julibebis12 Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Når dere har hatt ma, er det kun kommet frem ved tidlig ul? Tilfeldig? Eller har man symptomer? Hører aldri om noen som har gått til ordinær ul og fått dette bekreftet?! Ligger det bare inni livmoren til man finner det ut? Eller kommer det tilslutt ut av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Før ellers siden så vil kroppen rydde opp selv ja. Men dette kan ta laaaang tid da kroppen tviholder på graviditeten selv om at embryoet har stoppet! Selv så gikk jeg til tidlig ul uke 6+3,da fant ikke gyn hjerte så han mente jeg var kortere på vei, noe jeg var uenig i siden jeg visste presist når EL fant sted. Kom tilbake etter et par uker hvor det da ble påvist en MA, noe jeg ikke var særlig overrasket over. Jeg hadde ikke mange symptomer de ukene jeg var gravid, bare enormt sulten og noe ømme pupper. Da dette gav seg rett etter første ul, så skjønte jeg at det ikke var liv der inne! Men det er mange som har symptomene selv om at embryoet er dødt, det er det som er skummelt med MA! Jeg unner ikke min verste fiende dette, man tror man er gravid også er man det ikke! Heldigvis skjer dette som oftest bare en gang Ila livet, og som oftest så vil de fleste oppleve enten en sa/MA,det er veldig vanlig! Trist, men ganske vanlig! Nå er jeg gravid igjen og er helt på tuppa for at det samme skal skje igjen! Hadde bestemt oss for senere ul denne gangen, men jeg klarer ikke la være, får ikke ro i kroppen før jeg ser et bankende hjerte, evt i verste tilfelle, en ny MA og da vil jeg bare bli ferdig med hele aborten så fort som mulig! Anonymous poster hash: be9ce...d76
Augustfrua Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Jeg kan ikke gi deg et generelt svar, men for min del fikk jeg symptomer. Begynte å blø en lørdag, dro til legen mandag og fikk påvist MA på UL samme dag. Var da i uke 8.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 For min del fikk jeg små blødninger som kom og gikk. Dette varte noen dager. Det var veldig lite blod, egentlig bare på papiret når jeg tørket meg. Legen mente at dette var normalt og at alt nok var helt fint og som det skulle være. Tok HCG prøve hos legen med to dagers mellomrom. Da jeg kom tilbake til legen for å få svar visste jeg allerede at det hadde gått galt. Fikk ut en tynn hinne (beklager detaljene) kvelden før og da var jeg helt sikker på at dette gikk ikke bra. Da kom jeg også på at brystene var blitt myke igjen (var harde da jeg var gravid) og jeg var ikke kvalm og sulten lenger. Hadde bare tenkt at symptomene hadde bedret seg siden jeg snart va i uke 12 da det skjedde. Blodprøvene viste at det mest sannsynlig hadde gått galt i uke 10 og dette bekreftet ultralyden. Siden jeg hadde så lite blødninger fikk jeg piller for sette i gang aborten, dette varte ett døgn og virket dessverre ikke slik det skulle så måtte ha en utskraping etterpå. Dette var i uke 11. Så for min del tok det ca 1 uke trodde legen før kroppen ga noe varsel om at ting ikke var som de skulle. Anonymous poster hash: 289b6...203
LusiLyn Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Jeg hadde to MA rett etter hverandre. Første gangen ble det oppdaget tilfeldig i uke 10. Fikk da abortpiller etter et par dager.. Andre gangen var jeg først på tidlig ul i uke 7, hvor gynekologen mente jeg var max 6 uker. Jeg visste da et det ikke var liv, men gynekologen insisterte på at jeg skulle vente et par uker og komme tilbake. Etter et par uker ble det bekreftet, den hadde også sluttet å utvikle seg i uke 5/6, som den første. De to ukene var fæle. Jeg ville la det komme ut naturlig, og etten en uke gjorde det det. Nå er jeg gravid igjen, og livredd...
julibebis12 Skrevet 5. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2014 Tusen takk for svar:) det betrygget litt å høre at di fleste faktisk har symptomer og at det som regel finnes ut av før ordinør ul:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Jeg hadde MA(BO) som ble oppdaget på ultralyd i uke 11. Dvs at kroppen trodde jeg var gravid, men det var ikke noe foster. Legen mente jeg nok hadde mista veldig tidlig, typ uke 2-3. Så jeg hadde utvidet livmor og plummesekk, bare ikke noe inni. Jeg hadde masse symptomer og ante fred og ingen fare. Jeg så det ikke komme i det hele tatt. Jeg fikk piller for å "abortere" plummesekken, og sånn at kroppen skulle skjønne at jeg ikke var gravid. Jeg kunne også velge at det skulle gå over av seg selv, men hun kunne ikke si hvor lenge det ville ta. Nå er jeg gravid igjen i uke 7 og i dag så jeg et bankende hjerte på UL. Gjett om jeg var nervøs før timen i dag! Hadde virkelig ikke troa, og der var det:) Tidlig UL FTW! Anonymous poster hash: 996e0...450
SLURPÅ Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 I uke 6 kom der lit synlig blod på papiret og var borte i 3 uker. Så kom det litt på papiret igjen uke 9. Fikk ul på dagen og var da 8 uker fosteret. Følte på kroppen at detta var ikkje klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå