Gå til innhold

Og der fikk jeg sparken !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det ganske dårlig i det siste :( Føler ikke jeg gjør et godt arbeid på jobb heller . Jeg har reist fra jobb noen ganger uten å si fra til arbeidsgiver , men har jo sagt ifra til en kollega ! Holder ikke dette ? Sjefen min mente at dette ikke holdt og at det er HAN som må få alle beskjeder ... 

Jeg gjorde en feil på jobb på fredag og ble så lei meg at jeg bare måtte reise . Fikk da en tlf fra sjefen om at han synes jeg burde finne meg en annen jobb ! 

Hva mener dere ? 

Anonymous poster hash: 2ebcb...799
Skrevet

Ut i fra det lille du skriver, så skjønner jeg sjefen din.

Anonymous poster hash: 6a532...150
Skrevet

At du har driti på draget.

Men sjefen din kan ikke gi deg sparken uten å følge regler. Samtaler, advarsel etc.

Anonymous poster hash: f1e15...683

Skrevet

Trist å høre at du har det vanskelig for tiden,

MEN, voksne mennesker kan ikke bare gå fra jobb fordi de gjør en feil eller fordi de har følt seg litt dårlig.

Du har et ansvar ovenfor arbeidsgiver og høres ut som fryktelig ustabil arbeidskraft.

Jeg skjønner at de mener at du bør finne deg en annen jobb, men om det er lov å gjøre det på denne måten er en helt annen sak.

Anonymous poster hash: f912b...7ab
Skrevet

Jeg beklager, det er sikkert ikke det du vil høre, men jeg kan faktisk forstå sjefen din. Det blir håpløst å drive en virksomhet hvis de ansatte plutselig bare drar fra jobb uten at han/hun får beskjed.

Men jeg tror uansett ikke sjefen din kan si deg opp på denne måten. Reglene for oppsigelse er svært detaljerte. Men mindre du har gjort grove underslag eller noe sånt, så skal du ha skriftlige advarsler på forhånd, og oppsigelsen skal være skriftlig og inneholde info om ankemuligheter mm.

Les litt om oppsigelse i loven, så tror jeg du skjønner hva jeg mener.

Men sjefen kan jo alltid anbefale deg å finne ny jobb, selv om det er opp til deg å følge anbefalingen eller ei.

Skrevet

Du tuller? Man går da vitterlig ikke bare fra en jobb, om en har litt motgang? Og ja, man skal si fra til sjefen så klart!

Skrevet

Jeg har fått et skriftlig advarsel + noen muntlige :( 

Han har satt opp et drøftelsesmøte ang min oppsigelse på tirsdag :( 

Skal jeg på jobb i morgen ? 

HI

Skrevet

Hvis du bare har reist fra jobben, til og med flere ganger, uten tillatelse fra sjefen er det helt forståelig at du får sparken. Jeg tror til og med det vurderes som så selvforskyldt at du ikke har krav på dagpenger før om 8 uker.

Anonymous poster hash: e7a4f...c9c

Skrevet

Hvis din tilstand eller går ut over jobben så er det jo både i din og arbeidsgivers interesse at du snakker med arbeidsgiver. Om du stadig bare forsvinner fra jobben fordi du føler deg dårlig så bruker du jo egentlig av egenmeldinger. Det høres ut som om du trenger å snakke med legen din om dette også.

Hvilken feil var det du gjorde fredag? Hvorfor måtte du dra derfra pga. det?

Det å bare reise fra jobben etter at du har gjort en feil blir også veldig feil. Det viser at du ikke takler jobben din, ikke står for det du gjør. Og i tillegg så forsvinner du alle gangene uten å gi beskjed til sjefen din.

Jeg kan faktisk forstå at sjefen da ber deg finne deg en annen jobb. Men om det er lovlig, det er jeg ikke sikker på? Å gå fra jobben og bare si fra til en kollega er gjerne greit en gang, men ikke når det skjer flere ganger, og spesielt ikke om det skjer på kort tid.

Hvis du har det så dårlig at du ikke greier jobben din, da må du snakke med legen din!

Ring og bestill deg en legetime i morgen!

Anonymous poster hash: 267fc...073
Skrevet

Ikkenoe sympati fra meg heller! Man sier fra til sjefen, og sånn er det! Og man drar ikke fra jobb fordi man gjør en feil og blir lei seg! Da blir man, prøver å ordne opp i det man har gjort!

Hva jobber du med?

Anonymous poster hash: 682dd...bed

Skrevet

Det er ganske strenge regler for oppsigelse, men å unnlate å møte opp på jobben/forlate arbeidsplassen på det viset uten å snakke med sjefen, er en av de sterkeste grunnene til oppsigelse uten noe særlig mer om og men.

Selv om du har det tøft, har du faktisk et ansvar overfor jobb/kolleger/arbeidsgiver, og dette ansvaret er DITT, uansett hvordan du har det på fritiden. Du kan ikke kreve at de skal synes det er helt greit at du forlater arbeidsplassen fordi du ikke har det så greit. Du kan selvsagt håpe og til en viss grad forvente forståelse og en del tilrettelegging, men det krever også at du spiller med åpne kort og har en tett dialog med arbeidsgiver.

Når det er sagt burde du kanskje få litt hjelp med det du sliter med, siden det får så store konsekvenser for hverdagen din?

Anonymous poster hash: c1fd3...08f

Skrevet

HI

Hvorfor har du latt være å snakke med sjefen din når du har fått både skriftlige og muntlige advarsler ?

Jeg synes du skal ringe legen din i morgen og be om time umiddelbart. Det er tydelig at du ikke fungerer for tiden. Greier du det, så gå på jobb, men ta en legetime i morgen også om du får det.

Ikke utebli fra jobben i morgen, for da har du i hvert fall ingen sjanse. Men ring legekontoret med det samme de åpner i morgen.

Hvis dette er en jobb du egentlig har fungert i tidligere, og det nå er slik at det er sykdom som gjør at du ikke fungerer, da kan det være at sjefen lar deg fortsette hvis du viser at du er villig til å få hjelp for det som plager deg. Derfor kan det være greit å ha snakket med legen din før et slikt møte.

Denne situasjonen er jo ikke holdbar for hverken deg eller arbeidsgiver, så noe må skje.

Lykke til videre.

Anonymous poster hash: 267fc...073

Skrevet

Hadde gitt deg fyken jeg også visst jeg var din arbeidsgiver. Du skriver st du har fått både muntlig og skriftlig advarsel, så det er vel ikke første gang du har gjort en dårlig jobb?

Tror nesten du er ett troll, for så dårlig arbeidsmoral går det vel nesten ikke an å ha?

Anonymous poster hash: ab590...106

Skrevet

HI

Selvfølgelig drar du på jobb i morgen.

Hva er det som feiler deg siden du ikke tar ansvar?

Anonymous poster hash: 9ff30...04c

Skrevet

Vel, det å utebli/forsvinne fra jobb uten gyldig grunn, og atpåtil uten å sifra/høre om det er greit, er så absolutt oppsigelsesgrunn.

Skrevet

Jeg er ikke syk osv. Jeg føler bare hele tiden at jeg ikke gjør en god jobb . Selv om jeg har fått opplering i over 1 år , så gjør jeg fortsatt mange feil . Jeg vet jo at dette koster arbeidgiver mye . Går derfor og føler meg dårlig . 

Arbeidsgiver har på et av de muntlige advarselen gitt beskjed om at jeg etter 2 år snart burde kunne gjøre jobben min sikkelig :( 

Vet ikke lenger :( 

Skrevet

Jeg har hatt det ganske dårlig i det siste :( Føler ikke jeg gjør et godt arbeid på jobb heller . Jeg har reist fra jobb noen ganger uten å si fra til arbeidsgiver , men har jo sagt ifra til en kollega ! Holder ikke dette ? Sjefen min mente at dette ikke holdt og at det er HAN som må få alle beskjeder ... 

Jeg gjorde en feil på jobb på fredag og ble så lei meg at jeg bare måtte reise . Fikk da en tlf fra sjefen om at han synes jeg burde finne meg en annen jobb ! 

Hva mener dere ? 

Håper du ikke er hjernekirurg :) Nei, du burde helt klart sagt i fra til sjefen, eller bedt en annen på jobben videreformidle hvorfor du dro, f.eks alvorlig sykdom i familien.

Anonymous poster hash: 07548...fed

Skrevet

Troll :) Ingen er så tette at slike ting ikke synker inn.

Anonymous poster hash: 7fbb6...1c5
Skrevet

Hva er egentlig jobben din? For med mindre det er veldig avansert så burde du kunne gjøre en god jobb etter ETT år med opplæring? Feil kan man selvsagt gjøre en gang i ny og ne, men man stikker da ikke fra jobben av den grunn?? Hvor gammel er du egentlig?

Anonymous poster hash: ab590...106

Skrevet

Hvorfor skal jeg trolle om dette ? :( 

HI 

Skrevet

Hm, skeptisk...

Hva jobber du med?

Anonymous poster hash: 6c094...dc9

Skrevet

Unnskyld men du høres veldig umoden ut når du tror at det å bare forlate arbeidsplassen sånn uten videre ikke får konsekvenser for arbeidsforholdet.

"Forpliktelser i arbeidslivet" og ellers i voksenlivet burde kanskje inn som et fag i skolen?

Skrevet

Men hvorfor har du reist fra jobb uten å si i fra til sjefen, akutt fysisk syk eller andre grunner? Sliter du psykisk, er det derfor du reiser? Er det psykisk og du sliter så mye, burde du jo ha tatt tak i det for lengst. Ta kontakt med fastlegen din nå i hvert fall. Ser du har fått flere muntlige advarsler og, da regner jeg med at du har vært i samtale med sjefen din tidligere og. Gjelder de muntlige advarslene det samme som du nå får sparken for?

Jeg trodde det skulle mye til før man fikk advarsel

Anonymous poster hash: bbed8...56f
Skrevet

Ja, du skal på jobb i morgen. Nå må du faktisk ta litt ansvar. Alvorlig talt. Leit at du har hatt det tøft i det siste, men det er faktisk sånne ting mam snakker med sjefen om, og hvert fall når det går utover jobben din.

Anonymous poster hash: 00fc6...0c0

Skrevet

Jeg var veldig lei meg og knakk helt sammen . En kollega sa jeg bare skulle reise hjem og at hun skulle si fra til arbeidgiver . Han ble sinna fordi JEG ikke spurte om det var greit først :( 

Jobber i produksjonbransjen 

HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...