Gå til innhold

Ønsker du deg ingenting? Det skal du få!

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, voksne mennesker som ikke ønsker seg noe til jul, hvorfor skal de få noe? Hvis en vil ha gave må en i det minste kunne ønske seg noe, ellers blir det nesten en umulig oppgave for giveren. Jeg gidder ikke å bruke masse tid på å tenke ut gaver til folk som ikke vil ha noe. Da lar jeg heller være å gi noe.

Anonymous poster hash: e7820...203

Fortsetter under...

Samme her. Både venner og familie ønsket seg ikke noe ifjor så det var kun barna som fikk og vi brukte mer penger på mat vi alle koste oss med.

Dette tok de opp lenge etter jula og når de ikke gå noen ønsker så ville jeg ikke bruke penger på ting de ikke trengte. Noe de skjønte ;)

Så sånn blir det dette året også og vi alle er enige i det :)

Anonymous poster hash: 99390...455

De som ikke ønsker seg noe i år får mer eller mindre beskjed om at hvis de ikke har noen ønsker, så kommer pengene til å gå til en donasjon i deres navn istedenfor, og at de gjerne må gjøre det samme tilbake. Det være seg til leger uten grenser, redd barna, kirkens bymisjon eller lignende. Flere oppmuntrer faktisk til det når de får høre ideen, tror nok mange hjem begynner å bli mettet med nips og småting som folk kjøper bare fordi de må kjøpe noe. Så da får de istedet et kort på julaften hvor det står hva som har blitt donert og til hvor. 

Og jeg blir bare glad om de gjør det samme tilbake. Vi har uansett så mye ting, og det er virkelig ikke behov for enda mer i skuffer og skap... 

Annonse

Da gir man en flaske vin tenker jeg. De jeg kjenner som ikke ønsker seg noe, blir uansett glad for vin ;)

Anonymous poster hash: fd63b...809

Det tenker jeg også. Samtidig ser jeg jo at bror og svigerinne har ca 15-20 vinflasker som de ikke får drukket med det første siden de omtrent aldri drikker alkohol.

Er man altså nødt for å ønske seg noe for å få julegave? Hva med at det er tanken bak som teller osv??

Jeg synes det er kjekkest å bli overrasket med noe giveren har funnet på til meg jeg. Når man kommer med ønsker vet man jo hva man får, bare ikke av hvem. Kjedelig :/

Anonymous poster hash: cb22c...22c

Dette er et standar svar blant de godt voksne som foreldre, tanter/onkler og besteforeldre. Grunnen er nok at de stort sett kan kjøpe seg det de vil i hverdagen som klær, sko, mat, hobby relaterte ting, bøker, musikk osv.

Så dermed så gir jeg gavekort, juledekrasjoner, biletter til kino/teater, konserter , juletine ( en korg med div ost ol fra tine). Dette er hyggelige ting og få og som de aller fleste setter pris på, men trenger nødvendigvis ikke og koste en formue :)

Jeg synes det er vanskelig å ønske meg ting til jul, for jeg er redd for å være "kravstor" :s De gangene jeg ønsker meg ting som koster lite, får jeg som svar at jeg er kjedelig, og at jeg må da ønske meg noe annet.... Så nei, det er ikke lett å ønske seg ting, for det skal hverken koste for mye eller for lite...

Anonymous poster hash: 731d4...703

Er man altså nødt for å ønske seg noe for å få julegave? Hva med at det er tanken bak som teller osv??

Jeg synes det er kjekkest å bli overrasket med noe giveren har funnet på til meg jeg. Når man kommer med ønsker vet man jo hva man får, bare ikke av hvem. Kjedelig :/

Når jul og gaver er en plikt, så ja! Ikke alle har masse tid til å gjette seg frem til gaver og når mottakeren ikke bryr seg.. tanken bak er.. ingen! eller en plikt mindre.. det beste er når gjestene har dratt og alt er stille

Det kommer litt ann på syns jeg.. Hvis du er en person som blir glad for det meste er jo saken grei.

Grunnen til at jeg gjerne vil ha ønsker er fordi jeg kjøper til personer som åpenbart ikke blir glad for det vi kjøper av egen fantasti. Men de kommer heller ikke med ønsker, så det er temmelig håpløst.

Hvert år bruker jeg og mannen lang tid på å prøve og finne gave til svigers som aldri kan komme med ønsker.. men de blir heller aldri fornøyde, temmelig frustrende! 

Anonymous poster hash: 1d0b1...0aa

Det kommer litt ann på syns jeg.. Hvis du er en person som blir glad for det meste er jo saken grei.

Grunnen til at jeg gjerne vil ha ønsker er fordi jeg kjøper til personer som åpenbart ikke blir glad for det vi kjøper av egen fantasti. Men de kommer heller ikke med ønsker, så det er temmelig håpløst.

Hvert år bruker jeg og mannen lang tid på å prøve og finne gave til svigers som aldri kan komme med ønsker.. men de blir heller aldri fornøyde, temmelig frustrende! 

Anonymous poster hash: 1d0b1...0aa

Ja, men da fortjener de heller ikke noe.. For noe teit!.. 

Det var noen over her som nevnte en kurv med ost. Det hørtes jo ut som en super gave! som jeg skal ta med meg videre, og gi til noen som heller aldri ønsker seg noe :) 

Og som en annen sa så er det litt vanskelig å ønske seg noe også, for man ønsker ikke å ønske seg noe som er for dyrt eller for billig. 

Det er kun hos mamma og kjæresten at jeg kommer med ønsker, for der kan jeg ønske meg ting som f.eks tlf, kjøkkenmaskin, hundeslede osv.. 

Men, til alle andre, så aner jeg ikke hva jeg kan ønske meg. Men, jeg blir bestandig glad for det jeg får da :) 

Annonse

Da gir man en flaske vin tenker jeg. De jeg kjenner som ikke ønsker seg noe, blir uansett glad for vin ;)

Det tenker jeg også. Samtidig ser jeg jo at bror og svigerinne har ca 15-20 vinflasker som de ikke får drukket med det første siden de omtrent aldri drikker alkohol.

Men da er det supre gaver for dem å gi videre! Jeg drikker ikke rødvin, men har alltid rødvin liggende allikevel. Supert som hastegaver ;)

Anonymous poster hash: f057a...324

Jeg synes det er kjekkest å bli overrasket med noe giveren har funnet på til meg jeg. Når man kommer med ønsker vet man jo hva man får, bare ikke av hvem. Kjedelig :/Anonymous poster hash: cb22c...22c

Man er ikke nødt til å ønske seg gaver, men for vår del ønsker vi å begrense antall ting vi eier fordi vi flytter en del pga jobben og fordi vi ønsker å ha et mer bevisst forhold til forbruk. Den som kjøper "hva som helst" til oss fordi det er tanken som teller kjøper en gave for sin egen tilfredsstillelse, for å kunne si at de har kjøpt oss gave, ikke fordi det gleder oss.

Vi har avtalt med svigerinnen at det bare blir gaver til barna, det passer oss veldig fint. Med svoger har vi ikke klart det. I fjor ga de oss en kjempefin og tung stekepanne. Flott gave, men jeg har allerede 4 stekepanner, og min mann var like ved å måtte betale for overvekt når han skulle fly tilbake til Sveits med den i kofferten. Litt komisk i ettertid, da.

Noen vil helt oppriktig ikke ha noe, den fineste gaven ville vært å respektere det ønsket.

Anonymous poster hash: e44e6...1de

Skal du gi vin må du vite at de drikker vin,*har kjelleren full av gavevinflasker*

Hei! Fortell meg bare hvor jeg kan hente! Jeg kommer ilende!

nesj, liker ikke å stimulere til folks alkoholproblemer

Her finner du gaven til de som har alt og ikke ønsker seg noe:

http://www.gourmetkurven.no/Shop/List/Gourmetkurver/6/1

Anonymous poster hash: 63b52...d3e

Se der ja!! Det var jo en super side! :D 

Ærlig talt, voksne mennesker som ikke ønsker seg noe til jul, hvorfor skal de få noe? Hvis en vil ha gave må en i det minste kunne ønske seg noe, ellers blir det nesten en umulig oppgave for giveren. Jeg gidder ikke å bruke masse tid på å tenke ut gaver til folk som ikke vil ha noe. Da lar jeg heller være å gi noe.

Hva med å tenke ut personlige gaver da smarta? Ifjor ønsket ikke mine foreldre seg noe. De fikk varme, og gode fleecegensere + en flaske vin med tova vinholder rundt. De drikker vin og alle trenger da varme gensere! Kjøpe gaver er vanskelig, men da er det vel bedre og gi folk et gavekort eller noe, enn ingenting?! 

Anonymous poster hash: 9de79...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...