Gå til innhold

Rastløs 6 mnder gammel baby - Aktiviteter??

Anbefalte innlegg

Før sov hun mer og var også fascinert av mer. Hadde ingen problemer med å aktivisere oss i permisjonstida. Nå funker det ikke lenger å lese bok i mer enn et par minutter. Da sitter hun som om hun klør i rumpa og lager sinte lyder :P De aktivitetene vi gjør tar også for liten tid ift den våkentida hun nå har.

Det eneste som funker er å ha henne i bæresele og gå på kjøpesenter. Eller å sitte på kafe så hun får se masse folk. Men jeg kan jo ikke gjøre dette dagen lang?!?

Hva finner man på med 6 måneder gamle babyer???

Her er min aktivitetsliste:

* Synge sanger, enten på fanget, stående, gående eller foran speil

* Leke fly eller annet litt actionfylt

* Lese

* Ligge på gulvet og øve på å strekke seg etter ting

Ellers blir d at jeg legger henne alene i babygymmen, noe som hun ikke takler spesielt lenge lenger. Hun får sitte ved siden av meg i stolen sin og se på meg mens jeg gjør andre ting. 

That's it. Det er våre dager tror jeg....

Anonymous poster hash: d8d48...74a

Fortsetter under...

Haha:p Jepp jepp... Våre dager består av myyyyye bæring. Er også på besøk hos besteforeldre og venninner med barn. Og babysvømming.

Tipper alt løser seg når krypingen kommer seg :)

Anonymous poster hash: e3c06...987

Mi ligger som oftest på gulvet og leker selv, hun. Er veldig imot å aktivisere så små, for de blir for overstimulerte, som igjen fører til at de blir urolige.

Hun bæres så og si aldri, hvorfor begynne med noe som bare blir en uvane?

Ellers går vi lange turer.... 

Anonymous poster hash: 6637a...871

Babyene har veldig godt av å ligge på golvet alene og da måtte aktivisere seg selv. Ellers kan dere jo gå på babysang/åpen barnehage om det finnes, gå turer i vogna. Sansetrening som såpebobler, høre på musikk, ...

Anonymous poster hash: 8fe94...e27

Litt rastløs 6 mnd baby her også, men han kan ligge en stund i lekegrinden sin før han roper på meg. Det kunne ikke førstemann så jeg er veldig taknemlig for at nr 2 er flinkere til å aktivisere seg selv. Ellers trener vi på å ligge på magen ( ikke så flink på det enda), leser bøker og går turer. Men mye tid går jo til soving og spising synes jeg!

Må også komme oss ut hver dag, ellers føler jeg at begge blir litt brakkesyke. Nå som han er mer nysgjerrig er det morsommere å gå tur.

HI her.

Jeg vet at babyer har godt av å ligge alene, noe hun har gjort mye frem til nå de siste 2 ukene. Men nå er hun blitt mer og mer rastløs. Det er helt vill forskjell fra 1 måned siden.

Jeg kan ikke la henne ligge alene, fordi hun nå har begynt å skrike så mye at hun spyr. Har bare skjedd 2 ganger, og det har skjedd etter KORT TID med skriking. Bare et par minutter. Jeg vil ikke utsette henne for dette en gang til. To ganger er minst en gang for mye egentlig.

På morgenen og på kvelden kan hun ligge 20-40 minutter alene, kanskje fordi det er blitt skikkelig rutine på det. Hun vet at nå får hun ikke 100% oppmerksomhet og aktivisering, men jeg har henne rett ved siden av meg da og hun kan se meg. Ellers er det utrolig kort hun kan ligge alene. 

Snakket med søstera mi. 2 av hennes 3 barn var sånn som mi, bare hakket verre. Den tredje kunne ligge mye alene, men ikke så mye som barna til bestevenninna hennes. De kunne ligge veeeldig mye alene fortalte hun. Så jeg antar at det er stor forskjell der ute. 

TAKKER for forslag til aktiviteter!! Har gjort alt utenom såpebobler og åpen barnehage. Skal sjekke det opp :)

Anonymous poster hash: d8d48...74a

Annonse

Jeg dro med meg vippestolen eller teppe rundt i de forskjellige rommene om jeg hadde feks husarbeid å holde på med.. Synes det funket ok her i perioder i hvertfall! Litt sånn indirekte stimuli.. Hang jeg opp tøy på vaskerommet satt hun der og så på og hadde en leke i hånden feks. Ofte var det mest gøy med en sleiv/ annen kjøkkendings og ikke en vanlig leke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...