Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg ble sykemeldt for 6uker siden er nå i uke 20-2 av graviditeten. de driver å tar prøver på hva dette kan være, mistenker issjhas, vist det skrives slikt. det som er mitt problem nå er jo at jeg har fått sykemeldinger etter hvor jeg har vært hos leger osv. altså de har forlenget min sykemelding hver gang. de på min jobb sier de ikke har mottat noen sykemeldinger, og gir meg nå advarsel nummer2. vel å merke på en melding. er enda usikker på va advarsel nummer en er. det er min mann som har sendt inn sykemeldinger for meg, å han ville jo aldri ikke sendt dem inn. men de sier de ikke har mottat noe. Snakket med dem i dag å nå mener de at jeg skulker jobb å det er vist kraftig brudd på kontrakten. De vill ha nr til alle leger jeg har vært i kontakt med, noe de fikk uten motstand fra min side. for jeg er jo syk. Panikken tar meg nå vel og merke på grunn av jeg ser på alle kopiene jeg har hentet i dag at jeg mangler litt over en uke med sykemelding 7 arbeidsdager for å være nøyaktig. dette er ikke noe jeg har registrert en gang. men er dette en gylding grunn å sparke noen? Har jeg krav på hjelp som gravid vist de gjør det? Anonymous poster hash: b16e8...172
MilleMarmelade Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Du er jo ikke immun mot å få sparken selv om du er gravid, men de må jo selvsagt ha gyldig grunn. Jeg kan ikke si om de har det eller ei, men det virker som at det har vært mye dårlig kommunikasjon her. Det er rart de ikke har fått noen av sykemeldingene dine, og at du ikke har fått den første advarselen.
Lessismore Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Kan du ikke få kopi av sykemeldingene av legen din? Send inn rubbel og bit, legg deg flat, og unnskyld deg. Jeg kan ikke tenke meg at du får sparken pga det, med mindre de har noe annet de vil ta deg på, da. Håper det ordner seg for deg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 nei jeg har ikke fått noe lønn for den tiden eg har vært vekke. jobben sa de ikke hadde motatt sykemeldinger, så jeg var inne å fikk kopi sendte disse også inn for litt siden. Disse har vist heller ikke kommet inn. skeptisk på at ingen av mine papirer jeg sender med posten kommer frem. nå er jeg på runde 3 med å hente inn kopier. kan jeg gå direkte til nav med sykemeldinger? trodde alle måtte inn til min jobb. jeg er vel redd for at de bruker dette for å bli kvitt meg. Mye som blir sagt til meg av leder som i følge arbeidstilsynet går under mobbing. normalt tåler jeg en trøkk, men med hormoner å styr tåler jeg ikke like mye lengre. Anonymous poster hash: b16e8...172
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Kan levere dem direkete. De skal jo ha den ene delen. Den delen nav skal ha kan du lever selv til nav. Men du må el selv leveretil arbeidsgiver. Men ville heller levert den personlig, eller at din man levere det personlig. Da er man som egelø mye sikrerepå at dem har fått den. Anonymous poster hash: 36b76...f24
tuss2011 Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Dette høres jo så rart ut. Får du levert dem direkte? Hvis de gjør dette for å fryse deg ut er jo dette helt absurd oppførsel 😱😠
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 det tar ca 45min å kjøre ut, så i desperathet skal jeg nok finne noen som kan få meg ut dit. Anonymous poster hash: b16e8...172
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 det tar ca 45min å kjøre ut, så i desperathet skal jeg nok finne noen som kan få meg ut dit. Anonymous poster hash: b16e8...172 Går ut fra du kjenner til dine plikter som ansatt. Du må levere sm til leder og stille opp for å lage oppfølgingsplan etter 4 uker. Jeg tror kanskje ikke du har helt kontroll. Har en venninne som mener post forsvinner hele tiddn. Tull og vas. Anonymous poster hash: 88a59...e34
tuss2011 Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 det tar ca 45min å kjøre ut, så i desperathet skal jeg nok finne noen som kan få meg ut dit. Anonymous poster hash: b16e8...172 Går ut fra du kjenner til dine plikter som ansatt. Du må levere sm til leder og stille opp for å lage oppfølgingsplan etter 4 uker. Jeg tror kanskje ikke du har helt kontroll. Har en venninne som mener post forsvinner hele tiddn. Tull og vas. Anonymous poster hash: 88a59...e34 Sååå, fordi venninna di er sånn må det være tilfelle her også? Tull! Det er ikke alle som er sykmeldte så ofte at man vet sine "plikter", men NAV er jo flinke med å følge opp. Levér dem personlig du, HI 😊
Frufluffy Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Lever papirene personlig og be gjerne om kvittering om du ikke stoler på dem. Om du mangler noen dager har du egentlig et problem. Du burde vite om du ikke er sykemeldt . Kontakt eventuelt fastlegen din som kan sykemelde for de manglende dagene om det følger av sykehistorien din. Om det er arbeidsgiver eller NAV som utbetaler sykepenger har betydning for hvor du skal sende delen om krav til sykepenger . En av sidene i sykemeldinger
tmlove Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Du kan ikke bli oppsagt fordi du har blitt gravid. Det er ingen gyldig grunn for og bli oppsagt her i Norge, begrunner arbeidsgiver deg med dette burde du ta dette videre fordi det er ikke lov og sparke gravide med mindre det ikke er andre grunner
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Du kan eventuelt scanne alt og sende per epost. Til senere kan du også gjøre det med den delen som skal til arbeidsgiver, og skrive noe slikt som "til orientering, orginal postlegges idag/imorgen". Gravid eller ei, du må gjøre din del av pliktene i sykemeldingsarbeidet.... Og et minste minimum er å holde orden på sykmeldingsperioden! Du har jo faktisk skulket jobb i 7 dager, med mindre du kan ta det som egenmeldingsdager, og det er grunn nok til advarsel ville jeg tro. Anonymous poster hash: 2c9ac...369
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Hvis hun har vært sykemeldt i forkant av de 7 dagene kan hun ikke bruke egenmeldingsdager..da må hun ha jobbet 14 dager og tjent opp rettighetene for egenmelding. Det samme gjelder omvent også.. Om du har vært syk og brukt egenmelding må du jobbe i 14 dager for å tjene opp rettighetene for ny egenmelding, ellers må du ha en sykemelding fra lege.. Huff kinkig situasjon. Jeg har alltid levert mine sykemeldinger direkte til arbeidsgiver så kjenner ikke til konsekvensen av at det ikke kommer inn dokumentasjon, men det må vel være muligheter for at dette kan rettes opp uten så alvorlige følger som å bli oppsagt. Men du har som arbeidstaker plikt til å levere dokumentasjon på sykdom innen kort tid.. De første 14 dager (sammenhengende) dekkes av arbeidsgiver, utover det dekkes av Nav. Rart at arbeidsgiver ikke har gitt beskjed om at de savner dokumentasjon fra deg.. Men du må jo gi dem beskjed hver gang en sykmeldingsperiode forlenges..eller? Trodde det var vanlig ihvertfall.. Har kun vært langtidssykemeldt i forbindelse med svangerskap for noen år siden, så kjenner ikke til evt nytt regelverk.. Lykke til og håper det ordner seg mtp permisjonspenger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå