Gå til innhold

Ny jobb og har blitt syk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb igår, og har nå blitt syk.

Jeg har ikke feber, men tett nese, vond hals, svimmel og hodepine. Klarte meg fint i går med ibux, men var veldig sliten i går kveld. I dag har jeg hatt fri.

Planen er at jeg skal på jobb imorgen, men er jo ikke helt frisk. Hva hadde du gjort? Spist masse ibux og kommet deg gjennom arbeidsdagen så godt det lar seg gjøre, for så å hvile hele kvelden? Eller vært hjemme? Sykt pinlig å være syk allerede syns jeg...

Kan jo tenkes jeg er bedre imorgen allerede, men tviler vel på det. Begynte å kjenne symptomer på søndag, dårligere igår kveld og idag. Men ikke feber som sagt.

Anonymous poster hash: ebd58...181
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auch... helt ny i jobben....hadde nok stilt på jobb, og event gått hjem utover dagen. Men hva jobber du med da? Hvis du jobber med syke og eldre mennensker, så ville jeg nok ha ringt meg syk for å ikke smitte de. Ta deg masse varm te, og en varm dusj/ bad og "knask" noen smertestillende :)

God bedring!

Skrevet

Kommer an på hva slags jobb det er. Men er det ikke en jobb med eldre/ andre utsatte grupper, så går du definitivt på jobb i morgen! Skjønner ikke at folk sitter å vurderer slikt dagen før. Man drar på jobb, og går det ikke- så har man faktisk prøvd, og sjefen ser at du ikke er en unnasluntrer! Ingen vil vel assosieres med det?

Må ærlig si at jeg blir overrasket over arbeidsmoralen hos enkelte. Sår hals og forkjølelse er da vitterlig ikke en grunn til å bruke sykedager?

Anonymous poster hash: ee1fd...6ff

Skrevet (endret)

Veldig pinlig å være syk i helt ny jobb. Dette skjedde meg også sist jeg byttet jobb. De to første ukene var jeg og barna syke hver vår runde! Det var ikke gøy. Jeg har fått bevist i ettertid at jeg er en lojal ansatt da ;-)

Du over her. I visse jobber er det bedre å si fra dagen før, og bedre å bli hjemme enn å komme og ha prøvd. Da har de på jobben ikke leid inn en ekstra og sliter veldig når jeg må gå hjem kl 10 feks.

Endret av Mandala
Skrevet

Vikar i barnehage.

Takk for svar. Må jo så klart se an formen utover dagen :)

Skrevet

Hvis du er i vår barnehage håper jeg du holder deg langt unna. Vil ikke at barna mine skal smittes av deg!

Anonymous poster hash: 1ba41...bfc

Skrevet

Nei er jo derfor jeg tenker det er litt å bli hjemme da. Men er fortsatt pinlig.

Skrevet

Litt LURT skulle det stå.

Skrevet

Var på jobb hele helga med samme symptomer! Sørget for mye håndsprit og holde folk så godt som mulig unna. Pustet ikke andre i ansiktet for å si det sånn.

Jeg hadde dratt.

Skrevet

Ring styrer i barnehagen og hør hva de foretrekker en syk ansatt på ibux som kan smitte voksne og barn eller at du holder deg hjemme.

Legg fram situasjonen på en positiv måte der du sier du kan prøve å komme på ibux!

Da viser du iallefall for styrer at du syns det er vanskelig og lar styrer ta avgjørelse. Det er ikke sikkert det er positivt at du møter syk og smitter andre.

Anonymous poster hash: ecace...061

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en helt vanlig forkjølelse og da bør man gå på jobb, spesielt uten feber. Jeg har aldri vurdert å holde barna mine hjemme når de er tette i nesa og kommer ikke til å begynne med det heller.

Anonymous poster hash: d46d3...0f0

Skrevet

Om du sier fra i dag så vil de nok at du blir hjemme. Får jo ikke lønn uansett så tidlig i jobben ... Så de taper jo ikke på det

Anonymous poster hash: 8eba6...264

Skrevet

Man kan fint gå på jobb men tett nese og sår hals! Dette høres ut som en helt vanlig forskjølelse og det er ingen krise altså!!

Ta deg en ibux så hodepinen løsner.

og som en annen sier. Hvorfor i det hele tatt virdere dette kl 13 i dag når du ikke skal påbb før i morgen??

Anonymous poster hash: 608c2...7fb
Skrevet

Var på jobb hele helga med samme symptomer! Sørget for mye håndsprit og holde folk så godt som mulig unna. Pustet ikke andre i ansiktet for å si det sånn.

Jeg hadde dratt.

Du jobber ikke i barnehage. I barnehagen kan du ikke holde folk unna, du må mate, skifte bleier, leker og ellers ha tett kontakt med små barn. Kan ikke sammenlignes.

Skrevet

Man kan fint gå på jobb men tett nese og sår hals! Dette høres ut som en helt vanlig forskjølelse og det er ingen krise altså!!

Ta deg en ibux så hodepinen løsner.

og som en annen sier. Hvorfor i det hele tatt virdere dette kl 13 i dag når du ikke skal påbb før i morgen??

Anonymous poster hash: 608c2...7fb

1. For å ikke smitte barna i barnehagen

2. For at barnehagen skal kunne skaffe vikar.

Skrevet

Det høres ut som forkjølelse - som det uansett er masse av i barnehager. Så sjansen er liten for at du kommer med smitte som de ikke allerede har der. Det at du er sliten på ettermiddagen er heller ikke noe argument. Når det er snakk om sykdom som gir seg i løpet av kort tid, så bruker man det man har av krefter på jobb, og så slapper man av om kvelden.

Anonymous poster hash: 4e4c0...76a

Skrevet

Jeg hadde dratt.

Du jobber ikke i barnehage. I barnehagen kan du ikke holde folk unna, du må mate, skifte bleier, leker og ellers ha tett kontakt med små barn. Kan ikke sammenlignes.

Nei, det heter ikke barnehage! Men skift osv må likevel gjennomføres.

Halve personalgruppa harker seg gjennom vintersesongen.

Med litt forhåndsregler går det sikkert bra.

Skrevet

Jeg hadde dratt.

Klart man kan gå på jobb med en vanlig forkjølelse selv om man jobber i barnehage. Skulle jeg vært hjemme hver gang jeg var forkjølet og tett, så hadde jeg vært mye borte i vinterhalvåret. Barna er jo i barnehagen når de er forkjølet de og.

Jeg ville gått på jobb sånn som du beskriver formen hi.

Anonymous poster hash: 75a4b...23b

Skrevet

Ja, ville gått på jobb med en slik vanlig forkjølelse.

Har sel begynt i ny jobb denne uken og er kjempedårlig, verker grusomt i ledd og muskler, feber, hodepine og hoster ekstremt. Har likevel gått på jobb, putta innpå med smertestillende for å kravle meg gjennom dagen. 

Så, ja - jeg syns absolutt du kan gå på jobb med en forkjølelse slik du beskriver - halvparten i barnehager av unger og ansatte er jo småforkjøla gjennom hele høsten og vinteren likevel.

Anonymous poster hash: 5b3a4...46d
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for ikke så lenge siden, og ble skikkelig dårlig med streptokokker 2. uka. Var borte tre dager, og jeg vet ikke hvor lenge jeg må jobbe uten sykedager for å få bevist at jeg ikke er en unnasluntrer.. Er ekstremt sjelden jeg blir syk på den måten, og jeg ble ikke hjemme med lett hjerte for å si det sånn, men jeg straffes for det daglig enda.. Du har sikkert greiere sjefer enn meg, men på generelt grunnlag mener jeg at man strekker seg hakket lenger i begynnelsen av et ansettelsesforhold enn om man har jobbet der en stund. Misforstå meg rett, man tar ikke "fridager" om man har jobbet et sted i flere år heller altså. Men gå på jobb og se an dagen, og dra heller hjem hvis du får beskjed om det pga smitte, eller om du ikke kan gjennomføre arbeidsdagen. 

Anonymous poster hash: bc4c3...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...