Gå til innhold

kan noen dele informasjon IVF behandling :))

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg og kjæresten min therese skal påbegynne IVF behandling til høsten, vi har søkt via fastlegen til fertilitetsklinikken i haugesund her vi bor.

vi tenkte først på AID med donorsæd behandling men de utførte ikke dette lenger pga mye dårlige resultater, gjøres kun i danmark eller private klinikker.

så da går vi rett på IVF behandling prøverør.

får komme til samtale høsten men står på ringeliste så krysser fingrene for time før dette.

vi sjekket opp med klinikk hausken, privat,med de beste reultetene i norge, men vi har ikke økonomi til et privat forsøk nå selv om vi er veldig utoldmodige;)

så det vi lurer på; hvert IVF forsøk koster 1500 forstod jeg. medisin kostnader kommer utenom(får dekket alt etter 15 000) hvor mye koster medisin bruk ca pr forsøk? og er donorsæd kosnader med i prisen?må den dekkes selv og hva koster det i tilegg? får man bestille donor selv på european sperm bank å velge helt selv hvilken donor en ønsker?

kom gjerne med erfaringene deres ifra haugesund eller andre klinikker ift IVF behandling :) tusen takk for svar :)

hilsen Tina og therese :)

Fortsetter under...

Vi har hatt våre IVF forsøk på riksen.

Første forsøk brukte jeg medisiner for 20.000, andre gangen for 9000 og tredje gangen for 8000. Jeg har fått igjen alt over 15.000, men har måttet legge ut først.

I tillegg har vi betalt egenandel for kontrollene på riksen, ca 350 tror jeg det var, pr gang. Dette går etterhvert på frikortet og man trenger ikke betaler da.

Selve innsettet koster 1500 kroner og dette fikk vi ikke noe igjen for.

På riksen må man velge donor fra det norske registeret og det har ikke kostet oss noe.

Medisinbruk er veldig individuelt, både fra person til person, og fra forsøk til forsøk. Er derfor vanskelig å si noe generelt :-)

Første forsøk brukte jeg medisiner for 20.000, andre gangen for 9000 og tredje gangen for 8000. Jeg har fått igjen alt over 15.000, men har måttet legge ut først.

I tillegg har vi betalt egenandel for kontrollene på riksen, ca 350 tror jeg det var, pr gang. Dette går etterhvert på frikortet og man trenger ikke betaler da.

På riksen må man velge donor fra det norske registeret og det har ikke kostet oss noe.

Medisinbruk er veldig individuelt, både fra person til person, og fra forsøk til forsøk. Er derfor vanskelig å si noe generelt :-)

hei du :) takk for svar! åh guri det var dyrt med medisiner :S kan jeg spørre hvilke du brukte? vet at man må gå på en slags nesespray en tid før,og sprøyter etter dette.men som du sier veldig inviduelt med medisner og hva man trenger.

Hei,

Velkommen til IVF-karusellen.

Jeg har lav amh og derfor fikk jeg heftige doser hormoner og jeg bikket alltid 20 000,-

1 og 2. Suprecur nesespray , 450ie gonal f i neste 2 uker ( fire modne egg, 2 befruktet, 1 som delte seg og ble satt inn. Lykkes på første forsøk og fikk en liten gutt, sa på 2. Forsøk

3. Suprecur + fostimon! ingen egg

4 og 5. Kort regime uten spray, 450ie gonal i 12 dager. Ett egg som klarte seg og ble satt inn. Gravid utenfor livmor på 5.

6. Naturlig syklus, dvs ingen hormonbehandling. 1 egg tatt ut og satt inn, skal teste neste uke. Dette er på privat klinikk.

Som du ser, mange veier til Rom, også noen store bomturer....

For å speede opp litt i køen så anbefaler jeg deg å ta de obligatoriske blodprøvene:

Amh ( kan taes når som helst i syklus) tar nesten 2 uker å få svar.

Østradiol og fsh: må taes to ganger; 2-3 syklusdag, samt syklusdag 20

Amh prøven kan være litt vrien å få utenfor ivf sykehus. Den står ikke på det "vanlige" prøvetagingsskjema+ At det må være et spesielt glass...... Men push på....

Lykke til!

hei du :) takk for svar! åh guri det var dyrt med medisiner :S kan jeg spørre hvilke du brukte? vet at man må gå på en slags nesespray en tid før,og sprøyter etter dette.men som du sier veldig inviduelt med medisner og hva man trenger.

Medisiner er dyrt ja, men heldigvis får man det igjen:-) mesteparten iallefall:-P

Jeg brukte suprecur nesespray, puregon sprøyter, også denne vaginalgelen som jeg i farten ikke kan komme på hva heter!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...