mirredutt Skrevet 5. november 2014 #26 Del Skrevet 5. november 2014 Jeg svarte deg på forrige tråden, og skrev at katten din kanskje kunne ha vært i slåsskamp. Min katt var også det og ble veldig fort bra etter at han fikk antibiotika. Nå synes jeg imidlertid det virker som du vil ha støtte for å avlive katten. Hadde den vært dødelig skada kunne jeg ha støttet deg, men det er snakk om et infisert sår! Det kan behandles og katten blir helt bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #27 Del Skrevet 5. november 2014 Takk for alle svar, noen var god underholdning, andre var hjelpsomme. :-)) Folkens, jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her er det ingen 113 for dyr, ei heller ambulansehelikopter klar til utrykning. Vi er klare hos legen kl 17, og da skal jeg forhøre meg og ta i mot gode råd. Det er ikke slik at jeg driter i om katten har det vondt eller ikke skal bruke ei krone på den, men jeg er heller ikke av dem som da er villig til å sette himmel og jord i bevegelse. Vi gjør det som er fornuftig. Grunnen til at jeg spurte her var for å høre hva folk har erfaring med, jeg har aldri opplevd en slik skade. Dyrlegen har foreskrevet noe smertestillende, og det har den fått, men jeg tror ikke det har veldig god virkning. Det får da dyrlegen vurdere igjen i dag. Hvis dere er interesserte skal jeg komme med oppdatering når vi har fått komme inn. Hilsen HI som heldigvis har ganske tykk hud... ;-) Anonymous poster hash: d1371...a4f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #28 Del Skrevet 5. november 2014 Takk for alle svar, noen var god underholdning, andre var hjelpsomme. :-)) Folkens, jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her er det ingen 113 for dyr, ei heller ambulansehelikopter klar til utrykning. Vi er klare hos legen kl 17, og da skal jeg forhøre meg og ta i mot gode råd. Det er ikke slik at jeg driter i om katten har det vondt eller ikke skal bruke ei krone på den, men jeg er heller ikke av dem som da er villig til å sette himmel og jord i bevegelse. Vi gjør det som er fornuftig. Grunnen til at jeg spurte her var for å høre hva folk har erfaring med, jeg har aldri opplevd en slik skade. Dyrlegen har foreskrevet noe smertestillende, og det har den fått, men jeg tror ikke det har veldig god virkning. Det får da dyrlegen vurdere igjen i dag. Hvis dere er interesserte skal jeg komme med oppdatering når vi har fått komme inn. Hilsen HI som heldigvis har ganske tykk hud... ;-) Anonymous poster hash: d1371...a4f Seriøst? Ambulansehelikopter og 113? Ja, det er det vi snakker om. Du prøver sikkert å være morsom, men bommer helt. At du ser på svar her som underholdende sier vel sitt.. Anonymous poster hash: 27a32...ee3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #29 Del Skrevet 5. november 2014 Takk for alle svar, noen var god underholdning, andre var hjelpsomme. :-)) Folkens, jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her er det ingen 113 for dyr, ei heller ambulansehelikopter klar til utrykning. Vi er klare hos legen kl 17, og da skal jeg forhøre meg og ta i mot gode råd. Det er ikke slik at jeg driter i om katten har det vondt eller ikke skal bruke ei krone på den, men jeg er heller ikke av dem som da er villig til å sette himmel og jord i bevegelse. Vi gjør det som er fornuftig. Grunnen til at jeg spurte her var for å høre hva folk har erfaring med, jeg har aldri opplevd en slik skade. Dyrlegen har foreskrevet noe smertestillende, og det har den fått, men jeg tror ikke det har veldig god virkning. Det får da dyrlegen vurdere igjen i dag. Hvis dere er interesserte skal jeg komme med oppdatering når vi har fått komme inn. Hilsen HI som heldigvis har ganske tykk hud... ;-)Anonymous poster hash: d1371...a4f Seriøst? Ambulansehelikopter og 113? Ja, det er det vi snakker om. Du prøver sikkert å være morsom, men bommer helt. At du ser på svar her som underholdende sier vel sitt..Anonymous poster hash: 27a32...ee3 Jeg synes HI har tatt en del av dere helt på kornet jeg Synes slettes ikke hun bommer. Anonymous poster hash: 7647e...03a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #30 Del Skrevet 5. november 2014 Takk for alle svar, noen var god underholdning, andre var hjelpsomme. :-)) Folkens, jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men her er det ingen 113 for dyr, ei heller ambulansehelikopter klar til utrykning. Vi er klare hos legen kl 17, og da skal jeg forhøre meg og ta i mot gode råd. Det er ikke slik at jeg driter i om katten har det vondt eller ikke skal bruke ei krone på den, men jeg er heller ikke av dem som da er villig til å sette himmel og jord i bevegelse. Vi gjør det som er fornuftig. Grunnen til at jeg spurte her var for å høre hva folk har erfaring med, jeg har aldri opplevd en slik skade. Dyrlegen har foreskrevet noe smertestillende, og det har den fått, men jeg tror ikke det har veldig god virkning. Det får da dyrlegen vurdere igjen i dag. Hvis dere er interesserte skal jeg komme med oppdatering når vi har fått komme inn. Hilsen HI som heldigvis har ganske tykk hud... ;-)Anonymous poster hash: d1371...a4f Seriøst? Ambulansehelikopter og 113? Ja, det er det vi snakker om. Du prøver sikkert å være morsom, men bommer helt. At du ser på svar her som underholdende sier vel sitt..Anonymous poster hash: 27a32...ee3 Jeg synes HI har tatt en del av dere helt på kornet jeg Synes slettes ikke hun bommer. Anonymous poster hash: 7647e...03a Ja, for all del... Det er hysterisk og idiotisk å ta ansvar for det livet man har... Ja, nettopp, påtatt seg ansvar for. Dere får trøste dere med at det er "pragmatisk" dyrehold, men sannheten er noe helt annet. Anonymous poster hash: 02ba9...7b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumua Skrevet 5. november 2014 #31 Del Skrevet 5. november 2014 Er også oppvokst på bondelandet der man gjerne tok med katten og hagla ut i skogen om noe var galt. Var ekstremt sjelden at det var noe dyrlege inne i bildet. Men etter at jeg ble voksen og fikk egne dyr så hadde jeg aldri vurdert noe sånt som en løsning. Jeg har 3 katter som alle ble skadd i løpet av ett år og det kostet meg vel drøyt 30 000 kr siden jeg ikke hadde forsikring (noe jeg har nå) på de. Da den ene katten klarte å ramle ned i siloen ved ett uhell og brekte beinet fikk jeg beskjed om at dette kunne la seg reparere 100%, men at det ville bli dyrt og utrolig slitsomt for eier, men at katten ville ha det bra underveis men at de fleste ville valgt å avlive pga kostnad. Jeg ser på saken slik at når man har påtatt seg ett ansvar for ett liv, enten det er menneske eller dyr så bør man stå i det og gjøre det man kan såfremt det er mulig. Jeg valgte operasjon og pusen er idag 100% frisk og rask og lever i beste velgående. Å avlive en katt pga av ett sår som høres temmelig enkelt og greit ut å fikse er for meg temmelig spesielt og mener det er merkelig at det i det hele tatt er aktuelt å tenke på, siden de fleste sår kan sys og behandles og katten blir god som ny igjen etterpå. Det kan koste noen tusenlapper, men sånn er det jo når man påtar seg ett ansvar. Er dyret så skadd at det ikke kan reddes så må man så klart avlive, men dette høres ut som en temmelig enkel sak slik du har beskrevet, iallefall om man har en oppegående dyrlege\veterinær. Håper dere finner en god løsning og at pus heller får litt god omsorg og smertestillende fremfor avliving på en kald veterinærbenk. Og om avliving blir utveien så gjør det iallefall på en ok måte, gi pus mye kos og la den føle seg så trygg som mulig den siste tiden om mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #32 Del Skrevet 5. november 2014 Å avlive pga et sår er for meg helt utenkelig! Jeg ville fått renset såret skikkelig, satt katten på antibiotika og skikkelig smertestillende, og latt den få sjansen til å bli frisk. Syns der er skremmende at du/dere i det hele tatt vurderer avliving før behandling er prøvd!Anonymous poster hash: e1383...aa9 Ja, jeg skjønner. Det er veldig ulikt hvordan man ser på dyr i ulike kretser, tror jeg. Jeg er oppvokst på bondelandet, og vi hadde flere katter i oppveksten. Hvis det ble noe med dem utover noe som ordnet seg selv, så var det hagle i skogen. Ikke noe å tenke på en gang å dra til dyrlegen for en katt. Så man kan si at jeg har tatt et steg mot et mer "urbant" syn, men for meg er det utenkelig å bruke masse penger på medisinsk behandling av en katt. Men, godt mulig at antibiotika funker, og i så fall er jo ikke det snakk om en stor kostnad, men operasjon, niks. HIAnonymous poster hash: d1371...a4f Uff. Du vet at det koster å avlive også sant? Tror helt ærlig det beste for den katten er og avlives, når den er så uheldig a ha slike eiere. Men jeg tror katten blir god som ny, med sårstell og antibiotika. Men dere burde ikke ha dyr! Jeg er også oppvokst på bondelandet, men vi tok vare på dyrene våre! Anonymous poster hash: 7527c...39a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #33 Del Skrevet 5. november 2014 Hei, HI. Håper det gikk greit med katta, avliving eller ei. Folk tar så på vei for kjæledyra her inne at det er helt sykt. Skal vedde på at minst halvparten sitter og spiser kjøtt i dag og sover med dundyne og går med pels på jakka. Jeg har knertet både hest, hund, katt og kanin når de har vært sjuke. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for valget ditt om det ble avlivning. Anonymous poster hash: bc41b...74d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #34 Del Skrevet 5. november 2014 Hei, HI. Håper det gikk greit med katta, avliving eller ei. Folk tar så på vei for kjæledyra her inne at det er helt sykt. Skal vedde på at minst halvparten sitter og spiser kjøtt i dag og sover med dundyne og går med pels på jakka. Jeg har knertet både hest, hund, katt og kanin når de har vært sjuke. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for valget ditt om det ble avlivning. Anonymous poster hash: bc41b...74d Bra sammenligning, du... Anonymous poster hash: 02ba9...7b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainHindsight Skrevet 5. november 2014 #35 Del Skrevet 5. november 2014 Hei, HI. Håper det gikk greit med katta, avliving eller ei. Folk tar så på vei for kjæledyra her inne at det er helt sykt. Skal vedde på at minst halvparten sitter og spiser kjøtt i dag og sover med dundyne og går med pels på jakka. Jeg har knertet både hest, hund, katt og kanin når de har vært sjuke. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for valget ditt om det ble avlivning. Anonymous poster hash: bc41b...74d Er det virkelig slik det skal være? Man må være feilfri for å kunne kritisere uansvarlig dyrehold? Heldigvis gjør jeg ingenting av de tingene du nevner, så da står jeg vel fritt frem til å kritisere jeg da? Får man seg dyr så følger det med et ansvar. Vil man ikke ta det ansvaret så skal man heller ikke få seg dyr! HI: Jeg har hatt en katt med akkurat samme skade, bitt i rumpa som ble infisert. Ble helt frisk igjen med antibiotika. Ser folk snakker om helikopter og 113 her, men det er faktisk vanlig å be om en akutt-time om katten ikke har spist eller drukket på nesten tre (!) døgn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #36 Del Skrevet 5. november 2014 Det beste for denne katten må være behandling av såret, antibiotika og smertestillende. Når pusen er frisk så anbefaler jeg for kattens del at dere omplasserer den til noen som virkelig bryr seg om den. Skremmende å lese hvor lett du tar på avlivning. Det er et liv det er snakk om her, glemmer du det? Dyra er forsvarsløse og prisgitt eierne sine. Uheldigvis bor mange dyr hos folk som ikke verdsetter de nok, og ikke ser på de som fullverdige familiemedlem. For katten deres så er dere hele verden og betyr ALT! Den stakkars pusen fortjener et langt og godt liv, på lik linje med alle andre. Forferdelig at du i det hele tatt vurderer å frarøve pusen det. Tenk om det var deg selv. Håper ikke du skaffer deg dyr igjen, når du ikke har respekt for dyreliv. Anonymous poster hash: 06492...e26 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #37 Del Skrevet 5. november 2014 Hei, HI. Håper det gikk greit med katta, avliving eller ei. Folk tar så på vei for kjæledyra her inne at det er helt sykt. Skal vedde på at minst halvparten sitter og spiser kjøtt i dag og sover med dundyne og går med pels på jakka. Jeg har knertet både hest, hund, katt og kanin når de har vært sjuke. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for valget ditt om det ble avlivning. Anonymous poster hash: bc41b...74d Er det virkelig slik det skal være? Man må være feilfri for å kunne kritisere uansvarlig dyrehold? Heldigvis gjør jeg ingenting av de tingene du nevner, så da står jeg vel fritt frem til å kritisere jeg da? Får man seg dyr så følger det med et ansvar. Vil man ikke ta det ansvaret så skal man heller ikke få seg dyr! HI: Jeg har hatt en katt med akkurat samme skade, bitt i rumpa som ble infisert. Ble helt frisk igjen med antibiotika. Ser folk snakker om helikopter og 113 her, men det er faktisk vanlig å be om en akutt-time om katten ikke har spist eller drukket på nesten tre (!) døgn. Jeg sa ikke at ALLE gjorde de tingene jeg skrev, nå er du bare vanskelig. Har heller ikke sagt at man må være feilfri. Men det er veldig mange som sitter og knasker i seg det ene og det andre, og kjøper produkter som kommer fra ren dyremishandling. Men en infisert katt som ikke kan spise skal liksom ikke