Gå til innhold

kan du bli oppsagt mens du er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt for 6uker siden er nå i uke 20-2 av graviditeten.

de driver å tar prøver på hva dette kan være, mistenker issjhas, vist det skrives slikt.

det som er mitt problem nå er jo at jeg har fått sykemeldinger etter hvor jeg har vært hos leger osv. altså de har forlenget min sykemelding hver gang.

de på min jobb sier de ikke har mottat noen sykemeldinger, og gir meg nå advarsel nummer2. vel å merke på en melding.

er enda usikker på va advarsel nummer en er. 

det er min mann som har sendt inn sykemeldinger for meg, å han ville jo aldri ikke sendt dem inn.

men de sier de ikke har mottat noe.

Snakket med dem i dag å nå mener de at jeg skulker jobb å det er vist kraftig brudd på kontrakten.

De vill ha nr til alle leger jeg har vært i kontakt med, noe de fikk uten motstand fra min side. for jeg er jo syk.

Panikken tar meg nå vel og merke på grunn av jeg ser på alle kopiene jeg har hentet i dag at jeg mangler litt over en uke med sykemelding 7 arbeidsdager for å være nøyaktig. 

dette er ikke noe jeg har registrert en gang.

men er dette en gylding grunn å sparke noen?

Har jeg krav på hjelp som gravid vist de gjør det?

Anonymous poster hash: b16e8...172
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vell ingen regler som sier at en er immun mot oppsigelser om en er gravid......

Når det er sagt: Hvorfor i alle dager  har du ikke levert inn sykemeldingene dine personlig slik at du kan ha en samtale med sjefen din samtidig om hvordan det ligger an? 

Skjønner ikke helt hvordan du plutselig nå finner ut at du mangler syv dager. Du har altså ikke vært sykemeldt de dagene? Da er det å regne som ugyldig fraværsgrunn og det igjen er grunn til oppsigelse.

Merkelig at du ikke har hatt noen form med kommunikasjon med arbeidsplassen din på så lang tid. I det hele tatt virker hele greien rotete og jeg forstår at arbeidsgiver er frustrert og lei. De trenger å vite hvem som kommer på jobb og om de ikke kan regne med deg så må de finne en annen.

Anonymous poster hash: 09a9a...a96
Skrevet (endret)

Arbeidsgiver har 2 mnd på seg å levere inn sykemld til nav for å få tilbake betalt sykedagan. Hver sykemld skal snarest informeres til arbeidsgiver og du ska signere på de. Manglende informasjon e dessverre oppsigelsesgrunn. Men merkelig at arbeidsgiver ikke har kontakta dæ når du plutselig e bare borte.. D e de pliktig til å gjøre..

E du organisert? Det her e noe de kan sjekke opp om alt e gjort etter boka..

Endret av Minsin1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...