Gå til innhold

Positiv tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fort gjort at det blir mange bekymringsfulle tråder inne her! Så da lurer jeg på hva dere gleder dere mest til, hvordan reagerte mannen/moren deres når dere fortalte om graviditeten?

Jeg er 5+3 og gleder meg veldig til første UL, og se at alt står bra til - mest av alt gleder jeg meg vel mest til å se reaksjonen til mannen :-) vet det kanskje er litt tidlig å glede seg, men tillater meg å være positiv en liten stund nå.

SÅ, hva gleder dere dere mest til AKKURAT nå? UL, at magen synes, svangerskapsplagene går over, fortelle det til familie, fødsel, barselstid? Fortell fortell :-)

Skrevet

Jeg gleder meg til å fortelle barna til mannen at de skal få en lillesøster eller lillebror :) De har ønska seg det lenge! De bor hos oss annenhver uke. Jeg er bare 9+3 i dag, men er sykmeldt og dårlig, og må nesten fortelle de på jobben det nå snart, og da vil vi fortelle barna det først, så de ikke hører det som et rykte på bygda her. Men vi har allerede sett bankende hjerte på ultralyd, sist på fredag som var, så føler oss trygge på at det går greit å si det nå. Kommer nok til å si det de nærmeste dagene :)

Skrevet

Så fin ting å glede seg til! Koselig å høre at det har gått fint på UL, hvordan reagerte mannen din når han hørte hjerteslagene? :) oppdater meg gjerne når du har fortalt det til de andre barna, så spennende! Håper du føler deg bedre snart.. :-)

Skrevet

Så fin ting å glede seg til! Koselig å høre at det har gått fint på UL, hvordan reagerte mannen din når han hørte hjerteslagene? :) oppdater meg gjerne når du har fortalt det til de andre barna, så spennende! Håper du føler deg bedre snart.. :-)

Han klemte hånda mi hardt :) Og etter den første ultralyden har han begynt å snakke til lille knøttet i magen :)

Nå er det liksom jeg som er ferskingen, mens mannen min har vært gjennom dette to ganger før. Jeg føler jeg ikke aner hva jeg går i møte, men mannen min er nok mer "trygg" på det på en måte. Og da blir i grunn jeg også tryggere :)

Skrevet

Han klemte hånda mi hardt :) Og etter den første ultralyden har han begynt å snakke til lille knøttet i magen :)

Nå er det liksom jeg som er ferskingen, mens mannen min har vært gjennom dette to ganger før. Jeg føler jeg ikke aner hva jeg går i møte, men mannen min er nok mer "trygg" på det på en måte. Og da blir i grunn jeg også tryggere :)

Så fantastisk!! Dette er helt nytt for både meg og mannen, men han er heldigvis god venn med sin fastlege - som har motivert og forberedt han mye på hans rolle.. så merker hvor mye tryggere jeg blir når jeg får så god støtte, og at han alltid sier at ting ordner seg! Tommel opp for fantastiske menn :) Har dere bestemt dere om dere vil vite om det er gutt eller jente enda?

Skrevet

Godt med gode menn! :)

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn. Både jeg og mannen blir nok trukket litt mot spenningen i det å ikke vite :) Tror det må være helt fantastisk å få høre akkurat når han/hun har kommet ut, om det er en gutt eller jente.

Barna til mannen min ønsker seg jente, begge to. Sånn sett kan det være greit å ikke vite før fødselen, for når alt kommer til alt er det jo uansett stas om det er gutt eller jente, og da blir det ingen skuffelse ;)

Skrevet

Jeg gleder meg mest til å fortelle det, jeg er bare 4 +3 nå, vi skal fortelle det til foreldrene våre på farsdagen, har bestilt t skjorter hvor det står only det best dads get promoted to grandpa. Vet det er tidlig å fortelle, men føler det er greit å inkludere foreldrene våre.:)

Skrevet

Så koslig tråd ;-) Her ble mannen veldig glad. Ønsket oss to tette barn. Har ei på 16 mnd fra før. Håper spiren Klamrer seg fast♡

Jeg gleder meg til å UL den 23 desember. Håper på å se et bankende hjerte da. Er ca 12 uker da. Så da blir det å fortelle besteforeldrene det på julaften. vi feirer sammen alle sammen. Gleder meg til å fortelle mine venner det også.

GLeder meg også til ordinære UL. Spent på kjønn! Og gleder meg til det begynner å bli babymage;-)

Skrevet

Så moro Jogiz! Er det deres første? :-)

Utrolig sprekt gjort, Spireønske13 - da blir det to tette ja :-)

Krysser fingrene for at dette går bra for alle!

Vi har også planlagt og fortelle det til resten av familien på julaften (min mor vet det allerede) - sånn sett kunne det jo ikke passet bedre med en liten en i magen nå. Gleder meg til å feire jul med ulvehunger - har alltid vært småspist av meg. :)

Skrevet

Ja. Passer perfekt å si det i jula :-)

Finnes ikke bedre julegave tenker jeg♡

Skrevet

Jeg gleder meg utrolig til første fjelltur med den lille :) 

Skrevet

Godt med gode menn! :)

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn. Både jeg og mannen blir nok trukket litt mot spenningen i det å ikke vite :) Tror det må være helt fantastisk å få høre akkurat når han/hun har kommet ut, om det er en gutt eller jente.

Barna til mannen min ønsker seg jente, begge to. Sånn sett kan det være greit å ikke vite før fødselen, for når alt kommer til alt er det jo uansett stas om det er gutt eller jente, og da blir det ingen skuffelse ;)

Det er veldig stas å få vite etter fødselen om det er gutt eller jente❤

Så spent husker jeg med første, måtte spørre for de tok det forgitt at man viste tror jeg

Skrevet

Jeg gleder meg faktisk til fødselen jeg!

Fødselene er det mest fantastiske jeg har vær med på!

Jeg får tårer i øynene og virkelig gleder meg.

Skrevet

Så bra :) 

Jeg gleder meg ikke akkurat til den, har sett litt for mange. Men det er sikkert en fantastisk følelse når det hele er over. Må være en kjempe mestringsfølelse. 

Skrevet

Oi! Så deilig å høre at noen faktisk gleder seg til fødselen. Motiverende! Det finnes aaaalt for mange negative og vonde historier der ute.. Ikke rart at så mange har fødselsangst :-D

Skrevet

Gleder meg også til fødsel:) har to og siste kom så raskt at hun ble født uplanlagt hjemme..så er veldig spent på hvordan det går denne gangen:)

Har ikke visst kjønnet på mine to og syns det har vært en fin motivasjon under fødsel..skal heller ikke vite denne gangen☺️

I morgen skal jeg på tidlig ul og er da 9+3.. Er spent på om alt er som det skal.

Mye å glede seg til fremover:)

Skrevet

Det er en fantastisk mestringsfølelse !

Om det er fødeavdelingen dere ser fødsler så syns jeg faktisk ikke de er representative.

Fødselene mine har vært preget av gode fødselshjelpere. Fantastisk gode og omsorgsfulle personer på sykehuset.

Skrevet

I dag er jeg 10+0 og i går fortalte vi barna til mannen min at de sannsynligvis skal få en lillesøster eller lillebror før sommerferien :) Det er kanskje litt tidlig, men jeg er dårlig og må fortelle det på jobben til uka, så da ville vi fortelle barna det selv i stedet for at de får høre det som rykte av noen andre.

Vi kommer ikke til å snakke så mye om lille knøttet de kommende ukene med de, men etterhvert blir det nok mer :)

De syns det var veldig gøy, og da ble jeg veldig glad :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Er fort gjort at det blir mange bekymringsfulle tråder inne her! Så da lurer jeg på hva dere gleder dere mest til, hvordan reagerte mannen/moren deres når dere fortalte om graviditeten?

Jeg er 5+3 og gleder meg veldig til første UL, og se at alt står bra til - mest av alt gleder jeg meg vel mest til å se reaksjonen til mannen :-) vet det kanskje er litt tidlig å glede seg, men tillater meg å være positiv en liten stund nå.

SÅ, hva gleder dere dere mest til AKKURAT nå? UL, at magen synes, svangerskapsplagene går over, fortelle det til familie, fødsel, barselstid? Fortell fortell :-)

Jeg gleder meg til jeg kan kjenne skikkelige spark og til sønnen min kan få kjenne utenpå magen at lillesøskenet sparker <3 Exen ble glad men også litt satt ut, moren min ble kjempeglad :) Har sett nurket på ultralyd, en frisk og fin liten en som var veldig aktiv :) Tenker oss på en ul om noen uker og da gleder jeg meg til å få vite kjønn :) Nest etter det gleder jeg meg noe helt innmari til fødsel, få holde den lille i armene mine <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...