet

Meg med betydning av navn. Håper du skjønte at jeg mente det jeg skrev ifht tro på gud! Har redigert innlegg da jeg så at svaret kunne oppleves litt krast.. Sorry :-) Nydelige navn uansett hva dere velger.

Anonymous poster hash: decc3...032

Opplevde det ikke som krast, var veldig greit å vite!:-)

Skrevet

Teodor :) og uten h slik du skrev det først:) da får de både like mange stavelser og bokstaver

Anonymous poster hash: 994ea...8df

Skrevet

Hadde heller brukt Trym og Teodor, synes Tobias er så kjedelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...