avlives. Hjelpes... Anonymous poster hash: bc41b...74d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #38 Del Skrevet 5. november 2014 Hadde du hi gått i flere timer med et betent,stort åpent sår som luktet grusomt samtidig som du hadde store smerter og ikke orket å bevege særlig på deg? Hadde du klart det? Du vet vel at katter også kan føle sant? Tror du ikke det er grusomt vondt for den stakkars katten din å måtte ha det slik i flere timer fordi du er en idiot! Du burde aldri skaffe deg dyr, ikke en gullfisk en gang! Anonymous poster hash: 656ab...850 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. november 2014 #39 Del Skrevet 5. november 2014 Katten min hadde et slikt sår engang. Det var en annen katt som hadde bitt han og en betennelsebyll sprakk da 4-5 dager etter bittet. Veterinæren renset såret, ga smertestillende også fikk vi en antibiotikakur til han. Jeg hadde lite tro på at såret ville lukke seg selv for det var jo svært og helt åpent, men under en uke etterpå så var det grodd! Så det kan hende at det er det samme og dermed ikke så ille å fikse😊😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146786815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 6. november 2014 #40 Del Skrevet 6. november 2014 Hvordan gikk det hos vetrinæren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146787961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkwi Skrevet 6. november 2014 #41 Del Skrevet 6. november 2014 Avliv den stakkars katten og skaff deg aldri ett dyr igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146787977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #42 Del Skrevet 6. november 2014 Bittsår får vi inn mange ganger i uka. Det kan se stygt ut, men med en skikkelig sårrens, eventuellt dren og antibiotika/smertestillende, blir de helt frisk! En slik skade er ikke grunnlag for avliving. Hilsen dyrlege. Anonymous poster hash: 35442...4a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146787978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #43 Del Skrevet 6. november 2014 Hvordan gikk det med pus? Anonymous poster hash: 3a630...319 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146787992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #44 Del Skrevet 6. november 2014 Heisann, HI her! Pus fikk komme inn da de åpnet i går ettermiddag, og fikk ordna såret sitt. Ganske fascinerende å kunne se rett inn i bakdelen på et levende dyr. Stakkars fyr. Vel, han fikk renset det skikkelig og påsydd en slags sårpute og en ydmykende body han virkelig hater... Vi skulle fortsette med den smertestillende vi hadde fra før og skal begynne med antibiotika. Så skal vi tilbake om noen dager og se om det har bedret seg, om det trengs ny runde rens. Dyrlegen var ikke så stressa på mat som jeg var, hun mente det kommer til å gå seg til når han snart føler seg bedre. Fikk masse kos i går kveld, og han syns veeeldig synd på seg selv. Jeg tror konklusjonen og lærdommen min her er: mange på dette forumet krisemaksimerer ganske heftig, og vurdering om avliving av dyr må være opp til hver eier. I dette tilfellet hørtes det såpass greit ut å fikse at vi gjorde det. Men for pus blir jo dette uansett ei uke med mye smerte og styr uansett hvor mye stell han får. Han forstår jo ikke at folk vil hans beste, han syns vi er slemme som renser, gir medisin etc. Dyr er ikke mennesker. Ha en nydelig dag, og takk for meg. :-) Anonymous poster hash: d1371...a4f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146788066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #45 Del Skrevet 6. november 2014 Godt å lese at det gikk så fint hos veterinæren. Og god bedring til pusen! Anonymous poster hash: 00534...6f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146788071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #46 Del Skrevet 6. november 2014 Konklusjonen fra meg blir at du var altfor kjapp til å snakke om avliving, før du i det hele tatt hadde fått såret vurdert av veterinær. Det var DET mange her inne reagerte på. Samt din kommentar om at du ikke var interessert i å bruke masse penger på å behandle en katt. Når det er sagt: Håper pus kommer seg raskt, og at du har lært til en annen gang at ordet AVLIVING ikke er det første man tenker om et dyr blir skadet. Anonymous poster hash: e1383...aa9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144179738-skalb%C3%B8r-katta-avlives/page/2/#findComment-146788075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå