Gå til innhold

Prøver/gravid og snart julebordssesong...

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt å holde meg unna alkohol i pp og forhåpentligvis tester vi snart positivt. Og snart er det julebordssesong som har vært pratet høyt om på jobben i flere mnd allerede. Og det er tydelig forventet at man drikker både det ene og det andre. Hvordan løser andre det som prøver eller ikke har lyst til å reklamere for graviditeten på julebordet i forhold til unnskyldninger for ikke å drikke? 😊 føler det blir veldig åpenlyst om jeg drar antibiotika-kortet og jeg ikke har vært syk i ukene før😂 mulig en teit ting å bekymre seg for, men jeg gjør det tydeligvis likevel ..

Anonymous poster hash: 29ffc...81c

Fortsetter under...

Jeg hadde bare sagt at jeg kjører ikveld, så brus eller farris til meg takk :)

Du trenger ikke si mer enn det egentlig :) Enda jeg er kjent for å ikke spytte i glasset, men heldigvis er jeg stor og bestemmer selv, så hvis jeg sier at jeg ikke vil drikke og skal kjøre bil, så er det ingen som stiller spørsmål ved det :)

Anonymous poster hash: 2dc71...c3b

Huff, jeg er i samme båt... Er prøver, og har sluttet å drikke (i hemmelighet så klart). Julebordet vårt er i en annen by (hos den andre avdelingen til bedriften), så vi får dekket hotell osv osv...... Dermed gjør det det veldig vanskelig for meg å "ikke drikke" hvis dere skjønner? Gruer meg... Er i slutten av denne måneden! Hva i alle dager skal jeg si??

Jeg drikker foreløpig ikke når jeg er dpo.

Var gravid tidligere i høst, da latet jeg bare som jeg drakk. Tok i mot og gikk på toalettet innimellom for å helle ut litt ;) og når jeg hadde sjansen gikk jeg i baren og ba om alkoholfri vin. Kan også ta med egen vin og bytte ut innholdet i glasset ;) blir lettere og lettere utover kvelden (dog litt verre å henge med på dansinga ;))

Anonymous poster hash: 8af50...caa

Skjønner den, derfor jeg skrev foreløpig. Blir det mange prøveperioder må man bare leve som normalt. Støtter deg i det:) Og så håper jeg spiren sitter for deg snart:) Vet godt hvordan slikt tærer. mistet i MA tidligere i høst selv, og selv om vi ikke har prøvd lenge går det inn på humøret. Klem

Anonymous poster hash: 8af50...caa

Annonse

Jeg vurderer å dra migrenekortet. Vi har julebord på en fredag. På morgen den dagen utrope til noen få at jeg er litt klein fordi jeg fikk migrene i går ettermiddag. Og så på kvelden si at jeg ikke kan drikke fordi jeg har tatt migrenemedisin. Eneste problemet er at jeg kun har hatt 2 anfall siden jeg ble gravid med junior i mai 2012. Graviditet har mao omtrent kurert migrenen. Så mulig folk blir mistenksomme hvis jeg plutselig får den tilbake. Må mulig tenke videre på dette. Et annet alternativ er antibiotikakur for uvi. Men så husker jeg ikke reglene for antibiotika og alkohol for uvi. Er så lenge siden sist. Så andre råd mottas med takk!

Anonymous poster hash: ad352...64c

Jeg har valgt å holde meg unna alkohol i pp og forhåpentligvis tester vi snart positivt. Og snart er det julebordssesong som har vært pratet høyt om på jobben i flere mnd allerede. Og det er tydelig forventet at man drikker både det ene og det andre. Hvordan løser andre det som prøver eller ikke har lyst til å reklamere for graviditeten på julebordet i forhold til unnskyldninger for ikke å drikke? føler det blir veldig åpenlyst om jeg drar antibiotika-kortet og jeg ikke har vært syk i ukene før mulig en teit ting å bekymre seg for, men jeg gjør det tydeligvis likevel ..

Anonymous poster hash: 29ffc...81c

Er i samme båt :) Har tidligere ikke drukket før dpo, men nå kan jeg ta meg en cider eller tre under mens. Selv om jeg har vært prøver i et år, drikker jeg ikke i dpo. Heller da som regel alkoholfri vin/øl i flaske og later som. :) 

Anonymous poster hash: 4e4a3...32b

Syntes at det er helt latterlig at det er forventet at alle skal drikke på fest. Jeg liker ikke alkohol.og drikker derfor ikke, folk har fått forståelse for det nå etter noen år.. si at dere ikke er så glad i alkohol, ingen som kan si noe på det:)

Syntes at det er helt latterlig at det er forventet at alle skal drikke på fest. Jeg liker ikke alkohol.og drikker derfor ikke, folk har fått forståelse for det nå etter noen år.. si at dere ikke er så glad i alkohol, ingen som kan si noe på det:)

Dette fungerer dårlig hvis man vanligvis tar seg et glass vin med kollegaene.

Jeg tenker som så at klaffer det ikke denne pp'n så skal jeg bare kose meg framover mot jul.:)

Har mere tro på at hvis man koser seg med ett glass vin eller to i hyggelig selskap, så slapper man mere av, slik er det i alle fall for min del. I en ellers så hektisk hverdag med 80% jobb og 75% studier, så trenger jeg ett avbrekk inni mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...