Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Som gjør det litt lettere for henne å forstå? Anonymous poster hash: 1f0d3...ade
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Tror de aller fleste gjør det. Har de begynt med det på skolen da?? Det har ikke min 2 klassing. Synes det er litt spesielt å terpe på dette nå Anonymous poster hash: a16dd...5fa
MammantilNurket Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Du kan forsøke å skille mellem "dra-ord" og "sprett-ord" "Sprett-ordene" er det med dobbelkonsonant. Det kan også være greit å lydere sammen med ham når han er i stuss om det er enkel- eller dobbelkonsonant
👀tante Sofie 👒 Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Enig med *mammatilnurket* Her har 1.klassingen min begynt å få på plass doble konsonanter takket være sprettord. Pluss at han leser mye da,-er nok lettere å få det på plass da å .
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Tror de aller fleste gjør det. Har de begynt med det på skolen da?? Det har ikke min 2 klassing. Synes det er litt spesielt å terpe på dette nå Anonymous poster hash: a16dd...5fa Om de ikke hadde begynt med det ennå så hadde jeg ikke "terpet" på det. Anonymous poster hash: 1f0d3...ade
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Du kan forsøke å skille mellem "dra-ord" og "sprett-ord" "Sprett-ordene" er det med dobbelkonsonant. Det kan også være greit å lydere sammen med ham når han er i stuss om det er enkel- eller dobbelkonsonant Jeg husker læreren min snakket om en ball som spretter, men husker ikke helt hvordan han ordla seg, men draord og sprettord skal vi snakke om :-) Takk Anonymous poster hash: 1f0d3...ade
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Jeg lærte med hest. Konsonanter er som hester. Går fortere med to. Så tegnet vi at hestekonsonantene dro ordene. Anonymous poster hash: 29b0a...e2a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Ikke noe å mase veldig med før de lærer om det på skolen. Min tredjeklassing lærer om det nå. Hun skjønte det godt da jeg sa det var forskjell på å spise blyanter og spisse blyanter:-) Anonymous poster hash: d4677...964
MammantilNurket Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Vet dere, det skader absolutt ikke å terpe litt hjemme Jeg er litt uenig i at man skal vente med å korrigere barna. Grunnen til dette er at når et barn lærer å skrive "koder" den inn bevegelser. Dersom de gjentar "feil" bevegelse mange nok ganger automatiseres deg og det kan faktisk være ganske vrient å avlære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå